För oss pladdriga.

(dvs större delen av fl's medlemmar)
Dags för middag. Kokt potatis, kokt falukorv o pepparrotssås, mums.
(intresseklubben antecknar)
Kokt falukorv = klassisk husmanskost tillsammans med potäter o pepparrotssås
mumsfilibaba
rotfrukter är jag ingen älskare av men lövbiff e gott, särskilt med persiljesmör
Korv e gott och det finns så mycket man kan göra med falukorv. Men det ska vara korv med högt köttinnehåll, ingen billig variant (usch)
Jag hade gärna ätit vegetariskt om jag bara tålt det (fast det är kanske en sanning med modifikation, jag älskar kött imellanåt ju )
Detta är förvisso inte stavfelstråden men jag trodde det var svårt att få in så många olika stavningar i ett inlägg:
skilnaden mellan äckta och riktiga är ju även den stor efter som det handlar om barn till gifta föräldrar som ansags vara äckta (som i äckta mankar) till skilnad fran oäckta barn fram till 1971 har altsa med lagar och förardningar att gjöra
(till den som skrev: jag menar inget illa, jag förstår att det finns handikapp och att inte alla kan skriva som saol menar)
Jag ska undvika gasiga grönsaker, trådiga grönsaker, paprika, bönor (ingår iofs i gasiga grönsakskategorin), svamp, majs och en himla massa annat
Jag har bara ett halv tarmsystem så jag kan inte smälta ner sånt
Ostbågar är inte mat, majskrokar är dock
Hushållspapper är inte lika smaksatt ;-D
*s*
Så tyst det är här.
Själv har jag tröttnat lite på att diskutera. Visst finns det knäppgökar överallt men det är så onödigt med okvädesord och förolämpningar.
De sista dagarna har jag fått höra att jag är korkad, en idiot, så dum att tågen stannar mm mm. Trötta mig liksom
Jag saknar er o vår pladdertråd. Går in o läser när ni skriver men har inte så mycket ork o tid att skriva mycket längre (livet har tagit en oväntad vändning som jag inte vill gå in på offentligt men det är inget negativt i alla fall )
Kram allihop
tova , så skönt att du fått smärtmedicin som fungerar. Livet blir helt annorlunda när man kan få en respit från smärtan då och då.
Tänker på er allihop men orkar inte sitta mycket vid datorn längre. Jag håller mig sysselsatt med 'jobbet' och det är bra . Har till och med börjat förstå hur jag ska gå tillväga för att bara jobba lite (vill så mycket, så gärna ju och har svårt att begränsa mig) så att kroppen håller. För jag vill aldrig möta Väggen igen, någonsin!!
Jag tycker värmen är skön, har varit kallt här nere så länge nu. Fast det räcker gott med runt 20grader för mig.
Skönt att ni kommer vidare i hemmet. Fungerar det för övrigt med boendestöd o sånt?
Visst är det skönt att jobba, eller nja det där är nog fel uttryck. Det är roligt att kunna hjälpa till och träffa folk men det är jobbigt att vara så trött och jobbigt att bli skälld på när man gjort fel eller inte gjort fel
Har ni tagit reda på vilket kön kiwi har?
Själv tänker jag att om detta (att jag jobbar) inte bevisar att jag kan vara mamma så vette f a n vad som gör det .
Mitt största problem är inte att göra saker trots smärtan utan snarare att låta bli att göra för mycket (för jag är en ledartyp och jag kan dessutom inte se på när saker går åt skogen men jag försöker tvinga mig att inte göra för mycket, för det går ett tag men sen säger kroppen ifrån rejält istället ju).
Dexofen/doloxene tas bort från marknaden till hösten men du tål förhoppningsvis andra smärtmediciner.
De vill gärna tvinga på en antideppmediciner men för egen del har jag testat alla och de hjälper nada, men så har jag ju inte nervsmärtor heller!
Förstår att du vill få ordning i lägenheten o alla saker på sin plats men inte till vilket pris som helst
Verkar som att lägenheten fungerar bättre för dig än den gamla gjorde.
Hur går det med anpassning, arbetsterapeut o sånt där?
(har inboxat dig också, eller gör strax i alla fall )
Undrar hur det har gått för tova
Tova, jag har tänkt jättemycket på dig men har haft dåligt med tid att skriva här. Hoppas du är bättre nu