• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va

Precis och om inte annat så är det frächt tills nästa som kommer och ska ha skötbordet. Så slipper man stå och torka om det kommer brevid.

Vi har precis upptäckt att våra grannar är snälla nog att dela med sig av sin musiksmak... har dunkat musik nu i typ 2 timmar, i vardagsrummet så är det värst. Men om det inte lugnar ner sig så pratar vi med hyresvärden, troligen så är det väl så att de andra grannarna vågar inte eller orkar inte säga till men jag tvekar inte en sekund. Funderar på att bränna en skiva med svensk danbandsmusik och gå över och  ge till dem så det blir lite variation. :D

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-05-02 13:31:36 följande:
    Precis och om inte annat så är det frächt tills nästa som kommer och ska ha skötbordet. Så slipper man stå och torka om det kommer brevid. Vi har precis upptäckt att våra grannar är snälla nog att dela med sig av sin musiksmak... har dunkat musik nu i typ 2 timmar, i vardagsrummet så är det värst. Men om det inte lugnar ner sig så pratar vi med hyresvärden, troligen så är det väl så att de andra grannarna vågar inte eller orkar inte säga till men jag tvekar inte en sekund. Funderar på att bränna en skiva med svensk danbandsmusik och gå över och  ge till dem så det blir lite variation. :D
    ja, precis...

ja, varför inte... bara gå över o ringa på o säga: jag tänkte att ni kanske kunde gilla den här skivan också... =p

jag hade ngn granne ngn gg som hade fest... problemet var bara att jag inte kunde lokalisera vart den grannen bodde (jag bodde i ett loftgångshus på andra våningen av tre då)... till slut tröttnade jag o nuvarande sambon så vi ringde securitas o sa att vi blev störda... klockan var väl närmare tre när vi väl ringde securitas... tycker det är väldigt illa faktiskt när man har fest o man inte sänker musiken vid midnatt... de flesta hus har ju regel om att det ska vara lugnt kl 22... men de flesta grannar har förståelse om man har fest en helg... men då får man ju också kompromissa o inte spela så förbannat högt hela natten utan åtminstone sänka vid midnatt...
  • t0va

Falskt alarm, när vi gick utanför så såg vi att det var ett gäng ungdomar som hade någon dansträning i lokalen under våran lägenhet. Så då är det lungt, för även om det dunkade på ordentlgit så känns det ok när vi vet att det tar slut efter en stund och vi vet vad det är.

Vet ni vad, idag är jag jätteglad. Gjorde ett fynd på babyproffsen. Såg att de hade en filt för 199kr, en som enligt dem kostar 799kr fast i leksaksaffären låg runt 600kr. Jg har tittat på den sen jag plussade men 600kr är lite väl mycket. Tog bilen till babyproffsen och de hade filtar kvar så jag köpte en. Den är så underbar och söt :D

Hemma väntade sambon på msn, han har fått besked om jobb... han blir kvar där efter praktiken som går ut om en månad :D

Så allt talar för att han får tillräckligt i lön för att vi ska klara oss själva och slipper soc, men vad han får det vet vi efter mötet med AF, för han kan få lönebidrag också.

Det skulle vara en av de bästa saker som hänt oss förutom Kiwi om han får ut så vi klarar oss, bara att han får sysselsättning betyder otroligt mycket. Att det är något han trivs med, för han mår så mycket bättre nu när han har aktivitet. Så vi har kämpat för att han ska få hjälp och komma vidare. :D

Tror jag ska åka och köpa lite tårta till ikväll.

• Denebola
    t0va skrev 2010-05-06 15:41:11 följande:
    Falskt alarm, när vi gick utanför så såg vi att det var ett gäng ungdomar som hade någon dansträning i lokalen under våran lägenhet. Så då är det lungt, för även om det dunkade på ordentlgit så känns det ok när vi vet att det tar slut efter en stund och vi vet vad det är. Vet ni vad, idag är jag jätteglad. Gjorde ett fynd på babyproffsen. Såg att de hade en filt för 199kr, en som enligt dem kostar 799kr fast i leksaksaffären låg runt 600kr. Jg har tittat på den sen jag plussade men 600kr är lite väl mycket. Tog bilen till babyproffsen och de hade filtar kvar så jag köpte en. Den är så underbar och söt :D Hemma väntade sambon på msn, han har fått besked om jobb... han blir kvar där efter praktiken som går ut om en månad :D Så allt talar för att han får tillräckligt i lön för att vi ska klara oss själva och slipper soc, men vad han får det vet vi efter mötet med AF, för han kan få lönebidrag också. Det skulle vara en av de bästa saker som hänt oss förutom Kiwi om han får ut så vi klarar oss, bara att han får sysselsättning betyder otroligt mycket. Att det är något han trivs med, för han mår så mycket bättre nu när han har aktivitet. Så vi har kämpat för att han ska få hjälp och komma vidare. :D Tror jag ska åka och köpa lite tårta till ikväll.
    Vad härligt =) {#lang_emotions_flower} Goffa tårta ni
  • smurf52

t0va: Så kul för er. Grattis.
    Dom har tårta på city gross idag för 39:-   ;)

• Fru U
    Diverse skrev 2010-05-06 16:51:51 följande:
    t0va: Så kul för er. Grattis. Dom har tårta på city gross idag för 39:-   ;)
    Vilken sort?

Själv köpte vi vienetta glasstårta *mums* (2 för 20 eller vad nu var)
    Svaren bor i hjärtat
  • t0va

Blev glass istället för tårta, men inte före middagen ;)

Är det oroande att flyttstädfirman inte hört av sig än, de ringde vid 11 och sa att de var där och skulle börja... Eller hur lång tid tar en flyttstäd?

• smurf52

Det var någon med jordgubbsmousse (eller hur det stavas)... Verkligen gott. City Gross här firar tre år och allt var sjukt billigt. Men det var också hemskt mycket folk.....

• t0va

Blev varken tårta, middag eller glass. Hanen somnade i soffan, han var uppe hela natten. Så det får bli i helgen istället, för på onsdag ska vi fira 4år som förlovade så det får bli massa firande i helgen. :D

• Denebola
    t0va skrev 2010-05-06 21:33:50 följande:
    Blev varken tårta, middag eller glass. Hanen somnade i soffan, han var uppe hela natten. Så det får bli i helgen istället, för på onsdag ska vi fira 4år som förlovade så det får bli massa firande i helgen. :D
    Oh, vad kul =) Grattis! Hur länge har ni varit tillsammans totalt?
Svar på tråden För oss pladdriga.