• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • StoraD

Hej hej, 

Kul att se dig igen Idun! Jag förstår inte hur ni två-barns föräldrar klarar er, jag är såå imponerad! Jag tycker att det är mkt jobb med ett barn! 

Krusbär, joo vi ska börja försöka, vi har småbörjat lite (ja, ni hör så fånigt det låter, det är oron över ytterligare års misär som talar). Vet ni att jag ofta ofta tänkte "så skönt att jag inte behöver försöka bli gravid" under min graviditet och E's första år. De 9 månader som har förflutit sedan dess (han är alltså 1 år och 9 mån idag), har jag tänkt på syskon nästan varje dag.

Jag måste fråga er som har koll, jag har ingen trombyl hemma som jag hade sist, och funderar på att självmedicinera med babyalbyl om det blir ett plus/efter ÄL. Jag minns att det är 1/3-dels tablett som gäller, men hur är det? På FASS står det att det inte ska tas i samband med graviditet, varför är det så? Vet ngn det?

Bettan, hur går det med bebisens mage? Är lillskatten bättre? Ngn nytt om andningsstoppet? 

• StoraD

det heter inte baby-albyl va?!! Det låter helt sjukt, hur insnöad är jag? Albyl minor?

• Cia o krabaten

LillaD: Albyl minor är det.
    Får du panik så messa, jag har några enstaka, typ 10 Trombyl hemma  

• BettanB

LillaD: Tror magen är bättre igen (den VAR helt klart bätre direkt efter akupunkturen, men nu är han tokförkyld så jag vet inte vad som är vad längre). Inget nytt angående andningsstoppet, men det har inte hänt igen i varje fall *ta-i-trä*
    Hur blir ditt nästa försök; har du hjälp av dr LM igen?

Idun: Tack!
    Nope, inget andningslarm; har inte känts rätt för oss. Skulle inte lita på det tror jag.. Jobbigt med op ja; den är lite medelstor typ.. De sågar upp skallbenet i den fog som vuxit igen och sen opererar de in fjädrar som håller i sär plattorna; fjädrarna tas sen ut efter typ 6 månader.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • Idun 78

Bettan, låter ju inte direkt som ngn jättetrevlig operation, usch stackars liten. Och stackars er föräldrar som måste vara med om detta. Jag lider verkligen med er.

LillaD, hej! Jag var i Malmö för ngra dagar sedan. Damn att jag inte var inne på FL innan jag åkte, då hade jag kunnat ta m lite trombyl till dig. Säg till om du vill att jag ska skicka ner m posten.

• Krusbär

lillaD: Spännande med försök! Håll oss uppdaterade!

Bettan: Hur mår mini?

• BettanB

Idun: nej, vi ser verkligen inte fram emot det alls. Tycker vi blivit prövade så det räcker nu faktiskt.

Krus: Lilleman är inne på fjärde veckan med förkylning nu. Passade på att få honom kollad av läkare när jag var på bvc idag och det är verkligen "bara" virus som ställer til det för den lille. (Som förresten är väldigt stor.. Han har vuxit från tre kurvor under medel till två kurvor ÖVER medel i vikt. )

Hur är det med alla er andra?

• Syrling

Tittar in här. Med oss är allt bra, vår lille V frodas och växer som bara den. Ligger på översta streckade kurvan då det gäller vikten. Vägde över 7 kg på sista vägningen när han var 2 månader. Helt galet. Men jag helammar så det är väl grädde i brösten eller något

Bettan: Hoppas att förkylningen går över snart på din kille. V:s verkar äntligen ha gett med sig men fy så segt det har varit!

• Cia o krabaten

Bettan: Usch, jobbigt med förkylningar på de små, men vilken raketfart på växten!

MEd oss är det bra, lite struligt för mig med jobb, men bra med barnen.
    Stora växer så det knakar och tappar fler och fler tänder
    Lilla är ju 2år och 9mån och pratar och pratar och pratar så öronen trillar av

Jag ska efter 10år på samma arbetsplats "lånas ut" på ett mammavik på ett annat ställe och det är inte så många positiva känslor för det tyvärr Men jag hade liksom inget val, antingen det eller sluta. Så jag har funderat på att skola om mig och det skrämmer mig lite också att sätta mig i skolbänken igen

Vad jobbar ni andra med och är det "bra"??
    Vill ha hyfsat bra betalt, Gärna kontorstider, ,möjlighet att utvecklas och klättra inom företaget s.a.s.
    Ge mig era bästa tips! 

• BettanB

Cia: Har nog också grädde i brösten. Och så är det nog en "catch up" effekt som sagt.
    Fy, vad tråkigt att tvingas iväg på något man inte vill. Det hade jag inte heller gillat. Men skolbänken är kanske inte så dum, om ekonomin tillåter.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts