• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-23 22:29:44 följande:
    Hushållspapper är inte lika smaksatt ;-D
    hmm... där gav du mig en idee...
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-04-23 22:11:00 följande:
    Jag ska undvika gasiga grönsaker, trådiga grönsaker, paprika, bönor (ingår iofs i gasiga grönsakskategorin), svamp, majs och en himla massa annat Jag har bara ett halv tarmsystem så jag kan inte smälta ner sånt Ostbågar är inte mat, majskrokar är dock
    Oj, det låter inte jätteroligt.

Jag skulle i och för sig också ta en extra runda kring gasiga grönsaker
  • Fru U

Så tyst det är här.

Själv har jag tröttnat lite på att diskutera. Visst finns det knäppgökar överallt men det är så onödigt med okvädesord och förolämpningar.

De sista dagarna har jag fått höra att jag är korkad, en idiot, så dum att tågen stannar mm mm. Trötta mig liksom

Svaren bor i hjärtat
  • t0va

men hur kan man vara så dum att tågen stannar, vad har det med varandra att göra?? Jag fattar inte. {#lang_emotions_undecided}

Vi har fullt upp, eller jag i alla fall. Packar som en galning för på lördag så går flyttlasset till nya lägenheten, nu har jag bokat släp också. Så det är bara allt smått kvar. Men jag blir bara sämre och sämre... behöver få klart detta så jag kan vila.

Har massa ont och muskelkramper, idag vaknade jag med sammandragningar så jag har inte lyft ett finger, vi åkte tom. iväg för att äta så vi inte behövde laga mat själva. Hoppas kroppen får vila klart idag så jag orkar ta endel imorgon.

Kiwin sprattlar på för fullt, idag fick sambon tillfälle att känna några små sparkar också {#lang_emotions_laughing}
    Det verkade vara ett stort ögonblick för honom, är första gången också, jag har ju kännt i typ 2 månader. Igår var vi och kollade på barnvagn också, så nu har vi nästan bestämt oss, är bara färgvalet kvar, men vi har enats om 3 färger och det gick fort.

Nu ska jag fortsätta vila och äta glass i soffan.

• CuteElliz

jag har varit lite off ett tag, men har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn då dottern upptäckt att det händer saker även när hon sover...

• t0va

Och jag lever men sen är det inte så mycket mer, packar för fullt och imorgon ska jag köra släp så vi förhoppningsvis får över nästan allt. Har fått låna en Tens nu så jag har lindring för min foglossning, är så skönt att kunna röra mig lite. Fast just nu dämpar det smärtan så jag kan köra på men på söndag så får jag troligen vila.

Vi har fixat internet till nya lägenheten, räckte att koppla upp sig via nätverkskabel och beställa så började det fungera direkt. Jag är så nöjd och glad så jag kan surfa även nästa vecka, för planen är att få över alla kartonger och sängarna imorgon så vi kan börja bo där direkt.

:)

• t0va

Jösses, hittade en tråd om en människa som vill att bebis ska föda nu för hon har så ont i fogarna så hon inte kan sova, och knappt röra sig och är jättedålig. Sen 2 timmar senare så skrier hon att hon städat hela huset, tvättar och ska städa badrumen lite senare.

Lixom va?! Om man klarar av att städa hela huset då är man knappast helt utslagen... Sen kan det ju gå i vågor men 2 timmar senare. Verkar vara ännu en gnällare som tror de förstår hur det är att vara dålig.

Vi körde över endel saker till nya lägenheten, min innerullstol och kyl/frysvarorna, så jag har en rullstol där och en kvar här imorgon. För då slipper vi köra dem fram och tillbaka. Men vi skulle åka en vända till fast orkade inte så jag hade ingen stol med mig, utan fick gå från garaget och till lägenheten. Är typ 200m, satan så jobbigt det var. Körde på tensen en massa och sen fick sambon släpa mig fram och jag höll i väggen och honom.

Väl hemma så kom tårarna, jag är så trött nu så jag fattar inte hur jag ska orka med imorgon, men svärmor och en av sambons kompisar kommer och hjälper oss. Hoppas vi får över alla kartonger, för jag är totalt slutkörd och behöver få vila hela söndagen och sen resten av veckan.

Ska avboka kuratormötet nästa vecka, behöver vila då. Min kropp protestera massor, sparka ut björnen för på söndag är det jag som ska gå i ide :D

• t0va

Jag lever... vi fick över alla kartonger och alla stora möbler, så imorgon ska vi ta lite småsaker, men nu känns det riktigt lungt. Sovrummet är rätt fixat ändå, sängen är uppe och kaninerna får dela rum med oss inatt.

Jag är helt slut men det gick bättre än jag befarade. Tror tensen räddade min dag, jag har inte alls haft så ont i fogarna och kroppen har hållt hyffsat. Får väl se om jag tar mig upp ur sängen imorgon ;)

Nu ska jag däcka i sängen, kiwin är det full fart på vet inte hur jag ska lyckas övertala den om att sova.

• CuteElliz

vad skönt t0va att du överlevde... men håller med dej om att en del är verkligen gnälliga när de är gravida... jag försökte att inte gnälla så mycket, men jag hade verkligen ont i kroppen sista månaden ungefär... har ryggproblem o knäproblem sen innan o att då dessutom gå nästan två veckor över tiden gjorde inte de problemen mindre kan man lugnt säga... har fortfarande problem med rygg o knä, men jag vet ju varför o hur jag ska undvika att göra ont värre när jag har ont... vi har en trappa upp till sovrummet, datarummet o det som ska bli Isabelles rum... i sovrummet har vi dessutom skötbordet... men på nedervåningen har vi ju kök, badrum, tv-rum o ett extra vardagsrum... så de dagar jag har ont i kroppen får jag ju gå ner o sen får jag snällt sköta om lillan där... har köpt hem engångsskötunderlägg som jag använder ett hemma (tills hon råkar göra ngt på det) o sen har jag med mej resten om jag ska till stan eller så... smidigt o då vet man dessutom att inte ungen får en massa äckel på sig... är inte ngn bacillrädd människa direkt, men offentliga toaletter är sällan särskilt fräscha o man vet aldrig vem som använt skötbordet innan jag kommer dit o ska använda det... då är det bättre att ha ett engångsunderlägg som man bara slänger sen... då vet man att det är fräscht under barnet...

Svar på tråden För oss pladdriga.