-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Åh, BP vad sorgligt. Hoppas att det snart är över, ta hand om dig! Låter likt min tredje graviditet, så grymt att först få se det lilla hjärtat och sen ingenting :(
Jag testade minus imorse, antagligen är jag bara skengravid (och idag har jag förstås mycket mindre symtom efter att ha testat...). Får satsa på en ögonop först och sen nya tag. -
BP: Å nej, beklagar

Hoppas du får andra med nästa gång!
A80: Bäst att planera för annat så kanske det hoppar upp ett + iaf?

-
BP: Åh, nej vad tråkigt att höra! Fy att du ska behöva uppleva ännu ett mf. Och så hjärtskärande att först få se det lilla hjärtat och sen inte.
Fick du T och prog förra graviditeten? Varför kan du inte få det igen, om du vill nästa gång? Många kramar till dig! -
tack känns så tråkigt...man hoppas ju så. Jag var hos en gyn som sa att prog har man slutat med men T kunde jag få. Fast inte Fragmin(tål inte trombyl så bra och hade ju fragmin nästan hela tiden med dottern(tog även prog)). Hon sa även att Dr B aldrig kunnat lägga fram några bevis för nåt. Sen pratade jag med "forskaren"
som sa att det verkar vara 50/50 om T hjälper...och F borde inte hjälpa alls (iaf inte på mej) Men nu kan jag antagligen få om jag vill prova igen gissar jag..verkade så på läkaren som såg att hjärtat slutat slå. Men jag vet itne om man orkar...men man gör väl det hoppas jag. Jag mådde så illa också.
Borde ge mej ut och springa så det sätter igång men jag har ju ingen kondis
Önskar er andra lycka till iaf...och gör som ni gjorde när det funkade!!! Fast jag vet ju inte om det hjälpt denna gång...den var ju förliten och allt. -
Åh BP vad tråkigt. Klart man börjar hoppas, både på bebisen och på att kroppen ska fixa graviditeten bättre denna gång, när det nu gått bra en gång tidigare. Hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver både fysiskt och psykiskt så att du vågar försöka igen. Kram på dig
Krus, med N var jag ordinerad av Dr B att från positivt grav test vara lugn fram till v 12 med fysiska övningar (typ inte cykla i uppförsbackar o dyl). Men m S var jag iväg och åkte längdskidor både när hon blev till och några veckor efteråt (visste ff inte om att jag väntade barn, annars hade jag nog varit lugnare, särskilt eftersom jag fick en blödning i samband med skidåkandet). Men du kanske kan motionera som vanligt till dess att du blir gravid och sedan ta det lugnare en period?
a80 och Cia, jag hade väldigt mycket panikångest i samband med missfallen. När väl N föddes så försvann de, men nu har de kommit tillbaka med full storm. Det är verkligen fruktansvärt när man börjar tänka på sin och sina barns dödlighet, det svartnar för ögonen... Jag har mitt första möte m terapeuten nu på onsdag och jag hoppas så att vi ska kunna gå till botten med detta. -
BP: Men 50/50 är väl jättebra?! Fattar inte hur de tänker. Och när du fick en lyckad graviditet, efter upprepade mf, med fragmin och progesteron är det väl självklart att testa det igen. Oavsett andra "bevis". Jag blir så arg. Men ta hand om dig nu och vila ett tag, så får du se hur det känns om ett tag. Om du känner att du vill testa igen är det ju bra att du verkar kunna få medicinerna. Kram!
Idun: Det låter ju som helt naturliga känslor du har, men det måste vara jättejobbigt när det blir så överväldigande. Hoppas verkligen att du blir hjälpt av terapin. Lycka till! -
Idun: Hoppas din panikångest blir bättre snart!
Krus: Med 50/50 menar jag att de sa att lika många med sockerpiller blir hjälpta som de med trombyl. Det lät inte så bra. Men jag tror ju på min behandling iaf...särskilt nu när jag fått ännu ett mf. (fick dock ett mf på trombyl också)Frågan är ju om man orkar mer . Jag trodde jag skulle förblöda denna ggn. Var stor skillnad mot mina andra...iofs så borde jag ju varit mycket längre gången än bäbis storlek. Ska nog gå och ta ett hb nån dag iaf
kastar lite kottar av gammal vana
-
BP: Beklagar verkligen.... Blir så ledsen när jag ser vad du skriver och alla gamla känslor slits upp igen
Klart du ska få den behandling du vill. Jag fattar inte hur dom tänker. Herre gud, i vårt läge skiter man i om det är sockerpiller eller inte, bara det funkar! Och har men ett levande bevis så är det väl absolut värt att prova igen.
Lycka till alla ni som försöker er på syskonförsök! Äh, jag hoppar på er jag också
Egentligen tycker jag att det är lite för tidigt, men jag har ju liksom inte så jätte mycket tid kvar och maken är jätte sugen på en till. Så let´s go! -
BP: Jag tycker ändå att 50/50 är bra när det gäller att testa en så enkel och ofarlig behandling som Trombyl. Det innebär ju att hälften av alla får barn istället för missfall! Det är verkligen superläskigt att blöda så mycket! Ta hand om dig, kram
Mikes: Välkommen till klubben!
Själv fick jag ett infall och testade i morse, alldeles för tidigt för bim är på lördag eller söndag. Men jag har känt mig helskum i ett par dagar och började misstänka att jag faktiskt var gravid. Och mycket riktigt blev det ett väldigt svagt plus.
Hjälp! Hm, ja vi får se hur det går. Vågar inte hoppas för mycket än. -
Här är en till med svagt plus imorse
Känns askonstigt. Satsar på att ta en sak i taget, inte räkna ut BF och drömma om en mammaledig vår/sommar med bebissnus, inte ens fasa för en trött och illamående höst, utan bara anpassa det jag måste. Och ringa KK imorrn för att tvinga till mig Innohep. Håller helt med dig Krusbär; Hjälp! Hm, ja vi får se hur det går...
Håller tummarna för att vi snart är fler med syskonplus!!!