• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • BettanB

Cia: hu, vilken skrämselhicka.

Lycka: Härligt att det såg bra ut, även om liten var envis och orubblig.

Ego: Som om det inte räckte med all kamp fram tills nu... Min lille har "sätesskalle" (avlång skallform till följd av att ha suttit i säte) och vi var hos barnläkare idag för att kolla. Tydligen såg det inte bra ut, så nu väntar vi på kallelse till plastikkirurg och med all sannolikhet blir det operation. .-( Är så ruskigt rädd och ledsen just nu.

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • StoraD
    BettanB skrev 2011-03-10 11:53:07 följande:
    Cia: hu, vilken skrämselhicka.

Lycka: Härligt att det såg bra ut, även om liten var envis och orubblig.

Ego: Som om det inte räckte med all kamp fram tills nu... Min lille har "sätesskalle" (avlång skallform till följd av att ha suttit i säte) och vi var hos barnläkare idag för att kolla. Tydligen såg det inte bra ut, så nu väntar vi på kallelse till plastikkirurg och med all sannolikhet blir det operation. .-( Är så ruskigt rädd och ledsen just nu.
    Nej vad tråkigt Bettan! Jag förstår att du är orolig, även om jag verkligen tror att vården av barn utanför magen är mkt mkt bättre än vården av barn som är i magen (eller som man önskar var i magen). Vården av barn i Sverige är riktigt bra! Men vad sa de? Är det inte ngt som kan "växa bort", utan det bli med sannolikhet operarerat? Är det upp till plastikkirurgen? (ursäkta frågor, svara bara om du orkar svara, jag frågar bara av omtanke och brist på kunskap om detta!) 
  • BettanB

Jo, försöker tänka så. Att vården är bättre när de väl är födda, men blir ändå skraj (speciellt efter alla dåliga erfarenheter av svensk vård). Lät på läkaren idag som om det med all sannolikhet bli op, men antar att plastikkirurgen har sista ordet. Ställer in mig på op i varje fall, så blir det kanske inte lika jobbigt sen.

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • Krusbär

Bettan: Oj, jobbigt! Förstår att du är orolig. När tror du att ni kan få besked?

• Cia o krabaten

Bettan: Jag svarade samma dag du skrev, men det har försvunnit

Iaf så tycker jag att det var helt "ok" att operera A, det var ju inte kul och att söva honom just var ju lite tufft, men sen hade jag fult förtroende för läkarna och han mådde ju bra så fort han slog upp de blå igen.
    Sprang runt som en galning på uppvaket ¨

Lättja: Heja!
    Har ni varit tillbaka redan kanske? 

• BettanB

Krus: Ingen aning, det är också himla jobbigt. Vet ju inte vad som händer härnäst och när. Usch och fy vad stressad jag blir.

Cia: Jo,de ÄR ju hemskt duktiga; försöker nöta in det i huvudet, men ändå.. Ska försöka tänka positivt.

• Cia o krabaten
    BettanB skrev 2011-03-15 19:35:34 följande:
    Krus: Ingen aning, det är också himla jobbigt. Vet ju inte vad som händer härnäst och när. Usch och fy vad stressad jag blir.

Cia: Jo,de ÄR ju hemskt duktiga; försöker nöta in det i huvudet, men ändå.. Ska försöka tänka positivt.
    Det värsta är ju att inte veta.
    När jag väl läst in mig på ämnet och pratat med läkare så var det er ok. 
  • Lycka77

Bettan - jobbigt jobbigt. Och att vänta och inte veta är ju så jobbigt, Hoppas att det löser sig snart och att ni får svar. 

Cia - Lättja? Ska det vara jag eller??? Kanske det, kanske.....

Hur som, vi ska tillbaka på torsdag, och om allt ser bra ut så ska jag outa mig nästa vecka. Jag tycker kollegorna börjar titta skumt på min svällande mage  

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-15 21:51:57 följande:
    Bettan - jobbigt jobbigt. Och att vänta och inte veta är ju så jobbigt, Hoppas att det löser sig snart och att ni får svar. 

Cia - Lättja? Ska det vara jag eller??? Kanske det, kanske.....

Hur som, vi ska tillbaka på torsdag, och om allt ser bra ut så ska jag outa mig nästa vecka. Jag tycker kollegorna börjar titta skumt på min svällande mage  
    Haha, sorry tjejen, såklart dig jag menade
    Spännande på torsdag och sedan på jobbet!
    Vad har du för BF nu då? Blir det 2,5 år emellan ungefär eller? 
    Och hur är det med S? 
  • Mikes bride

Lättja!    

LillaD: Allt bra här! Jag tycker att det är så förbaskat mysigt att gå hemma med min lilla skatt, så jag vill aldrig jobba mer  Tyvärr måste jag väl det till hösten  Skulle vilja bli hemmafru på heltid

Cia: Läste nu först om eran dramatik. Hua! Tur att det slutade väl.

Bettan: Fy vilken jobbig sits. Berätta hur det går här, när ni vet nåt mer. Tänker på dig och skickar kramar i massor! 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts