Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar

Traderatråden nr 16

Linastrumpan skrev 2010-04-16 10:17:18 följande:
    Kommer ni ihåg att jag för några dagar sedan skrev om en säljare som behandlade mig som att jag var en idiot för att jag ansåg att hon skulle stå för frakten eftersom det stod så i vinnarmejlet....??Nu kom tröjan och enligt annonsen fanns ett mindre hål som var lagat. (ok för dottern ville så gärna ha en sån tröja och den var ganska billig)Det visar sig att det var ett ganska stort hål (ok) men det fanns två hål till på axeln vid sömmen. Hade det varit en annan säljare hade jag mejla o påpekat det, men denna känns inte så rolig att ha att göra med Hon har dock lämnat positivt omdöme redan....Hur skulle ni gjort? Mejat en bild på hålen, eller struntat i det och dragit ner staplarna i omdömet?
    Säljarens alias?
  • Väntarochlängtar
    Doodies skrev 2010-04-19 09:32:23 följande:
    Måste fråga.. använder ni er av reservationspris? Stod under Hjälpfliken att man ska använda det sparsamt då det kan uppfattas negativt av köpare.Hade dock känts skönt när jag lägger ut en oanvänd polarn overall för 600:- och helst inte vill se den bli såld för typ 100:-
    Vänta med overallen till bb i augusti ...
  • Väntarochlängtar
    Alcarinque skrev 2010-04-22 11:08:01 följande:
    *s* Ja det kanske man kan prova De hade ju stängt fyra av mina annonser själva så jag fattar inte varför de inte bara stängde allihop? Nåja, Tack snälla för att ni svarade i alla fall
    Vad du du gjort för fel?
  • Väntarochlängtar

Hur vet man om ett paket är på väg tillbaka till en? Har fått ett mail att jag ska hämta ut ett paket fr Schenker och det kostar 60 kr att hämta ut?

• Väntarochlängtar
    Tullemi skrev 2010-04-28 15:31:32 följande:
    Jag har en fråga till er: Om säljaren inte skriver ut i vilket skick varan är, ska hon då komma undan med att en vara är skabbig pga det? "Ja, men jag skrev ju aldrig att den var i fint skick" tex? Finns det nån etik på Tradera *hoppas* . Jag har nämligen fått hem en vara i hemskt skick så jag är lite (mycket) besviken.
    Njaaa... samvetsfråga skulle jag säga.. En säljare som säljer "skabbiga" kläder lär inte bli långvarig på Tradera..
Svar på tråden Traderatråden nr 16