Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

För oss pladdriga.

hehe, vi har katter som gillar ketchup, lingonsylt o sånt. Och en katt som gillar slicka på nymålade naglar (fast det får hon inte)

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Jag tror att hon egentligen vill ha bort den äckliga lukten och vet inget annat sätt än att slicka väck det. Hon äter pepparrotsvisp också (och nyser), tandkräm - ja saker som luktar starkt ´helt enkelt Alltså, hon får naturligtvis inte det av oss men ibland försöker hon sno

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Det ska gudarna veta, tova. Våra yngsta katter (5år gamla, syskon) är, ja vad ska man säga... Han fick allt vett (dvs han tänker tre år innan han gör något) och hon fick inget (dvs hon testar o ser om det går, kastar sig hejdlöst å sånt)

Hon äter allt (i princip), han äter enbart torrfoder (även om är hur hungrig som helst så går inget annat än torrfoder ner).

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Kan vara en liten böld också. Isåfall brukar de oftast spricka av sig själv.

Mina kissar ligger o slöar. Lille gubben (tänkaren) har förstått att filten på mattan (den enda matta vi äger) var till honom så han har slutat håra ner mattan, inte för att det gör nån skillnad när fyra andra hårar ner den men det är gulligt i alla fall

Apan (dvs han syster) ligger i soffan (inte på sin filt) med tassarna utsträckta o munnen lite öppen, så sött.

De andra tre slöar nån annanstans

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

En svullnad är ingenting. Ett symptom är inte en sjukdom!

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Nu har vi ätit lite påskmiddag (ett försök att göra så att alla dagar inte är likadana) men det är inte som förr.

Ni vet när man satt i timmar och åt utan problem. Nu är vi proppmätta efter bara en liten stund och lite mat.

Nåja, man blir i alla fall inte fet av det

(se, jag har lite humor kvar )

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Äter bara vitt bröd, kan inte leva efter "borde"

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Bli inte orolig om du inte får ut så mycket (eller inget alls) med handpumpen. En pump kan aldrig bli som en bebismun

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Bra att du vet, själv hade jag ingen aning om sånt (pre-fl vill säga ) Tyvärr är det ofta så att ersättning ger mindre mjölk (fast vad vet jag, jag har inga ungar )

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Det viktigaste är att du är tillfreds med slutresultatet

Kan säga som så att om vi får bio-barn så är maken o jag inte överens om amning för fem öre. Och rent ärligt, den dagen han kan amma blir den dagen då hans åsikt får tyngd

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.