Traderatråden nr 16

Om jag lägger ut en vara för över 9 kr är priset alltid 3 kr då vid osåld auktion? Tex om jag lägger ut en vara för 499 kr som blir osåld- blir osålt avgiften 3 kr då?
Är det likadant med Fasta priser? Kostar det alltid 3 kr att lägga upp en sådan auktion oavsett utgångpriset ?
Om jag lägger ut en vara för över 9 kr är priset alltid 3 kr då vid osåld auktion? Tex om jag lägger ut en vara för 499 kr som blir osåld- blir osålt avgiften 3 kr då?
Är det likadant med Fasta priser? Kostar det alltid 3 kr att lägga upp en sådan auktion oavsett utgångpriset ?
Jag förstår mig verkligen inte på vissa på Tradera...
Idag fick jag ett argt mail från en köpare som undrade om jag hade fått mail, betalning eller sms. Och att jag skulle svara på mailet så vi "kunde lösa det här utan negativt omdöme"... Sms fick jag aldrig något...
Vaaa??
Köparen vann den 26/8, betalde snabbt. Fick ett mail samma dag ang betalning men det stod inget om att personen ifråga ville att jag skulle maila tillbaka el dyl..
Idag postade jag plagget , så det kommer ju imorgon. Fattar inte varför köparen skickade detta arga mail idag på kvällen??!! *kliar mig i huvudet*
Ang leveranstid så har jag 5 dagar efter jag mottagit betalning - så jag har ju "postat" i tid...
Sätter ni ibland negativt omdöme på personer som är allmänt otrevliga fast de har betalat i tid? Är så trött på att "galningar" som hänger på Tradera. Varför inte bara uppträda på ett trevlig och hyfsat sätt emot sina medmänniskor???
Kan också tillägga att jag inte tycker om stressade säljare som skriver påminnelsemail och hotar med negativt omdöme efter typ 2-3 dagar om man inte har betalt.... 3 dagar är alldeles för kort tid för betalning tycker jag. Jag brukar påminna kanske efter 7-10 dgr. Man måste ha lite förståelse för andra människor som kanske inte "bor" vid datorn.
Enligt Traderas regler ska en affär vara klar innan 14 dagar (!!!!) om jag inte minns fel... Alltså är 3 dgr väl snålt!