-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
finessan: Grattis!! Tråkigt att drB inte svarat men skönt att du fick hjälp på annat håll.
Jag har en läkare som skriver ut medicinerna åt mig när det är dags, men jag kommer inte ihåg hur länge jag tog dom. vet att det var till v 12 men jag ville ha mer exakt dag att sluta på..Hade ju skrivit upp det på ett "säkert" ställe,, men inte hittar jag det nu heller
-
Grattis Finesssan! Jag förstår dig så väl. Jag tycker heller inte om att vara gravid, oron och alla krämpor. och sen förlossning, fy och usch! Jag håller så klart tummarna för dig att det ska gå bra och att du ska slippa få det lika jobbigt som förra gången!
-
Finessan: Grattis!
Hoppas verkligen du slipper göra samma jobbiga resa denhär gången! -
Grattis Finesssan! Men jag förstår om det inte känns som grattis just nu... Vi kan väl inte göra annat än hoppas att det går vägen och att det inte blir lika jobbigt som förra gången.
Jag har upplevt den här graviditeten ganska annorlunda. Oro som fasen i början förstås, men ändå med nåt slags distans jämfört med förra gången. Jag har inte heller blött alls lika mycket vilket förstås gjort mig mindre orolig. Sen när osäkerhetstiden är över så har det varit mycket jobbigare än förra gången, då var jag så lycklig att vara gravid (nu är jag lycklig att det verkar gå vägen och att vi ska få ett barn till, men själva graviditeten skulle jag gärna snabbspola) så jag tyckte att de flesta symtom var rätt kul. Nu tycker jag det är ett elände att ligga i soffan och vara trött och tröstäta mig allt tyngre. Väger redan lika mycket som i slutet med N och då har jag 15 veckor kvar.
Hmm, det där var kanske inte så uppmuntrande, men kanske kan man se det som att det kan bli annorlunda andra gången och att det alltså kan bli motsatt för dig Finesssan, bättre andra gången!
Det är iaf alldeles underbart att höra sin stora, lilla dotter prata om bebisen som ska komma ut ("då ska jag lära den krypa" "hon kan låna mina badbyxor" "det är en lillasyster som ska heta Sixten").
Hur är det med er andra? -
Grattis Finessan!!!! Weeee! Å vad roligt!
Fler gräddfiler till tråden
Förstår dock att du blev lite häpen att det funkade så snabbt, men tacka och ta emot bara. Hoppas du slipper kliandet...
a80: 15v kvar bara?! Shit vad fort det gått! -
Tack flickor.
Vet inte hur jag ska förhålla mig till det än. Känns bara jäkligt märkligt och oförberett. Kan inte säga att jag känner mig glad, men det kommer väl. OM jag kommer så långt.
Lilleskuttan, vilka mediciner ska du ta?
Själv står jag nu på Prog (fast en annan sort som inte kladdar lika mycket). Enligt Dr B skulle den tas från ÄL, men jag pallade bara en dag sen struntade jag i det. Dr A tyckte att det räckte från + så jag tänkte att det inte var hela världen. Dr B ordinerade det v. 12 ut, Dr A menar på att det räcker tom v. 9. Där skiter jag i henne och kör på Dr B:s ordination. Om jag kommer så långt.
Trombyl tog jag från ÄL, två st även fast Dr A aaaaaldrig hört talas om någon som tagit två. Hon tyckte dessutom att det räckte från +. Märkligt att en sån duktig gyn inte förstår att det är vid infästning som det tunga artilleriet kan behövas. Minskat till en nu efter + och tar tom v. 37. OM jag nu kommer så långt vill jag skriva igen, men blir lite trött på mig själv.
Jag har ju glömt en del eftersom det var ett tag sedan sist, men visst kan det kännas lite i livmodern? Sticker en del och har som molvärk. Normalt va? -
Finessan: Jag ska ta trombyl,progesteron och prednisolon.
Trombylen ska jag, enligt drB , ta 2 st till + och sedan 1 st fram till v? Minns ej. Prednisolonet till v 12 någongång, och progesteronet också till v 12 nånting.
Men när det gick vägen sist så tog jag 2 trombyl tom v 12, och det var ok enligt drB. Så jag gör nog det igen när det blir dags.
cia: visst tog du också 2 trombyl till v 12,? eller minns jag fel.. -
Ah, du tar pred också.
Undrar om inte Idun tog två T?
Glömde bort att jag tar Fragmin-sprutor också. 5000IE mot 15000IE senast, en jävla skillnad. Förhoppningsvis räcker det + att jag hoppas slippa blödningskomplikationer med lägre dos.
-
Jag blev ordinerad 2T tom v12, men jag tog det nog till v36 har jag för mig, tordes inte sluta...
-
Cia; ja, 15 veckor kvar! När du säger det så låter det ju lite?! Men jag tycker nog att hösten har varit lååång. Hoppas att våren blir kortare...
Funderar lite på att boka privat tillväxt-UL nån gång kring v 32. Vi fick det ju genom landstinget förra gången, men eftersom den läkare jag gått till den här gången är ett ärkepucko så har det förstås inte varit tal om något sådant. Får/fick ni andra det? Jag minns att jag tyckte det var väldigt skönt att se att allt stod rätt till i v 32.