Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar

Traderatråden nr 16

Sunniva skrev 2010-09-02 12:26:27 följande:
    Jag har nu mailat köparen och skrev såhär :

" Hej!

Påminnelse nr 2.

Du har fortfarande inte hört av dig ang nedan auktion.
    Auktionen avslutates den 25:e augusti och i auktions beskrivningen stog att jag emotser betalning inom 3 dagar.

Är inte betalningen inne alternativt du hört av dig tills imorgon kväll 3/9 lägger jag ut auktionen på nytt samt lämnar neg omdömme, känns tråkigt då jag aldrig har behövt lämna negativt omdömme på någon förut.

Hör av dig så vi kan lösa det här, har du inte råd eller ångrat dig så säg ifrån så jag kan lägga ut annonsen på nytt.
    Jag lämnar ej neg omdömme om du somsagt kontaktar mig innan imorgon kväll med förklaring"

Låter detta väldigt otrevlig, eller är jag för mesig?
    Fast det är schysst av dig att inte sätta negativt om personen ifråga inte kan betala...
  • Väntarochlängtar
    Sunniva skrev 2010-09-02 13:03:33 följande:
    Jahapp, får väl hålla upp händerna då och ge mina köpare längre tid på sig i framtiden, marijoteten bestämmer ;)

Men vill påpeka att jag aldrig har satt neg omdömme på någon då alla har betala relativt snabbt, själv betalar jag samma dag som jag får vinnarmail. Är det ok att vänta med att skicka i 2-3 veckor också?
    jag skickar samma dag som jag ser en betalning, eller dagen efter.

Om jag får vara lite grinig tycker jag dock inte att det är säljarens ansvar att jaga köparen, de är trotts allt de som budat.

Hur som haver ska jag ta ha era kommentarer i åtanke när jag lägger ut framtida auktioner.
    5 dagar att få betalt och så har man 5 dagar på sig att skicka.. det är väl rimligt? Jag tycker inte heller att säljaren ska behöva jaga köparen, men ingen är felfri och alla kan glömma..Inkl jag själv som har gjort över 3000 affärer
  • Väntarochlängtar
    Tynne skrev 2010-09-02 13:09:20 följande:
    Är det någon idé att lägga ut kläder på T nu? (Pop, meandi, molo)
    När är isf bäst att ha avslut?
    Runt BB..
  • Väntarochlängtar
    Underbara ungar skrev 2010-09-03 13:09:36 följande:
    Hur länge ska man vänta på köpt vara??

Jag vann 31 aug, betalade SAMMA dag, pengarna kom in dagen efter... Inte hört ett pip från säljaren trots mail om skickade pengar.

Känner mig mer än lovligt LURAD!
    Allvarligt... Vilket datum är det idag??? Enligt Traderas regler ska en affär vara klar inom 14 dagar!!!!!!!!!!!!!!!
  • Väntarochlängtar

Varför har ni som är köpare " eld i baken"??? Tradera är ingen affärsverksamhet ( i alla fall inte för de flesta) och enligt TRADERAS REGLER SKA EN AFFÄR VARA KLAR INOM 14  DGR -så andas lugnt eller handla i en vanlig affär om du inte kan inse att bakom varje alias står en vanlig människa - inget företag! Köp i vanlig affär om du inte kan vänta på leverans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Väntarochlängtar

Ibland är jag så HIMLA trött på Traderas köpare/säljare så jag funderar på att lägga av... Har gjort över 3500 affärer och blir lika förvånad över alla dessa stressade människor!

Om man vill ha sin vara med en gång - handla i butik!

Inse att det är privatpersoner bakom de flesta alias och att många har familj och småbarn- då är inte Tradera prio ett! Gå till en butik och handla om du har "eld i baken" och dåligt tålamod!

Varför sån j*vla stress?? Mindfulness mina vänner -mindfulness!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• Väntarochlängtar
    Underbara ungar skrev 2010-09-03 13:09:36 följande:
    Hur länge ska man vänta på köpt vara??

Jag vann 31 aug, betalade SAMMA dag, pengarna kom in dagen efter... Inte hört ett pip från säljaren trots mail om skickade pengar.

Känner mig mer än lovligt LURAD!
    Handla i butik i fortsättningen är mitt råd till dig! Du verkar ju asstressad!
  • Väntarochlängtar

Någon som handlat av Smyckesprinsen ? Verkar oseriös tycker jag... Skickar fr China och om man köper tex Pilgrim så kostar frakten 30 kr och hon vägrar att samfrakta.

Köper du ngt annat märke , tex örhängen, så kostar frakten 16 kr och då samfraktar hon "så gott det går".... Om då köper ett Pilgrimssmycke ( frakt 30 kr) och ett par andra örhänge som ej är Pilgrim ( 16 kr) och båda skickas fr China..Vilken frakt blir det då tro??

Dessutom vägrar hon att svara på mail ang samfrakt??

• Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2010-09-08 22:17:21 följande:
    Någon som handlat av Smyckesprinsen ? Verkar oseriös tycker jag... Skickar fr China och om man köper tex Pilgrim så kostar frakten 30 kr och hon vägrar att samfrakta.

Köper du ngt annat märke , tex örhängen, så kostar frakten 16 kr och då samfraktar hon "så gott det går".... Om då köper ett Pilgrimssmycke ( frakt 30 kr) och ett par andra örhänge som ej är Pilgrim ( 16 kr) och båda skickas fr China..Vilken frakt blir det då tro??

Dessutom vägrar hon att svara på mail ang samfrakt??
    Ingen ?
  • Väntarochlängtar
    Mini Pantern skrev 2010-09-29 09:19:41 följande:
    Nu blir jag supernervös.

Jag har en skinnjacka ute som högste budgivaren är en med noll i omdöme. De två hon har är ett negativt Huga, blir det problem måntro? Visserligen går den ut den 3:de men man vet ju aldrig....
    Spärra henne redan nu.. Då kan hon inte bjuda igen om någon bjuder över henne...
Svar på tråden Traderatråden nr 16