Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-08-17 16:14:22 följande:
    Nä tyger sitter löst så man kan dra i det på alla typ. Vart viker det ut sig? Kan kolla om det är så på mina andra jag har eller om det blev nåt fel på din isf. Om du inte är nöjd så skickar jag en ny isf Glad
    Syr du mössor? Vilket nick har du på T? Har du möjligtvis några mössor med bilar eller dinosaurier ? Ålder 6 år
  • Väntarochlängtar
    Mamma till Simon skrev 2010-08-17 19:35:25 följande:
    annars har ju meandi en svart velour mössa med en dinosaurie på nu i sin höstkollektion
    Tack jag vet... Har kollat in deras kollektion. Är nära vän med en som jobbar på Me and I ´s kontor.
  • Väntarochlängtar

Om jag lägger ut en vara för över 9 kr är priset alltid 3 kr då vid osåld auktion? Tex om jag lägger ut en vara för 499 kr som blir osåld- blir osålt avgiften 3 kr då?

Är det likadant med Fasta priser? Kostar det alltid 3 kr att lägga upp en sådan auktion oavsett utgångpriset ?

• Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2010-08-31 10:59:45 följande:

Om jag lägger ut en vara för över 9 kr är priset alltid 3 kr då vid osåld auktion? Tex om jag lägger ut en vara för 499 kr som blir osåld- blir osålt avgiften 3 kr då?

Är det likadant med Fasta priser? Kostar det alltid 3 kr att lägga upp en sådan auktion oavsett utgångpriset ?

Ingen som kan svara?
  • Väntarochlängtar

Jag förstår mig verkligen inte på vissa på Tradera...

Idag fick jag ett argt mail från en köpare som undrade om jag hade fått mail, betalning eller sms. Och att jag skulle svara på mailet så vi "kunde lösa det här utan negativt omdöme"... Sms fick jag aldrig något...
     Vaaa??

Köparen vann den 26/8, betalde snabbt. Fick ett mail samma dag ang betalning men det stod inget om att personen ifråga ville att jag skulle maila tillbaka el dyl..
    Idag postade jag plagget , så det kommer ju imorgon. Fattar inte varför köparen skickade detta arga mail idag på kvällen??!! *kliar mig i huvudet*
    Ang leveranstid så har jag 5 dagar efter jag mottagit betalning - så jag har ju "postat" i tid...

• Väntarochlängtar
    Viktorsmamma skrev 2010-09-01 09:00:39 följande:
    Härligt, med 50%aren på ellos så får man ett par nya för 299kr =) helt överkomligt!!
    Rabattkoden på Ellos är...?
  • Väntarochlängtar

Sätter ni ibland negativt omdöme på personer som är allmänt otrevliga fast de har betalat i tid? Är så trött på att "galningar" som hänger på Tradera. Varför inte bara uppträda på ett trevlig och hyfsat sätt emot sina medmänniskor???

• Väntarochlängtar
    Mamma till Simon skrev 2010-09-02 12:13:56 följande:
    nej sätter inte neg men spärrar dem
    Jag spärrar också "knäppisarna"  men har lust att skriva något i omdömet hur de egentligen beter sig... De som de gäller har redan satt positivt omdöme på mig.. (Varför gnälla och klaga då??)  Jag skriver att jag vill att de ska kontakta mig om de är missnöjda med något och ändå kan man få otrevliga och "syliga" mail innan man ens har fått chans att reda upp ev problem..
  • Väntarochlängtar

Kan också tillägga att jag inte tycker om stressade säljare som skriver påminnelsemail och hotar med negativt omdöme efter typ 2-3 dagar om man inte har betalt.... 3 dagar är alldeles för kort tid för betalning tycker jag. Jag brukar påminna kanske efter 7-10 dgr. Man måste ha lite förståelse för andra människor som kanske inte "bor" vid datorn.

Enligt Traderas regler ska en affär vara klar innan 14 dagar (!!!!) om jag inte minns fel... Alltså är 3 dgr väl snålt!

• Väntarochlängtar
    Sunniva skrev 2010-09-02 12:49:15 följande:
    Kanske är kort tid..*tänker*

Fast vad är då meningen att skriva " emotser betalning inom 3 dagar" om man endå accepterar 2-3 veckors väntan.
    Bjuder man på något så läser man väl beskrivningen och är medveten när auktionen går ut.
    Tycker det är ganska nonchalant att åka iväg på semester och förvänta sig att säljaren ska vänta tills man behagar att komma tillbaka. Precis sett att köparen har en del dåliga omdömmen redan p.g.a ej betalda varor, bådar inte gott.
    Fast jag till mig av det du skriver, kommer inte lämna negativt på köparen, men lägger ut annonsen imorgon igen då jag behöver pengarna och därav behöver betalning inom 3 dagar .
    Ska ändra framtida auktioner till 5 dagar, kanske är mer rättvist.

Tack för feedbacken!
    Fast Tradera är ju en hobby.. ingen företagsverksamhet.. ( och dessutom om man köper ngt på nätet så brukar man ju få mer än 3 dagar på sig att betala om man får en faktura.. )
    Vi pratar om vanliga människor, många småbarnsföräldrar.. det kan vara sjukdom eller ngt som händer som gör man man inte sätter Tradera som prio ett..

Man få ju hoppas att säljare inte "står och faller" med de auktioner de har på Tradera utan att de mer är som "bonuspengar"...
Svar på tråden Traderatråden nr 16