-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Cia: Men det låter ju toppen att det händer lite roliga saker på jobbet!
Du kan ju spara pluggplanerna tills det känns tråkigt nästa gång. Och vem vet - det kanske kan bli jättebra?!
a80: Så ni börjar i princip köra nästa månad...? Spännande! Hoppas att ni får en kanonsemester!
Jag har nyligen börjat nytt jobb och jag vet (inbillar mig???) att folk håller ögonen på min mage... Och nu när jag redan ser lite halvgravid ut kommer det inte gå lika lätt att dölja om det väl händer! Förra graviditeten gick jag upp 15 kg, varav 10 försvann direkt och 5 är kvar. Blir det samma sak nästa graviditet har jag 10 kg för mycket sen! Hur ska jag lyckas gå ner 10 kg med två barn, när jag inte lyckats gå ner 5 kg med ett barn. Nej, det blir till att ge sig ut och hårdköra vertikalläge (i joggingspåret) under sommaren, och sen gå över till horisontalläge till hösten!
Skämt åsido, jag har fått mediciner utskrivna (trombyl+prog) av min gyn men jag vill slippa oron över ev. graviditet under semestern. Vill kunna leva och äta normalt under de få veckor jag faktiskt kan koppla av från jobb och vardag. Vill även kunna ha tillgång till sjukvård osv. Känns som ett skönt beslut att vänta! Så hinner jag jogga lite innan också.
Hoppas på fint midsommarväder nu! -
Nästa månad!!! :-O Det låter ju vansinnigt, men ja. Jag förtränger det intensivt eftersom jag tänker ha en rolig och avslappnad semester först. Och ägglossningen kommer ju lämpligt nog strax efter att vi kommit hem. Men visst, jag har ätit folsyra i några månader och tänkte börja med ASA när jag får nästa mens. Innohep ska jag jaga/fixa/kräva när jag väl är gravid. Vi får väl se hur lång tid det tar den här gången...
Det är verkligen enormt läskigt!!! Men kul/skönt att det är några till här som ska försöka sig på detta vansinnesprojekt.
Ha en riktigt skön sommar alla! Njut av era små! (en bekant till mig har nyss plötsligt och oväntat förlorat sin lille son, det får en verkligen att uppskatta det man har!)
Vi hörs, om inte annat kommer här väl en ångestharang om jag plussar någon gång... Lycka till ni andra som ska försöka, hejja oss! Har det gått en gång så kan det gå igen! -
*Hejar på alla som står i startgroparna*
Lycka: Hur går det med din mage? -
a80: Det verkar ju lägligt med äl precis efter resan! Själv kommer jag nog att ha äl första veckan på semestern, därför vill jag vänta en månad. Så kanske i början av augusti... Men det är ju också sjukt snart!
Håller tummarna för dig/er!
Jag tror att jag omedvetet börjat förbereda mig mentalt på vad som komma skall, för jag är otroligt känslosam över allt som har med små bebisar, sjuka barn osv. att göra. Huva, det finns så mycket sorg i världen. Tänk vilken otrolig lycka och tur man har som har en liten knodd...
Lycka: Ja, när är det dags?!
Glad sommar!
-
Hur går det förresten för Bettan och mini???
-
Krus: Det går bra. Operationen var lyckad och vi kom hem redan på torsdagen (op förra måndagen). Han har ett stort fult ärr på hjässan, men annars är det bra. Ruskigt jobbiga dagar på sjukhuset bara.

-
Jobbigt Bettan, jag förstår att det måste ha varit en pärs, verkligen! Vad händer nu? Kan ni pusta ut?
Krusbär, det går dåligt. Jag har bara försökt aktivt i några månader, men vi har ju inte skyddat oss innan och nu känns det som att vi försökt jättelänge och jag mår jättedåligt över det, faktiskt. Men men. Jag har bokat tid hos min gamle gyn, och hoppas väl på Trombyl som han skrev ut sist. Jag vill också få innohep om/när jag plussar men jag vet inte om Dr LM är på gång med sådant ff, och jag känner mig för deppig och stressad för att kontakta honom. Hopplöst. Vet du hur det är med Leifs aktiviteter Bettan?
Men alltså, gick du bara upp 15 kilo Krus?! Själv gick jag upp +30 kilo, vilket var mkt inte minst i förhållande till mina 154 cm. Från 57 till 87 (förmodligen mer, jag slutade väga mig när jag började väga mer än min man som väger 87 kilo). Jag hade gått upp 15 kilo vid inskrivningen redan... Jag var enorm. lilleE vägde förvisso 4.5 kg, men jag kan nog inte bara skylla på honom!
Jag har dock gått ner allt, eller det har omfördelat sig. Jag har inte längre en midja, men jag har jättestora bröst fortfarande (och med stora menar jag platta som när de rullas ihop och kläms in i en D-kupa ser stora ut).
a80, jag hoppar på en skön semester och ett snabbt plus!
cia: nej ett år hit och dit kvittar ju! Kul att det känns bättre nu på jobbet!
kram finisar! -
MiniD: Jo, nu är det värsta över. Ny operation om 6 månader för att ta ut fjädrarna ur skallen och sen kollar man väl upp det i några år.
Ang Leif så har jag hört ryktas att man inte kan få hjälp där fn eftersom de startar en studie till hösten och lägger allt krut där (vet flera som var lovade hjälp, men nu inte kan få någon om de inte deltar i studien=osäkert om man får innohep eller placebo). Fråga honom kan man ju alltid göra och du tillhör ju rätt landsting iaf.
-
Skönt att det värsta är över vännen, skönt också att de följer upp nu i några år! Men hur mår DU egentligen? Det har ju varit mkt oro för dig både med graviditeten, förlossningen och nu detta? Jag vet också att du (som de flesta av oss) hade en jobbig tid innan din sista graviditet. Känns det OK? Bara skriv av dig om du vill ventilera! Själv har allt börjat komma tillbaka till mig nu när vi försöker igen, och jag känner att jag nog stängde av mkt när lillen föddes. Vet inte om det är bra eller dåligt, kanske var det lika bra. Man har ju inte så mkt tid över till sig själv när man har en liten.BettanB skrev 2011-06-23 15:41:35 följande:MiniD: Jo, nu är det värsta över. Ny operation om 6 månader för att ta ut fjädrarna ur skallen och sen kollar man väl upp det i några år.
Ang Leif så har jag hört ryktas att man inte kan få hjälp där fn eftersom de startar en studie till hösten och lägger allt krut där (vet flera som var lovade hjälp, men nu inte kan få någon om de inte deltar i studien=osäkert om man får innohep eller placebo). Fråga honom kan man ju alltid göra och du tillhör ju rätt landsting iaf.
Tack för snabbt svar om Leif, jag får maila honom som du säger!
kram kram kram vännen -
Bettan: Skönt att ni är hemma och att allt gått bra hittills iaf!