-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Men oj vad det händer är i tråden, som vanligt både glada och tråkiga nyheter.
bp - mycket mycket tråkigt att läsa att det inte gått bra för dig. Och när ni sett hjärtat och allt, det är tufft och hårt *kram*
a80 och krusbär - Stort Grattis till er båda. Jag hoppas att ni kan få den hjälp och de mediciner ni behöver!
Lycka till till mb och ni andra som planerar att hänga på syskontrenden!
Här är det tungt och rätt jobbigt nu. Jag har mått rätt hyfsat fram till ung en vecka sen. Nu har jag så ont i rygg och höfter att jag fått mig ett par kryckor att ta mig fram på, och hemma blir det mest soffläge. Även blodtrycket har tyvärr stigit så det ligger på gränsen till oroande, men ännu inte där, men jag känner mig inte lugn. Och idag har det varit väldig stiltje i magen så vi var till mvc och lyssnade, och det lät som det skulle, men helt lugn är jag som sagt inte alls.
-
GRATTIS Krusbär och a80, jäklar vad kul! Håller tummarna för er båda!
BP: Usch vilken tråkig historia, jag förstår att det måste ha varit jättetufft för dig.
Kramar till dig också lycka, låter tufft! Vilken vecka är du i? Det är väl inte så långt kvar nu?
Lycka till med försökandet MB!
kramar till er andra också! -
BP; Beklagar verkligen.
Extra tufft blir det ju när man fått se det lilla hjärtat också.
*kram*
Grattis, Krus o a80. Hoppas innerligt att det håller i sig!
Lycka: Läskigt. Oron är ju en ständig gäst för de flesta av oss under graviditet. Hoppas verkligen att din är ogrundad.
-
A80: Wiiiiiiiiiiiiii! Grattis!
Lycka: Aj då .-(
Ta hand om er. Kanske hinner vi ses ngt?
själv har jag just tackat ja till att börja plugga igen!
Sista dagen som optiker imorgon, sedan blir det byggingenjör för mig.
läskigt och spännande. Sitter och pluggar lite matte nu för att damma av mig lite... -
Grattis krus och a80 !
alla tummar hålls
Lycka: vilken v är du i nu ? Hoppas allt går bra
Cia lycka till med nya karriären
Bettan : ja man kände sej mer safe bara för att den fick ett hjärta. Det konstiga är att jag tror att jag kände när det slutade slå. Vägrade dock tro det. Och nu är det såklart bäbisar överallt var man än går igen. SUCK
-
Cia; Coolt att skola om sig från optiker till byggingenjör. Låter jättekul!!
Jag har varit helt nervös idag. Ringde KK imorse och fick prata med en rätt vettig sköterska som, när jag dragit harangen om tidigare missfall, utredning och lyckad Innohepgraviditet, sa; Då måste du ju få en tid snart, jag får boka in dig till jouren. Så jag fick en tid imorgon kl 9.
Var väldigt nöjd med det ända tills jag fick för mig att tjuvkolla jourlistorna (jobbar ju på sjukhuset så där är de offentliga) och det visade sig att jouren imorgon är den läkare jag först skulle utredas hos som jag inte alls tyckte tog mig på allvar så därför bad jag om utredning hos min favvo dr GB. Den här dåliga doktorn hör dessutom riktigt illa och det är ju inte så kul att sitta och skrika ut så känsliga saker. Men å andra sidan var jouren på eftermiddagen en bekant så det hade ju inte heller varit topp... Så jag har kvar min tid imorgon bitti och försöker ladda för att orka stå på mig (det måste jag ju!) och hitta på en "bra" förklaring till varför jag valde bort honom, om han minns det och frågar. Att han känner igen mig räknar jag med för jag har haft honom både som lärare och examinator (mitt livs värsta och sämsta munta, hehe!).
Så imorrn får ni hålla tummarna för att det syns nån liten uppklarning i min livmoder, att jag får ett långvarigt Innoheprecept och att jag överlever mentalt! -
Cia: Hejja hejja! Låter kul med omskolning.
a80: Hoppas verkligen att allt går bra imorgon!
bp: Ja, de gånger jag sett hjärtat först, har missfallen känts mycket tuffare mentalt. Usch och fy.
Men på något vis studsar man ju upp igen och orkar försöka ytterligare en gång; fattar inte hur egentligen. 
-
a80: Grattis till svagt plus!
Och lycka till imorgon (idag?!)!
Lycka: Usch, vad jobbigt! Är de bra på mvc, att du får komma och lyssna när du vill?
Cia: Byggingenjör låter coolt! Hur länge ska du plugga? Vad jobbar du med sen? -
Tack, känns lite läskigt och smått overkligt att det är jag som gör detta!!
Det är 3år och sedan är man tex projektledare på byggen eller håller på med bygglov eller så. Finns tydligen massa olika områden. -
Det låter kul Cia!
För mig gick det väl skapligt idag. Bra på så sätt att jag till slut fick Innohepreceptet. Doktorn ville först att jag skulle komma tillbaka om 2 veckor för att se om det syns något viabelt i livmodern för att då i så fall sätta in Innohep. Men jag lyckades övertala honom om att det antagligen vore för sent. Idag syntes inget annat än förtjockad livmoderslemhinna. Det känns helt ok, mer än så syns ju inte så här tidigt.
Däremot gillar jag INTE den här doktorns sätt. Idag hade han iaf en fungerande hörapparat, men hans inställning är helt uppenbart att missfall är ett överdrivet problem, han säger "utredningen var ju blank" "vi har inget att behandla" och "vi skjuter från höften". Tyvärr bokade han uppföljning till sig själv om två veckor. Jag vet inte hur jag ska göra med det. Idag gjorde han ju det jag ville och bad om, men samtidigt känner jag mig rätt knäckt när jag har träffat honom. Och jag har ju redan aktivt valt bort honom en gång, tror kanske att han minns det även om han inte sa det rakt ut.
Synd att jag inte hade mål i mun och svarade att det är iaf större chans att träffa om man skjuter från höften än om man inte skjuter alls...
Nåväl, nu har jag mina sprutor och mitt plus. Det är ju steg ett.
Håller tummarna för er andra!