Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

För oss pladdriga.

t0va skrev 2010-03-20 17:34:08 följande:
    jo det är gott, men vi åt pizza 2 gånger i veckan. Funderar på något laxliknande bara in i ugnen det med. Jag hatar att välja mat, är så dåligt på att komma på roliga saker.
    Ja, då är det kanske rätt tradigt med pizza igen.

Hmm, bakad potatis (går att göra i micro) och lite räksallad eller annan sallad?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Vi bakar inte kladdkaka, har ätit det flera gånger på sistonde. Behöver låta suget komma fram igen. Tova är du känslig mot laktos?

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Jag gillar stekt falukorv, falukorv i ugn osv men min gubbe tycker knappt det är mat.

Han går med på ugnsstekt falukorv med tomat, lök o annat men det får inte bli för ofta (typ 3-4ggr/år)

Makaroner är inte heller mat enligt honom. Tss, säger jag till det - jag åt det jättemycket i tonåren och jag mådde hur bra som helst (*håller fingrarna i kors*, fast det är nog taskigt att skylla det på makaronerna )

Vad gör ni andra ikväll då? Här är ovanligt dött ju.

Själv ska jag njuta av ett bad och sen äta himmalavad pizza a la mamma (dvs en pizza med tjock botten o mycket fyllning, liknar nog mer paj en pizza )

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Vem ligger bäst till i gissning om hon fick/får idag? Nån som har koll? (skulle kunna kolla själv men fl o min dator bråkar som vanligt)

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Nån som kollar på körslaget?

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    NoMatter skrev 2010-03-20 21:23:06 följande:
    Du måste ha missat något i matkulturen, pizza ska ha TUNN, jävligt tunn botten.
    inte pizza a la mamma (argumentera emot den du )

Fast idag testade vi pizza-kit från sara lee. Den duger, om man i nte har salt när någon annan ingrediens
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Mythea, är du min man i kvinnlig form? Han kan inte äta något som blivit mushy i konsistensen (och så har han so cker på kokt ris)

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Åh sås, åh sås
    du här-liga sås

(melodi: oh tannenbaum)

Gillar sås, älskar sås, sås får mig att drägla. Mat är bara torr o äcklig utan sås. SÅS!

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Min man är alltid sugen på något sött efter middagen. Fast nu har han dragit ner på godis (behöver tappa lite i vikt)

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Det är bara färsk svamp som smakar (färsk) svamp.

/svampälskare

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.