• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-04-23 17:22:58 följande:
    Jag tyckte att det stod "alla horors dröm" Tyckte att det var lite väl magstarkt att kalla Isabelle det
    lol... jo, jag har en policy att inte kalla folk jag inte träffat för horor i alla fall ;)

Ska försöka tänka på det när våran ploppar ur, är nog inte det bästa att säga "åh, så söt vår lilla hora är" Antar att man ringer soc då ;)
  • Denebola
    t0va skrev 2010-04-23 17:29:46 följande:
    lol... jo, jag har en policy att inte kalla folk jag inte träffat för horor i alla fall ;) Ska försöka tänka på det när våran ploppar ur, är nog inte det bästa att säga "åh, så söt vår lilla hora är" Antar att man ringer soc då ;)
    Ja, det är nog bäst att du försöker hålla dig ifrån att säga det *nickar allvarligt*
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-23 16:47:52 följande:
    dörren? Eller ni kanske bor i grotta ;) men jösses så trött jag är idag, måste se när hanen tänker ta sig hem. Självklart så glömde han sin mobil hemma... bra ordning på den, är som vanligt. Nu måste jag leka lite med kaninen, hon är helt galen och försöker tugga sig igenom burgallret.
    nja... tror inte riktigt på dörren eftersom jag inte öppnat den idag... =p
    Denebola skrev 2010-04-23 17:22:58 följande:
    Jag tyckte att det stod "alla horors dröm" Tyckte att det var lite väl magstarkt att kalla Isabelle det
    haha... ja, då hade jag blivit grinig... =p
  • Fru U

Tittar in o vinkar hej

Har varit väldigt flitig idag och putsat balkonginglasningen (bara på insidan, utsidan är inte lönt då de renoverar husen runt om) och slängt skit o dammsugat en himla massa katthår.

Pelargonierna (begoniserna?) har redan börjat blomma {#lang_emotions_surprised}

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    t0va skrev 2010-04-23 19:50:31 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m52139559.htmlÅh så underbart med folk som inte ens när det är så tydligt förstår att allt är ironi :D
    ironi är inte för alla

(dvs större delen av fl's medlemmar)
    Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-23 19:52:59 följande:
    ironi är inte för alla (dvs större delen av fl's medlemmar)
    nej, det är väl så att små barn inte förstår ironi.. små barn och FL-medlemmar... det är lite kul att jag tycker det är större andel folk här som inte förstår ironi, jämfört med adhd och aspergerforumet jag jobbar med. För en del i just de diagnoserna är att man kan ha så svårt att förstå skriven text och ironi i allmänhet. Min sambo har väldigt svårt att förstå ironi, men han är en stjärna jämfört med många här.

Kanske något jag kan forska vidare på...
  • Denebola
    t0va skrev 2010-04-23 19:54:46 följande:
    nej, det är väl så att små barn inte förstår ironi.. små barn och FL-medlemmar... det är lite kul att jag tycker det är större andel folk här som inte förstår ironi, jämfört med adhd och aspergerforumet jag jobbar med. För en del i just de diagnoserna är att man kan ha så svårt att förstå skriven text och ironi i allmänhet. Min sambo har väldigt svårt att förstå ironi, men han är en stjärna jämfört med många här. Kanske något jag kan forska vidare på...
    Det kan ju bara betyda en sak. Att det springer omkring en massa odiagnosticerade ADHD-mänskor där ute. {#lang_emotions_ghost}
  • t0va
    Denebola skrev 2010-04-23 20:12:17 följande:
    Det kan ju bara betyda en sak. Att det springer omkring en massa odiagnosticerade ADHD-mänskor där ute.
    guuuud så läskigt, massa odiagnostiserade jag... att inte världen gått under än {#lang_emotions_cool}
  • Fru U

Dags för middag. Kokt potatis, kokt falukorv o pepparrotssås, mums.

(intresseklubben antecknar)

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.