• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

BM ( Jag förkortar hejvillt) Ja, Elodie Details har jag tittat på, de är fina.

Jag gör en fikalista, nu har vi två

Fika Akalla By Torsdag 12.00
    Mirix+1
    Flingan +1

Fika Säby gård Onsdag 14.00
    Flingan +1
    BM+1

• Bolindermamman

Haha BM bli perfa jag är rätt van vid det då byrån jag jobbar på idag heter BM lustigt nog

Två än så länge är bra! Hoppas fler hakar på, caféet har världens godaste smörbullar de är stora och oftast nybakade och supersmaskiga!!

Kikade nu på deras hemsida och de öppnar först kl 15? Passar det kl 15 ist?

Vi brukar mest va där helger o då har de öppet hela dagen

• Timba

Flingan: ja vi få ha en lekdate med killarna, det skulle vara kul att se hur de är tillsammans. Angånde napp kolla skurkkids webbshop de har 50% på allt ibutiken och har elodie details.

Välkommen Bolindermamman !!! kul med fler i kallhäll. Vi brukar ofta vara i stora parken minst varannan dag skulle jag tippa dvs kan inte gå förbi där utan att ungarna vill stanna ett tag där så...Vart bor ni ? Vi bor i bolinderbyn.
    Just nu är jag lite låst här hemma eftersom vi håller på och renoverar dvs vi har hantverkare här som kommer och går så jag vill inte gå för långt hemifrån ifall det är något. Så fikat vid säby får jag hoppa över nu. Fast bullarna lät goda...

• Stora syster

Flingan, de borde va färdiga innan jul säger de! jag får nästan tårar i ögonen fast jag vet att de skämtar!! Nån vecka till räknar vi med!

BM, jag jobbar som sjuksköterska på jakan hospital, Nilo går hos dagmammorna på Trollebo i Östra Polhem på dagana. Den stora i Berghems skola och den största i Viksjö skola... jag e inte ledig så mkt, men hakar gärna till parken om jag kan! Kul om vi börjar dra ihop lite fler träffar nu, det har ju varit rätt dåligt med såna ett tag! Tänk i början vilka listor vi gjorde ni som var med på denn tiden!!

• BackinBlack

Matglad: Ja, jag har inte givit något till dagispersonalen tidigare och får dåligt samvete när jag ser och hör att andra ger. Men jag har ingen aning om vad det skulle vara, det blir ju många presenter också. Så det blir antagligen inget i år heller...

Lilla T: Umas namn var vi rörande överens om när hon låg i magen och det kommer från skådespelerskan Uma Thurman. Sedan att Uma betyder ljus och är den goda delen av två möjliga - ond och god  - hos Parvati. Alltså lite Hollywood, lite hindu eller vad det ska kallas. Finns mer information någonstans på nätet och här hemma på hennes tidiga släktinbjudan. Vincent var andrahandsvalet när vi fortfarande hade Elliot kvar från förra graviditeten, men han såg mest ut som en Vincent. Sedan tror alla att det är ett Pulp fiction-tema.

Nu ska jag klä på barnen och bege mig ut. Uma får gå kort dag idag, med en tidig klipptid på Barsbro Torg. Jag och Vincent ska till Jakan för att handla, vila och sedan gå till BVC för vaccination och 18-månaderskontroll. Fint väder är det också, en sådan här ledig dag. Härligt.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Annelie E

Åååh äntligen sommarlov - hoppas på glada barn! Helst hela sommaren, går det att beställa?!
    Vi har köpt en bärbar dator, nu kan man surfa och hålla koll på busarna...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E

Kidsen var vakna efter kl.06 - jobbigt! Har hunnit med lite matbrödsbakning och gjort müsli - nu ska vi försöka komma iväg och handla - sååå tråkigt att göra inköpslista, men finns inte den med då glömmer jag hälften...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Mirix

Elin kom på i natt, e inte Agnes snart 5 veckor? Där omkring ska ju tarmarna börja komma i gång enligt boken om barns 7 utveckingsspång. Då gör det tydligen ont i magen (vi åkte ju in 2 ggr till akuten med Mira däromkring....  det var innan vi började läsa den!)
    Vi pipade Mira oxå, det hjälpte iaf. lite.

Välkommen Bolindermamma, jag heter Mirjam o har en myra som e en dag äldre än Nilo (utplockad iofs, men vist var du gångsatt med Nilo Karro????) Jag väntar en till bebis BF 1oktober i min frus mage! Längtar massor <3  Jag har sommarlov till 30augusti och hittar gärna på nåt. Imorgon ska vi träffas kl. 12 i Akall by tex, kom om du kan.

Mira sov 2,5h i går och vaknade med feber och prickar över hela kroppen utom ansiktet. Det kliade inte och såg inte ut som vattenkoppor. Idg vaknade hon hlfeberfri pigg sm enärtkärna och prickfri! 

• Mirix

Hos oss har vi kanske tur, det har varit en mamma som fixat både jul o sommarpresenter. Så får man punga ut 80 !!!kr... det e lite mkt tycker jag mn billigare änn att köpa till alla. O jag lovar DE VILL INTE HA EN MASSA SKIT!, Fanny fick nåt helt obestämtbart av en föräldre.. så jag rekomennderar förbuningsgrejer isf. Typ choklad, kaffe, baka kakor o slå in i cellofan.. våra pedagoger fick nått hemmaspakit tror jag...
    de delades ut en helt vanlig dag av den mamman som fixat.

Svar på tråden järfällatråden 9