• Lilla

järfällatråden 9

Mirix: vad mysigt att ni är lediga så mycket tillsammans denna sommar! Det kommer säkert bli bättre väder ska du se. Syns det mycket på F nu? Verkligen tråkigt att du hamnade i en sån slö klass, men kanske är det nån liten liten tröst att veta att de kursansvariga känner som du. Är de tveksamma så är det väl bara att underkänna de som förtjänar det och låta de duktiga gå kvar.

• Lilla
    Mirix skrev 2010-05-29 11:05:11 följande:
    Ja det syns väll på Fanny mn det e ingen riktig gravidmage änn Hon har gått upp minst 16kg sen vi började bebisverkstan , 6kg innan insem. Så det e klart att det sns en förändraing. Hon e hur vacker som hlt <3 <3 <3
    Såklart hon är!

utteröga: usch, alldeles för tidigt att vakna... Stackars er!

Jag sitter och som i panik laddar upp bilder på Extrafilm så jag ska hinna beställa  innan måndag. Sen kommer det bli svårt ett tag och jag ligger efter flera år (ca 2) så det blir en hel del foton att gå igenom. Innan digitalkameran hade man i alla fall inte detta "problem".

Det verkar som att det blev en större rutschkana än jag trott. Maken och dottern är nu på Bauhaus och lämnar tillbaka släpvagnen som de behövde för att frakta hem den.
  • Lilla

Elin: jag har haft dåligt samvete med för det här med syskon nu rätt länge och idag blev det massa gråt (hela familjen tycker detta är jobbigt)... Angående hostan så är jag nästan mer orolig över den nu än själva operationen, för såklart kommer det göra ont att hosta... Om jag är FÖR förkyld etc. i morgon blir snittet inställt, men de avgör det i morgon. Jag ringde förlossningen i förmiddags och pratade med dem. Då vet jag inte vad som händer, för de har inte en endaste ledig tid för planerat snitt innan JULI!

• Lilla

Hej! En liten uppdatering från mig. Vi är hemma sen i onsdags eftermiddag. Sonen mår bra och snart har vi nog bestämt oss för namn. Vi tvekar mellan två stycken. Idun är stolt storasyster, men har det lite kämpigt. Jag har väldigt ont och äter medicin 6 ggr per dygn, inkl. hostmedicin för hostan är kvar. Tyvärr hjälper inte medikamenterna fullt ut, men jag antar att det hade varit ännu värre utan. Idag var vi på återbesök och lillkillen har börjat gå upp i vikt igen och allt såg bra ut.

• Lilla

stora syster: tack för tipset om kirurgtejp! Det låter om det är mycket för dig/er nu. Kram!

• Lilla

Är trött efter en natt med många uppvak och en vakentimme mellan 00.30 och 01.30. Lillkillen har inte tajmat sina nattmål med mina medicintider i natt... (jag tar medicin 22.30, 02.30, 06.30, 8.30, 14.30 och 20.30) Vi får avlastning av mormor och mormorsmor idag också (de var här igår, men sover inte hos oss). De kommer och hämtar Idun om en stund för att hitta på nåt kul med henne. Nu är det dags att byta bajsblöja!

• Lilla

Marina: hoppas ni får en härlig resa!

Stora syster och tip: lycka till med renoveringarna!

Jag försöker hålla ut, men idag har jag ondare igen...

Vi har haft besök av barnens kusiner från Västerås idag på em. Kul! På fm var Idun med mormor och mormorsmor. Hon är nu stolt innehacare till en blå sparkcykel.

• Lilla

Mirjam: tack! Han heter Tor, så nu har vi två "asagudar" här hemma. Stackare som varit så sjuk... Ta det lugnt nu då så du blir frisk snart! Är det möjligt att ta igen praktiken senare?

• Lilla

Maraja: tackar!

Jag mår bättre idag. Har mindre ont och börjar tro på att det kommer bli bra till slut. I morgon gör BVC hembesök och har med våg. Det ska bli intressant att se om Tor gått upp som han ska.

Kajsa: trevligt med besök i kväll och TACK för mat och bröd! Det ska vi njuta av i morgon.

Flingan: har du köpt en sån där trosa som håller in magen alltså? Jag har också funderat på gördel, men det där lät bättre för en gördel går väl inte att få att sitta tillräckligt långt ner? Är det Agnes andra BVC-besök? Fick ni svar på en gång angående höfterna? Vi väntar också på kallelse.

Svar på tråden järfällatråden 9