För oss pladdriga.
Det är lugnt
Jag håller på med lite soulsearching
Det är lugnt
Jag håller på med lite soulsearching
tova, tänker på dig
Jag förstår inte. Varför ska hon inte lämna nycklarna vid månadsskiftet? Man hyr ju från månadsskifte till månadsskifte.
Kan ni kloka förklara en sak för mig. Varför är det positivt att vara stoisk? Jag vet jag inte tänker som andra men jag får bara inte ihop ekvationen stoisk=positivt.
Jo men jag förstår fortfarande inte hur man får ihop det med förmåga att utstå smärta. Att det ska vara positivt att lida... För mig känns det som en kvarleva från medeltiden när kyrkan styrde och tanken att Gud blev glad för att man led.
Jag är inte fostrad till att ta den lättaste vägen, att lata mig, men jag har heller aldrig fostrats till att stå ut med helt onödiga saker. Så jag får som sagt inte ihop det.
Okej, första vardagen. Så olika det kan vara, där jag bor är det den siste som gäller oavsett om det är en måndag eller söndag.
Hoppas det löser sig. Vad har soc sagt om flyttbidrag, flyttkarlar o sånt?
Smärtrehab kan ta o stoppa upp sig själv någonstans. Deras sammanfattning innebär i princip att det låter som att jag är lat och inte vill ha hjälp.
Varför?
För att jag inte vill gå deras kbt-kurs i att hantera smärta. Ergo, enligt deras sätt att tänka, så vill jag inte bli bättre och då får jag skylla mig själv.
Jag har redan fått den hjälpen så varför skulle jag gå en kurs i det på 5 veckor. Totalt onödigt både när man ser till att det är ett slöseri med min tid men även rent samhällsekonomiskt
Jag är mest irriterad över att de dömer (ut) mig, bara så där. Jag är van vid mitt liv, jag lever ett bra liv men det finns småsaker som kan göra det bättre.
Men det ska förbaske mig inte vara upp till mig att berätta för dem hur de kan hjälpa mig. De ska vara experterna ju.
Sen stod det direkta felaktigheter också. Bland annat att jag är 3 år äldre än jag är! Jag menar hur noga har man då läst journalerna?!
Så tyst det blivit här. Vi har väl alla vårt att sköta men jag tänker på er
Skäller på kiwi "du ska låta mamsen sova på nätterna" (fast om kiwi slutar sparka på natten så tror jag ändå inte du kan sova).
med andra ord börjar du o isabelle få in rutiner?
Tittar in o vinkar hej
Har varit väldigt flitig idag och putsat balkonginglasningen (bara på insidan, utsidan är inte lönt då de renoverar husen runt om) och slängt skit o dammsugat en himla massa katthår.
Pelargonierna (begoniserna?) har redan börjat blomma