• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

om personalen inte gillar chokaden/maten kan de alltid ge bort den vidare dessutom!

BM, jag läser till lärare F-6 med inriktning Bild.

• Lilla

BM: jag är bibliotekarie och jobbar som gymnasiebibliotekarie i Bålsta. Nu är jag dock föräldraledig med Tor, 2 veckor gammal. Vårt stora barn, Idun, är drygt 3 år och går på förskola här i Skälby där vi bor. Vi flyttade till Järfälla maj 2008, så vi är också relativt nyinflyttade. Bodde i Uppsala innan. Trivs ni bra?  Grattis till nya jobbet förresten!

Flingan: kul att ses idag!

Snart hoppas jag vara så mobil att jag kan komma med på alla träffar ni planerar. Känner mig lite "osäker" än efter snittet, men snart så!

• flingansnö

Therese: Det var roligt att träffas idag! Han är sååååå söt din lillkille! Men Agnes kändes plötsligt så stor!!!

Mirjam: Tre veckor blev hon i måndags.... visst har hon litemagknip, jag måste börja tänka på vad jag äter...

Annelie: Härligt med sommarlov!!!! NJUT!!!!!!

• Bolindermamman

Tack alla ni för välkomnandet Vad härlig blandning med "stora barn", bebisar och bebisar på väg, jätteskojigt!!

Vi stortrivs här jag vil aldrig flytta härifrån.

Vi bor nere i Bolinder strand vi.

Härligt väder vi hade idag vi gick direkt till stora lekparken direkt efter förskolan. Tyvärr tror jag Tilde fått i sig gluten idag på förskolan men vi får se äter hon middag bra o inte får upp den vet jag att det är så då hon reagerar kraftigt när hon får i sig gluten (hon är glutenintollerant)...

Då blir det ett allvarligt snack med personalen igen!

• sossa
    MrsMumrik skrev 2010-05-28 08:43:12 följande:
    Hej Ajan! Jag är också ny i Järfälla (och tråden) och väntar vårt första barn den 29e juli När ska du ha?

Hej igen. Jag skrev ett inlägg och sen blev det ett uppehåll men nu gick jag in och kollade igen, tack för välkomnandet;)

Jag va beräknad den 25:e juni.
    Men den 27.e maj va jag här inne och skrev och kollade runt och visste inte vad som väntade. Men på natten föddes vår dotter!
    Så nu är jag Järfällaförälder:)

Ska kolla runt lite mer i tråden en annan gång, nu ska jag fortsätta mysa.. men tänkte bara säga hej:)

• Stora syster

Ja hej igen då Ajan, och  grattis till liten! Hoppas allt gick väl trots att det var lite tidigt!

Mirjam, ja Nilo fick allt snällt titta ut två v innan bf, det e väl det enda hans mamma kunnat bestämma om ang den gossen. Nu e det han som styr... ;)

Känns som att jag lever i nån sorts bubbla, bara väntar på lite normalitet, och att piggna på mig. Blir hemma imorgon också, både för min o ungarnas skull... Jag e inte ett dugg bättre än, snorar o har mig, och e helt vimmelkantig. Imorg ska jag iaf uträtta ett par snabbärenden i centrum innan Loke åker till farmor på sommmarlov. Gud vad tomt det kommer va här utan den lille busen!

Är det nån som har lust att haka på till IKEA och äta lunch där på lördag? Jag måste köpa de sisita grejerna till köket, och äta bör man ju... Klassiker med köttbular o potatis kostar ju bara 16 kr!!....Anyone?

• Marina

Hej hej igen har inte hunnit läsa så mkt =) men lite, ja resan var toppen och hotellet super..

Lilla T sist var vi jätta missnöjda men då åkte vi med Detur, nu med Fritidsresor och allt var jättebra...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

BM: Jobbigt med glutenintolerans

Marina: Skönt att ni haft det bra denna gång!  

Syster: Ikea en lördag lunch? Nej, på tok för mycket folk, om du nödvändigtvis måste dit en lördag så åk dit halv tio, ät frukost och handla det du ska INNAN allt folk kommer.... Och köttbullarna är dyrare på helgen dessutom.... 

• Annelie E

BM: Vad jobbigt med glutenintollerans - jobbar som hem- och konsumentkunskapslärare - tycker att det är jättetrixigt med bakningen, när vi har elever som inte tål gluten... Bakar du bröd själv?

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Bolindermamman

tip-ja men då kanske vi har setts vi är där nästan varje dag jue:-P

Ser du nån me en busig liten tjej och en liten svart vovve(han är med ibland) och en rosa bugaboo bee vagn så kom o säg hej vet ja...då är det vi

Svar på tråden järfällatråden 9