• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • Denebola
    t0va skrev 2010-04-23 20:13:51 följande:
    guuuud så läskigt, massa odiagnostiserade jag... att inte världen gått under än
    OMG massa t0vor överallt, fast utan att man vet om det?! Nu blir jag skraj!
    Fru U skrev 2010-04-23 20:15:28 följande:
    Dags för middag. Kokt potatis, kokt falukorv o pepparrotssås, mums. (intresseklubben antecknar)
    Jag ska äta ugnsrostade rotfrukter, lövbiff och smörstekta champinjoner. Lite fancy för en gångs skull. Men jag är ingen stor köttätare heller. Utan en liten omnivor. Nä, nu försökte jag vara alldeles för rolig.

Kokt falukorv?!?! {#lang_emotions_surprised}
  • Fru U

Kokt falukorv = klassisk husmanskost tillsammans med potäter o pepparrotssås

mumsfilibaba

rotfrukter är jag ingen älskare av men lövbiff e gott, särskilt med persiljesmör

Svaren bor i hjärtat
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-04-23 20:36:55 följande:
    Kokt falukorv = klassisk husmanskost tillsammans med potäter o pepparrotssås mumsfilibaba rotfrukter är jag ingen älskare av men lövbiff e gott, särskilt med persiljesmör
    Jag förstår mig visserligen inte på korv överhuvudtaget.

Jag hade potatiscravings igår Tur att det är så billigt
  • Fru U

Korv e gott och det finns så mycket man kan göra med falukorv. Men det ska vara korv med högt köttinnehåll, ingen billig variant (usch)

Jag hade gärna ätit vegetariskt om jag bara tålt det (fast det är kanske en sanning med modifikation, jag älskar kött imellanåt ju )

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Detta är förvisso inte stavfelstråden men jag trodde det var svårt att få in så många olika stavningar i ett inlägg:

skilnaden mellan äckta och riktiga är ju även den stor efter som det handlar om barn till gifta föräldrar som ansags vara äckta (som i äckta mankar) till skilnad fran oäckta barn fram till 1971 har altsa med lagar och förardningar att gjöra

(till den som skrev: jag menar inget illa, jag förstår att det finns handikapp och att inte alla kan skriva som saol menar)

Svaren bor i hjärtat
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-04-23 20:45:24 följande:
    Korv e gott och det finns så mycket man kan göra med falukorv. Men det ska vara korv med högt köttinnehåll, ingen billig variant (usch) Jag hade gärna ätit vegetariskt om jag bara tålt det (fast det är kanske en sanning med modifikation, jag älskar kött imellanåt ju )
    För min del hjälper det inte att det är "fin" korv :P Eller, står valet mellan finkorv och riktig fulkorv (typ Denniskorv), så väljer jag hellre den finare.

Är det bönor du inte tål?
  • t0va

Falukorv... *mums*

Nu har jag sett på G-force, den var riktigt kulig, precis lagom ikväll. Till middag blev det förmånga ostbågar och saft, fast jag åt lunch idag så det kompenserar lite ;)

• Fru U

Jag ska undvika gasiga grönsaker, trådiga grönsaker, paprika, bönor (ingår iofs i gasiga grönsakskategorin), svamp, majs och en himla massa annat

Jag har bara ett halv tarmsystem så jag kan inte smälta ner sånt

Ostbågar är inte mat, majskrokar är dock

Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-23 22:11:00 följande:
    Jag ska undvika gasiga grönsaker, trådiga grönsaker, paprika, bönor (ingår iofs i gasiga grönsakskategorin), svamp, majs och en himla massa annat Jag har bara ett halv tarmsystem så jag kan inte smälta ner sånt Ostbågar är inte mat, majskrokar är dock
    ostbåge är bra mat för små T0vor och kiwisar... det finns säkert spår av något näringsämne i dem :D

majskrokar har jag inte fattat vitsen med alls... då kan jag ju lika gärna äta hushållspapper.
  • Fru U

Hushållspapper är inte lika smaksatt ;-D

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.