• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Lycka77

mb - härligt att höra att du trivs hemma. Jag tyckte också om att vara hemma på heltid, sen tyckte jag iof att det var ganska skönt att komma tillbaka och jobba halvtid också. Då fick man lagom dos av båda världarna. 

Det gick bra för oss idag. Smal och fin spalt, bra näsben och fin fotvinkel  Närmare undersökning blir nu inte fören om 5 veckor (!), hur jag nu ska klara mig dit?
    Vi fick även en liten plan på hur vi ska följa graviditeten efter det, för att försöka hitta en ev. Hellp eller havandeskapsförgiftning så tidigt som möjligt. 

Cia - Bf blir runt 17 sept, så det blir ganska precis 2 år och 4 månader mellan barnen. 
    Allt bra med S, lite småsnuvig som alla andra bara, annars en glad och hoppig snart 2 åring!

• Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-17 16:16:34 följande:
    mb - härligt att höra att du trivs hemma. Jag tyckte också om att vara hemma på heltid, sen tyckte jag iof att det var ganska skönt att komma tillbaka och jobba halvtid också. Då fick man lagom dos av båda världarna. 

Det gick bra för oss idag. Smal och fin spalt, bra näsben och fin fotvinkel  Närmare undersökning blir nu inte fören om 5 veckor (!), hur jag nu ska klara mig dit?
    Vi fick även en liten plan på hur vi ska följa graviditeten efter det, för att försöka hitta en ev. Hellp eller havandeskapsförgiftning så tidigt som möjligt. 

Cia - Bf blir runt 17 sept, så det blir ganska precis 2 år och 4 månader mellan barnen. 
    Allt bra med S, lite småsnuvig som alla andra bara, annars en glad och hoppig snart 2 åring!

Å vad härligt! Grattis!

Syrran min ska in imorgon för bedömning om igångsättning, 1v till BF idag!
    Lite högt BT så kanske sätter de igång henne? 
    Spännande och ruskigt glad att det inte är jag som har en förlossning framför mig...
  • Lycka77

Tack cia. Tyvärr har lugnet grusats lite idag då jag började blöda lite igår.... Inte mycket, kom endast lite när jag var på toa, men såklart blev jag helt panikslagen. 
    Idag har jag spenderat dagen liggandes i soffan, för säkerhets skull, och det har inte kommit mera blod, men jag kan ändå inte känna mig lugn. Vi gjorde vaginalt ul  igår så troligtvis kommer blödningen bara från slemhinnan, jag har även pratat med spec.mvc och de lät inte särskilt oroade, så nu är det bara att vänta och hoppas. 

Hur gick det för syrran idag? Spännande! 

• Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-18 19:46:45 följande:
    Tack cia. Tyvärr har lugnet grusats lite idag då jag började blöda lite igår.... Inte mycket, kom endast lite när jag var på toa, men såklart blev jag helt panikslagen. 
    Idag har jag spenderat dagen liggandes i soffan, för säkerhets skull, och det har inte kommit mera blod, men jag kan ändå inte känna mig lugn. Vi gjorde vaginalt ul  igår så troligtvis kommer blödningen bara från slemhinnan, jag har även pratat med spec.mvc och de lät inte särskilt oroade, så nu är det bara att vänta och hoppas. 

Hur gick det för syrran idag? Spännande! 
    Ooooo, skräckis
    Har du inte kvar din angel sound?
    Eller vill du inte försöka?....

Syrran hade bättre vörden idag, men ska vara under kortare kontroller närmaste tiden.
    Om det blir värre sätter de igång. 
  • Lycka77

cia - jo, jag har AS kvar, och vi lyssnade i går morse och det tickade på så fint där inne *phu*

Håller tummarna för att syrran får fortsätta må bra tills det är dags! 

• Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-20 10:25:44 följande:
    cia - jo, jag har AS kvar, och vi lyssnade i går morse och det tickade på så fint där inne *phu*

Håller tummarna för att syrran får fortsätta må bra tills det är dags! 
    *Gillar massor!!!!*
    Har tänkt på dig. Skönt att dte tickade på!
  • nenne87

Hej.
    håller på att gå igenom mitt tredje missfall och allt känns fördjävligt.
    Jag har inga barn sedan tidigare och just nu känns det som om jag aldrig kommer att få barn.

Hur var det för er som fick upprepade missfall? hade ni barn sen innan? Ni som inte hade barn innan hur gick ni tillvägar?

Hoppas på lite solskenshistoria här när det oxå visade sig idag att min lillasyster är gravid efter första försöket bara. Hur gör man för att glädjas? hur kan jag stötta min syster när jag själv bara gråter?

• BettanB

Jenna: Beklagar verkligen. Kolla gärna in i vår "modertråd", där tror jag att du kan få ännu bättre hjälp och stöd av andra i samma situation som du.
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

Tror de allra flesta av oss som lyckats till slut har gjort det tack vare någon form av behandling (finns länk till vår behandlingslista i modertråden).

I BettanMansion är sorgen randig.
  • StoraD

Hej igen,

men så skönt att du har din AS Lycka!  

Cia: hur går det för syrran! 

MB: så härligt det låter!  

Bettan: inga nya besked?

Krusbär: har ni börjat med syskonförsök? (om jag får fråga!) Och vad skönt att det funkar så bra med förskola! LilleE ska börja i augusti om vi får plats (det är lååånga köer här).

kramar till er andra också!  

• StoraD

Åååh krusbär, a80 och ni ev. andra som tänker börja försöka igen framöver - mår ni dåligt av tanken på att försöka bli gravida igen? Jag tycker att det känns jättejobbigt! Jag har ju den goa kombinationen av 1) svårt att bli gravid + 2) få missfall, och jag vet inte om jag orkar ge mig in i det där igen! Hur känner ni?

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts