• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • BettanB
    StoraD skrev 2011-07-04 10:42:07 följande:
    ÅÅH vad jag skriver långa inlägg! Ni ska höra mig IRL, då pratar jag precis lika mkt...

Får mig att tänka att i måste ses någon gång.

Håller för övrigt med om mycket i ditt inlägg dr Öl (fniss) menar äl att en del kan få ökade problem med "killerceller" pga stress tex?
    I BettanMansion är sorgen randig.
  • Irma
    StoraD skrev 2011-07-04 10:42:07 följande:
    ÅÅH vad jag skriver långa inlägg! Ni ska höra mig IRL, då pratar jag precis lika mkt...
    Kul att få ta del av dina långa inlägg igen saknade dom när du försvann från utredningstråden! 
  • Irma
    BettanB skrev 2011-07-04 11:11:43 följande:

Får mig att tänka att i måste ses någon gång.

Håller för övrigt med om mycket i ditt inlägg dr Öl (fniss) menar äl att en del kan få ökade problem med "killerceller" pga stress tex?
    Min kropp är nog ett bra exempell på att det händer något med mitt immunförsvar. Kroppen reagerar med eksem när jag är gravid! Utvecklade det under min 3:e graviditet. Hade det även nu, när det gick bra. Men preden höll det lite i schack!
  • Cia o krabaten

LillaD: *Vinkar när du nu är i stan *
    Vi åker ner till Skåne imorgon!
    Men jag ses gärna nån gång när och om det passar!

Jag tror också en hel del på TLC vilket ju den pensionerade doktorn (Glömde namnet nu! ) eller iaf hans fru pysslade en hel del med! Bara det att de trodde på en och var beredda att göra vad de kunde för att hjälpa en!
    Medan Sjukhuset fnös åt en och mest ville att man skulle gå  

• StoraD

*vinkar tillbaka till cia*  
    Klart vi ska ses, det hade ju varit jätteroligt! Ja, vad hette er gamla läkare (och hans förtjusande fru!). Jag hade också en tid inbokad hos honom faktiskt, men hittade LM under tiden, så jag avbokade då det  var långt att åka. Men bara telefonsamtalet med hans fru var TLC  
    Förresten så satt jag och läste lite på biverkningar på janusinfo (apropå diskussionen i den andra tråden) och läste då om prog och hypospadi som din lille krabat hade, hur har det gått med det? Jag minns att ni opererade för länge sen, så är det helt borta nu? (om det är ok att jag frågar! det är det väl? det är inte okänsligt? när jag är stressad så tappar jag all social finkänslighet, säkert också hormonellt betingat ) Bra att tanttingeling är ute och varnar så starkt tycker jag, man tappar ju lite koncepten när man mår så dåligt av försökande och missfall, att man kan vara beredd att ta till vad som helst... man minns ju själv! 

Förresten, ni som är lite vårdkunniga, hur pålitlig är janusinfo?

Bettan, hur är det efter din lille skatts operation? Du får se till att bli gravid snabbt och komma ner till oss i Skåne igen, den här gången måste du komma förbi på en kopp kaffe! (eller så kommer du innan du blir gravid, så bjuder jag på ngn fertilitetsfrämjande mat med mkt E-vitamin, blev expert på sånt i förra rundan... ) Jag kan bjuda alla försökande på det, kom bara! *kastar sötmandel och solrosfrön på alla i tråden* (cia, du får ducka ).  

Tack Irma, ja alltså jag mådde ju så dåligt innan lilleE att jag kände att jag fick undvika fl på ett tag... för min egen sinnesros skull! Skönt att pred hjälpte dig så pass! Hur går allt där hemma tycker du? Flyter det på bra med lill-fin? 

kramar på er! 

• StoraD

*kastar skamset E-vitamin-rika ehec-groddar på mig själv för att jag inte kan fatta mig kort*

• StoraD
    www.aftonbladet.se/wendela/article12685081.ab

Men va fasiken! Har inte typ alla i den här tråden pojkar?! Utom Lycka... och Cia har en tös också *kastar ehec-groddar på er två* A80 har också en tjej! *kastar en liten melon på a80* Är det bara jag som har en pojke?! HAHAHA nä, Bettan, Krusbär, Irma... ni är med mig. Mikes bride, ni andra?

Men sen har jag hört ngt med upprepade mf och pojkar tror jag... minns inte det nu.  

NEJ, skärpning D, nu ska jag jobba! 
  • BettanB

lillaD: Läs längst ner på sidan; gillade den beräkningen bättre.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • StoraD
    BettanB skrev 2011-07-05 10:53:21 följande:
    lillaD: Läs längst ner på sidan; gillade den beräkningen bättre.
    haha, jag såg det, men sen fastnade jag för Jessica Alba, och att hon såg precis ut som jag när jag var gravid, minus ca 25 kilo... och minus bröst som man kunde fatta i ena handen och klubba ihjäl en liten älg eller björn med. 
  • Irma

slutet på artikeln måste ju vara sanningen

lillaD: Jo det går rätt bra med lilleman. Amningen är igång och han går upp i vikt. Han sover som längst 3 timmar i stöten. Har vi tur infaller det någon gång mellan 23-04 . Har vi otur är det ibland "tuttrace" (amning hela tiden, eller näthetsbehov på max?) hela natten med max 1 timmes sömn i stöten. Ammar liggandes nattetid och sover lite även när inte han gör! Annars hade jag gått under. 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts