-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Lycka: Ah, det var ett bra alternativ!
-
Heeeej Bettan! Glatt att äntligen se dig här!
Vinkar till LillaD också! Kul att "se dig" !
BP: Ang. fragmin i tablettform så har jag själv inte sett det. Men min svägerska jobbar inom hemtjänsten och hon påstår att dom alldeles nyligen har fått börja ge fragmin i tablettform.
Kan vara värt att kolla upp.... -
MB: Hej! Tack. Kul att äntligen vara här.
-
Hej MB, kul att se dig också!
Hur är det med dig?
Krusbär, visst har din knatte börjat förskola? Hur har det gått?
a80: kul att se dig söt! Hur har du det? Du och jag var ju tidiga innohep-kompisar, ååh vad det känns som länge sen nu... Det tog ju mig lite över ett år att bli gravid efter att jag fått kontakt med Dr M (det året var nog ett av de värsta i mitt liv), och jag minns att du blev gravid under den tiden! Det var så skönt att se ngn med samma behandling som det gick bra för! Och visst var din läkare också gammal kollega med Dr M?
Jobbigt med kvällsont Bettan, min skatt hade jättekänslig mage, jag kunde inte äta lök, vitlök, linser/bönor osv. En gång, jag minns det jätteväl, åt jag en falafel (med vitlökssås, såklart), så fort jag hade ätit upp den så kom jag på mig själv och vilket dåligt samvete jag hade... Och mkt riktigt, stackars liten - så ont han fick! Men så vande sig hans mage efter ett tag, det är ju så för oss alla.
kramar till er andra också! -
Lycka: Hur fungerar det med enbart mätning av nackspalten? Vad kan man utläsa av resultatet, till skillnad mot kub?
LillaD: Jorå, han går på dagis och det fungerar jättebra - över förväntan faktiskt. Jag var positivt inställd men mannen var väldigt skeptisk till dagis innan vi började. Så jag var nervös på många sätt inför starten. Men knatten trivs hur bra som helst och säger glatt "gå dagis, gå dagis!" varje morgon och är ivrig att komma iväg! Han blir fort rastlös hemma med oss. Hur har ni gjort?
Bettan: Jag tror att de flesta spädisar har mer eller mindre ont i magen i början. Har du testat massage? -
Krus: Ja, det kanske är så vanligt. Mammahjärtat blöder ju när Mini har ont. Testar att massera lite lätt, men är osäker på om han gillar det eller tvärtom. Kanske är ännu en sak man bara skall vänta ut annars? Tänker att det kanske tar tid innan tarmar och allt är up to date med livet på utsidan?
Vad kul att sonen gillar dagis så.
-
mb: jag föredrar, konstigt nog?, sprutor
-
Tjejer, visst var man orolig under grav, men jösses vad de kan trassla till det UTANFÖR magen!
Detta hände mig igår, kopierar in från en annan tråd.
Idag hann jag vara på jobbet 1h innan de ringde och sa att A ramlat in i en bänk och slagit ansiktet och behövde gå till VC.(Han hade fått hörnet på en Lack hylla/bänk rakt på kindbenet.)
Tusen miljoner tankar i skallen innan man lyckas krångla sig ur pågående undersökning och rusa till stationen innan man inser att tåget inte går på 50 minuter'!Bussen går efter 5 men tar en halvtimme *suck*
Skallen funkade inte helt bra, kanske skulle jag tagit en taxi helt enkelt
Till VC som tyckte att det var gränsfall om det skulle sys eller ej. De hade ont om tider och ville inte stressa det utan det var bättre att vi fik åka in till akuten där de var duktigare på sånt här.
Sagt och gjort så in till stan igen då, ett stopp på McD eftersom jag hämtade preciiis före maten, men vid det laget hade jag ju inte ont i magen längre för jag visste hur allvarligt och inte det var och nu var han ju med mig och vid gott mod.
Iaf så fick vi sitta i ett proppfullt väntrum med små barn som satt och hulkade i spypåsar till höger och vänsterså blir vi inte sjuka efter detta blir vi det inte alls denna vinter
Iaf så tog det bara drygt en timme, det var mindre tryck på kirurgen än medicin i dessa tiderSen bestämdes det ganska snabbt att vi kunde välja att sy, men då behövde han väl bedövas och sitta helt stilla medan de sydde, vad tror ni om det??
Så vi valde att limma ihop det och sätta tejp på för att få ihop det så bra sommöjligt och A var verkligen tapper hela tiden och det gick att göra så bra man behövde, sen fick han en glass som jag inte vågade öppna innan vi satt i bilen och hade spritat händerna för 12e gången ungefär!
Lagom klara i tid för att hämta E. Slutet gptt allting gott, ännu ett ärr i ansiktet att matcha de andra! Puh! Inatt somnar vi nog ovaggade -
Fy Cia, så skönt att det gick bra. Jag bävar första gången de ringer från förskolan och säger att jag måste komma och hämta signe.
Det gick bra för oss igår, eller iaf hyfsat bra. Bebben lever och ser ut att må bra, men h*n var inte alls samarbetsvillig så det var väldigt svårt att mäta nackspalten. Men vi höll på ganska länge och läkaren tittade igenom allt annat som finns att se medans han försökte få bebben att vända sig rätt. Jag fick upp och gå en sväng också, men lillen låg i samma ställning när vi kom tillbaka, så läkaren fick tillslut ge upp och det var han inte nöjd med. Vi ska tillbaka nästa vecka igen och göra ett nytt försök. Men han kunde iaf se att spalten inte var för stor, men han ville få en ordentlig mätning på den.
Ju större spalt desto större risk för DS, det är enl vår läkare 80-85% säkert, och när man tar blodprov tillsammans med det så är det 90-95%. Men som sagt så vill vi inte ha en siffrra att ta ställning till.
-
Men fy Cia, vilken dramatik! Tur att allt slutade väl!
Lycka, skönt att bebben såg välmående ut, men en sån buse! lilleE var också så i magen (vi gjorde ju många UL), och även IRL är han mkt envis - vill inte han flytta på sig - ja, då gör han inte det!