-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Här går vi också i syskontankar, ganska starka sådana, och iof inte bara tankar, utan jag är helt enkelt gravid!
Jag blev helt oplanerat gravid strax före jul och är i v.11 nu, vilket är ett mirakel då det tog oss 5 år och många insemenationer och IVF:er att få till Signe. Samtidigt som vi är helt överlyckliga så är vi av flera skäl oroliga. Både hur jag ska må under resterande gra, om det går bra, och första året som även för oss var riktigt kämpigt.
Jag har varit iväg och sett hjärtat och bebben vid 2 tillfällen, senast för 1,5 vecka sedan och nu är det 2,5 vecka tills nästa besök. Jag kör samma behandling som förra gången, Trombyl, Fragmin, Levaxin och Crinone,
Jag försöker också tänka på att inte bara S för mycket, men i detta snökaos vägrar min lilla tös att gå så det är omöjligt att låta bli helt.
Kul att höra av flera av er.
AHöst - spännande, lycka till!
MB- hur lever livet med lillan?
Krusbär - hur är era nätter nu då?
-
Lycka: Grattis!
Vilket mirakel! Det finns ju alla chanser i världen att det går bra, särskilt nu när ni sett hjärtat och du är så långt gången. Har du en bra läkare? När blir bf?
Våra nätter har varit riktigt bra en period. Nu när han är sjuk är det dock det motsatta - han vägrar att sova i egen säng och sover oroligt även bredvid mig. Men förhoppningsvis blir det bättre igen när han är frisk. Och på dagarna (helgerna) sover han oftast utan problem 1,5-2 h i sträck. Så det är lite skillnad mot förut.Hur funkar det för er med sömnen, dagis och annat?
-
Oj, GRATTIS till miraklet Lycka! Hoppas att allt går vägen och att ni får ett lättare första år!
AHöst grattis till att du har ännu en blodförtunnarbebis på gång! Det är ju underbart!
Kul med lite aktivitet i tråden! Jag är som sagt oxå väldigt syskonsugen (har jag ju varit ända sedan lillaN föddes, men ju närmare vi kommer desto mer längtar jag och bävar...), men vi har ju ett bröllop och en USA.-resa att klara av först.
Men i sommar tänker jag minsann bli gravid på första eller möjligen andra försöket och nästa vår föda ett litet syskon utan en endaste missfallstanke under graviditeten. Hahahaha...
Sannolikt inte så det blir, men på nåt sätt hoppas jag ändå att det som funkade förra gången (Innohep) ska fungera igen. Typiskt nog ska jag jobba på ett jobbigt och stressigt ställe i höst, men det GÅR ju bara inte att få allt att passa ihop. Jag kanske inte ens blir gravid... -
Grattis Lycka!!!
Tänk att det redan är v11 !!!Håller tummarna dagligen och tänker massor på er.
Spännande att flera är bebissugna
Fler bebisar i tråden tack! Fast inga här hemma -
Grattis, Lycka!!!
-
Nämen, vilken överraskning Lycka! Vad roligt! Nu ska du se att du får uppleva "gräddfilen"
Att köra på ett vinnande koncept låter väl klokt.
Jag har också blivit lovad av min underbara läkare att vid en ev. grav få kontakta henne direkt och köra på samma linje igen. Känns jätte skönt att ha det i "bakfickan"
a80: Vad roligt med bröllop!Du har en helt underbar upplevelse framför dig kan jag lova, bara man kan slappna av när den stora dagen kommer och hinna njuta av den. När är det dags?
Krus: Kör på syskonförsök ni!Fler trådbäbisar vill vi se!!!
Här njuter vi av livet! Jag tycker att det är helt overkligt härligt att äntligen vara förälder. Skulle vilja stanna tiden!
Bävar för tanken på att börja jobba till hösten och lämna Lillan på dagis.....
Aline är super mysig nu. Kryper med en väldig fart och reser sig hela tiden. Hon är nästan jämt glad och nöjd
Jasså Cia, inga fler för dig? -
Haha, nej här får det banne mig räcka!
Den graviditeten kombinerat med det vilddjur som tittade ut är mer än nog för ossVi vill ju orka med stora syrran också, och oss själva!
-
a80: Spännande med bröllop och resa!
Cia: Du har ju många fertila år kvar. Rätt vad det är kanske du blir sugen igen.
Mikes: Det låter som en härligt illvaro! Ego: Typiskt, just när jag hade börjat fundera på syskon blir det strul på jobbet. Osäkert om jag får vara kvar. Egentligen vill jag ju byta jobb. Bara det att jag hade tänkt klara av en bebbe till först, med inkört deltidsjobb under graviditeten och bra villkor för föräldraledighet... Visst vore det toppenkul med ett nytt jobb, men inte om jag samtidigt ska vara gravid, sjukskriven, orolig osv.
-
Oj, vad kompakt det blev...
-
hej alla o grattis till graviditeter och bäbisar
måste fråga er....om/när ni blir gravida igen...kommer ni göra likadant med medeciner? Verkar svårt att få tag i prog. och fragmin? Hur gör ni
Har även hört att medecinerna antagligen var onödiga på mej ...lite svårt att tro