Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar

Traderatråden nr 16

kalmar brud skrev 2010-12-12 21:25:58 följande:
    Nu har jag lagt upp mina sista auktioner innan jul... Massa klänningar och kjolar idag. Även lite tjocka tröjor till flicka och pojke. Rensade i dottern hylla. Hittade massa som hon inte kan ha längre.
    Vad satte du för utgångspris? Tog du avslut i mellandagarna? Mina auktioner gick inte så bra igår
  • Väntarochlängtar
    Viktorsmamma skrev 2010-12-28 21:11:46 följande:
    Alltså inte för att klaga.
    men eg. köpte en toasits till viktor ny på tradera.

köpte den 21:a betalade sammakväll, så de hade pengarna 22

men de bokade frakt och skickade de igår kväll?!

OK att de va jul, men de hade ju 22 & 23:e innan jul att skicka tycker man ju?

eller är ja kinkig?
    Ja.. du är kinkig
  • Väntarochlängtar
    Doodies skrev 2011-02-11 14:53:27 följande:
    Hur lång tid är accepterat innan man får en levererad vara?
    Jag betalade i söndags.. alltså borde hon haft pengarna på måndagen men jag har fortfarande inte fått sakerna. Jag är jättenoga med att skicka så fort jag sett pengarna så skickar jag samma dag eller SENAST dagen efter betalningen.
    Hon har satt pos omdöme för mig för betalningen men jag har inte satt något ännu eftersom jag fortfarande inte vet hur kläderna är.

Vad tror ni?
    Varför har alla så himla bråttom?? Enligt Traderas regler ska en affär helst vara klar inom 14 dgr!

Har gjort ca 4000 affärer på Tradera, i min auktionsbeskrivning så skriver jag att det tar ca 5 dagar efter mottagen betalning innan jag postar ( kan gå fortare, kan ta längre tid, men försöker skynda mig så gott jag kan..).
    ÄNDÅ sänker köpare staplarna på leverans... Varför?? Är man inte läskunnig? Uttrycker i mitt PM att man inte ska bjuda hos mig om man helst vill ha varan innan auktionen är slut... Men ändå är det många som "tjurar" om paketet inte dyker upp dagen efter betalning.
    Kan någon förklara detta fenomen?
    Om man har så bråttom - gå och handla i en vanlig affär.... ??!!
  • Väntarochlängtar
    Tettan skrev 2011-02-17 23:01:17 följande:
    Jag anser att köparen lämnar först och därmed visar att h*n är nöjd med varan. Därefter lämnar jag som säljare.
    Jag har varit med om att köpare börjat klaga på plagget, men när jag frågat efter bild på "skadan" så har de inte hört av sig något mer... Jag hade även en köpare som sa att shortsen inte kommit fram, och när erbjöd mig att skicka ett par identiska (har tvillingar) så hörde jag inget mer...
    Tycker inte att dessa köpare är värda pos omdömen - de fick inga omdömen alls...
    Jag ger aldrig neg omdömen om man tillsammans försökt lösa problemet och till slut är nöjda med uppgörelsen båda två... Har endast lämnat neg vid utebliven betalning hittills.
    Har samma erfarenhet som dig, så jag lämnar också efter köparen. Det finns många "wackos" på Tradera - tyvärr!
  • Väntarochlängtar

Någon mer än jag som hatar blanka omdömen - speciellt om man har gjort allt enligt auktionsbeskrivningen. Jag blockar numera köpare som lämnar blanka omdömen utan anledning..

Svar på tråden Traderatråden nr 16