• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Krusbär

lillaD: Tack för tummarna! Jag har alltid haft blödningar vid denhär tiden (vecka 4), även med sonen då jag hade rätt mycket och var helt övertygad om att det var kört. Men han höll sig kvar - envis som få redan då!

Det låter skönt med lite paus för dig! Kram

• fruZ

Ååååååh, vad långsamt tiden går!

• Irma

Hej tjejer!

Längesen jag titta in här. Vi har köpt hus och haft fullt upp med renovering och flytt. Men nu börjar vi komma i ordning. Lille L är nu två månader och har börjat sova riktigt bra nattetid. Tack och lov för det, annars hade vi aldrig blivit färdiga med huset.

Ser att det hänt både roligt och tråkigt. Grattis till er som plussat Beklagar missfallen  

• Krusbär

Hej Irma! Kul med ett nytt hus och skönt att lillen sover!

a80: Jag veeeeeeeeeeet!!! Har fått tid för vul först 8 september och det är minst sagt en evighet. Har du något sånt inbokat än?

• fruZ

Krusbär; jag behöver bara vänta till 25/8 för VUL, då hoppas vi se ett tickande hjärta, borde vara ca 6+4... Men det är som om man sitter och väntar och känner varenda sekund sega sig fram.
    Om allt ser bra ut då så ska jag börja erkänna mig som gravid. Har bara berättat för en kompis och jag brukar berätta rätt öppet för vänner och familj tidigt, inte minst för att få stöd när det skiter sig. Nu har jag inte ens berättat för mamma, vet inte varför, kanske för att jag hoppas få bjuda även min omgivning på en lycklig gräddfilsgraviditet efter allt ältande.

Att inte tänka på det går sådär måste jag säga, jag mår illa nästan konstant, inte jätteilla, men tillräckligt för att inte kunna koppla bort det. Men jag är ändå glad för det, graviditetshormoner har jag i kroppen så det räcker!

• Cia o krabaten

Håller tummarna för er som väntar otåligt!

Kan rapportera att Lycka nu är inlagd för risk för HF, hon fick ju sån där hemsk HELLP sist så nu vill de ha koll på henne.
    Tror att dte är 2-3v till BF nu.
    De verkar iaf må relativt bra båda två. 

• Krusbär

a80: Bara två dagar kvar, då! Fast det är väl de sista dagarna och timmarna innan ett vul som är längst....? Jag hoppades få en tid nästa vecka då jag är ca 6+4 men det gick inte. Hade kanske gått om jag dragit hela min mf- och blödningshistoria (har fått tid snabbt förut) men orkade liksom inte. Försöker istället att inte tänka så mycket, vilket går ganska bra så länge jag inte får någon ny blödning.

Skickar en kram till Lycka och bebisen i magen!

• Cia o krabaten

Idag kom Lyckas bebis med akutsnitt, de verkar må bra båda två, men hon får berätta mer själv  NalleBaby

• BettanB

Vilken dramatik, Lycka. Stort grattis till bebis! Ser framemot att höra mer.

I BettanMansion är sorgen randig.
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts