-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
irma: Hoppas han inte blir som vår lillkille bara; för vi har det fortfarande så efter 5 mån. I natt var det verkligen hemskt. *pustar* fast ibland klämmer han in en natt med ok sömn...
-
Bettan: Ja vi får ju hoppas att det ordnar upp sig... Har märkt att om vi "tankar" mkt närhet, helst "nakentid", så sover han bättre på natten. Låter tungt att ha det så i 5 mån...
-
Lillas: jag älskar dina utlägg till inlägg
Har inte följt den gamla tråden, kikar in sen. Då, för 4år sen så snackade ju ingen om NÅGRA. Bivekningsr av P. Det har jag ju förstått efter att det kan ge hypospadi tex. Grabben mår bra. Op var lätt eller vad man ska kalla det ur vår synvinkel. Snoppen funkar som den ska och han har precis blivit blöjfri den senaste veckan
Vi ska tillbaka till urologen nu i höst för en efterkontroll så att det inte är något som läkt ihopntokigt, svårt att avgöra i höstas men lättare när de kissar på toa. Snoppen ser helt ok ut, lite smått krokig där de sydde ihop förhuden, men det kan ju ändra sig när han växer. Jag hade nog valt att ta P igen om jag vetat detta innan. -
Nu har jag läst tillbaka några sidor men hittade inte så mycket om Program, mer om Prednisolon... Men visst är det bra att varna för själmedicinering över lag, man fastnar lätt i desperationen att bara få barn!!!
-
Tittar in med ett snabbinlägg.
Förstår verkligen er oro och ångest för att försöka bli gravida igen, jag känner mig otroligt lycklig över att ha blivit gravid "bara så där" denna gång, det känns så lyxigt. JAg är i v.31 nu och mår ganska bra, förutom denna värme! Nu har vi iaf semester och drar iväg med husvagnen en vecka då det är totalkaos här hemma, vi håller på att bygga ut.
-
Oj, vilken fart det har varit här då!
Nu är vi hemma igen efter en härlig semester! Enda tråkiga var att mensen var 2 veckor sen, den är ofta en vecka sen, men två får till och med mig att undra. Särskilt som jag dessutom hade lite ont i brösten, några droppar mjölk och småblödningar till och från. Till sist satte det ändå fart och idag har jag en härlig kombination av mens och svampinfektion... Men när det är avklarat, då börjar jag knapra Albyl i väntan på ÄL. Hua, vad läskigt! -
Hej, vad kul med lite liv i tråden såhär mitt i sommaren!

Lycka: Skönt att du mår ok! När är bf nu igen...?
LillaD: Förstår att det är mycket tankar nu... Progesteronets biverkningar har ju diskuterats. Det verkar (som alltid) svårt att få några direkta svar. De flesta som använder prog under graviditeten får ju inte problem. Men du tog väl inte prog förra grav? Funderar du på det nu?
a80: Läskigt men spännande att ni snart är igång? Kör du enbart Albyl?
Själv går jag redan händelserna i förväg och oroar mig för fölossningen! Hade ju en jobbig förlossning (dock inte värre en endel av er andra) men jag mådde så dåligt långt efteråt. Fick diagnostiserat tramatisk stress och senare även förlossningsdepression. Jag känner att jag måste få bra hjälp under graviditeten, tex auroramottagning och vara säker på att partnern får stanna över natten. Någon av er som har erfarenheter från Aurora (det heter väl lite olika beroende på var man bor)?
LillaD: Du som också fick en stor bebis sist, har du några tankar kring det? Jag är livrädd för att få en stor bebis igen, med tanke på förlossningen... -
Jag var en gång hso Aurora innan förlossningen med sonen och det var en trevlig BM som hjälpte mig tänka igenom vad jag ville och hur jag skulle kunna få hjälp.Krusbär skrev 2011-07-17 13:50:42 följande:Hej, vad kul med lite liv i tråden såhär mitt i sommaren!
Lycka: Skönt att du mår ok! När är bf nu igen...?
LillaD: Förstår att det är mycket tankar nu... Progesteronets biverkningar har ju diskuterats. Det verkar (som alltid) svårt att få några direkta svar. De flesta som använder prog under graviditeten får ju inte problem. Men du tog väl inte prog förra grav? Funderar du på det nu?
a80: Läskigt men spännande att ni snart är igång? Kör du enbart Albyl?
Själv går jag redan händelserna i förväg och oroar mig för fölossningen! Hade ju en jobbig förlossning (dock inte värre en endel av er andra) men jag mådde så dåligt långt efteråt. Fick diagnostiserat tramatisk stress och senare även förlossningsdepression. Jag känner att jag måste få bra hjälp under graviditeten, tex auroramottagning och vara säker på att partnern får stanna över natten. Någon av er som har erfarenheter från Aurora (det heter väl lite olika beroende på var man bor)?
LillaD: Du som också fick en stor bebis sist, har du några tankar kring det? Jag är livrädd för att få en stor bebis igen, med tanke på förlossningen...
Första slutade i snitt pga värksvaghet och jag ville ändå försöka med andra vaginalt.
Sen gick andra ännu sämre så det blev snitt det med
Men om jag hade så mycket hjälp av aurora vet jag inte. Hon kom iaf in då och då när hon såg att jag var på fl på hennes skift, även om inte hon var MIN bm där.
-
Har ar det ju tva sma killar. Det forklarar ju saken...
Men allvarligt sa ar det kanske inte helt ologiskt anda. Det ar ju storre chans att fa en kille om man tajmar det hela ordentligt eftersom pojksimmarna ar snabbare men kortlivade. Sa om alla snygga tjejer blir uppsnappade lite fortare och skaffar barn nar de ar lite yngre an sadana som mig sa kanske de inte behover jobba sa hart med att kissa pa stickor etc for att bli gravida och da blir det fler tjejer. -
Duckar sent omsider för LillaD:s clementiner.
Men kan tillägga att det finns ingenting förskönande i en dubbelbarnvagn (utom möjligen glädjen att det finns två små fina barn i den). Att dra runt den där tunga hemska vagnen i 6 månaders jäkla snökaos var bland det tyngsta jag gjort. Jag svor varenda gång jag var tvungen att gå ut och gå med den (och eftersom vi har hund blev det ju minst tre gånger om dagen...). Nu till hösten ska N börja på en förskola som ligger så nära oss att han kan gå dit "själv", dvs behöver inte åka vagn, och det ´kommer att bli himmelskt! No more dubbelbarnvagn!!! Så var glad istället att barnen inte kommer så tätt att de båda behöver åka vagn.
Krus, jag hade en väldigt jobbig första förlossning och en underbar andra förlossning. N fastnade ju med axlarna och det var ganska stor dramatik innan de fick ut honom. Jag mådde dock inte så dåligt av det precis efter förlossningen, men när det började närma sig andra förlossningen så poppade alla känslorna upp. Pratade mkt med min BM om detta och fick även gå och prata med en BM på BB Stockholm. Det hjälpte jättemycket och förlossningen med S var helt fantastisk! Så prata med din BM när det väl blir dags för nästa barn, hon kan säkert hjälpa dig så att du inte blir fast i tankarna från förra förlossningen. För ingen förlossning är den andra lik, och ofta har man ju även banat vägen med första barnet så att det blir lite lättare med efterföljarna.
Är inte inne här så ofta men skickar stora Kramar till er alla!