• Lilla

järfällatråden 9

stora syster: kul att Loke också varit på Lekpalatset på kalas idag! Det var tydligen flera kalas där. Det Idun var på hade en rosa fondvägg och kallades prinsessrummet eller nåt liknande. 4-åringen som hade kalaset älskar prinsessor, så det passade ju bra.

• Lilla

tip:Idun gillade Lekpalatset. Jag mår mycket bättre! Så himla skönt! Lycka till med renoveringen nu! Visst kommer du bli snittad? När blir det? Hoppas ni hinner färdigt.

• Lilla

Mirjam: vi har inte gått nån profylaxkurs, men jag gick en kurs i gravidyoga när jag väntade Idun.

Elin: jag fick ett mycket bra mottagande på akuten på Danderyds sjukhus när jag var där förra veckan, så det är olika.

Idag har vi lånat barnböcker om vikingar och asatron. Maken vill lära Idun om hennes och lillbrorsans namns ursprung.

• Lilla

Marina: åh, vad bra att semestern blev så lyckad! Avis! Var detta hotellet bättre än det ni bodde på under förra resan? Jag har för mig att ni var lite missnöjda då. Blev det mycket bad?

Annika: har du varit och kollat på 5:an på egen hand? Hur går det med flyttplanerna? Hoppas du känner dig "starkare" snart! Försök släppa alla måsten hemmavid och njut av att jobba tycker jag. Ditt jobb verkar skoj!

Elin: har de sagt att de tror på autism eller är det din egen slutsats? När blir det en sån utredning (eller är den redan startad)?

• Lilla

Ligger närakuten i Jakobsberg? På sjukhuset? Har aldrig varit där nämligen.

Vi kikar på Saltkråkan här hemma. Lånade den igår på biblioteket.

• Lilla

Bolindermamman: välkommen hit!

Annika: vilken bakgrund har era barns namn?

• Lilla

BM: jag är bibliotekarie och jobbar som gymnasiebibliotekarie i Bålsta. Nu är jag dock föräldraledig med Tor, 2 veckor gammal. Vårt stora barn, Idun, är drygt 3 år och går på förskola här i Skälby där vi bor. Vi flyttade till Järfälla maj 2008, så vi är också relativt nyinflyttade. Bodde i Uppsala innan. Trivs ni bra?  Grattis till nya jobbet förresten!

Flingan: kul att ses idag!

Snart hoppas jag vara så mobil att jag kan komma med på alla träffar ni planerar. Känner mig lite "osäker" än efter snittet, men snart så!

• Lilla

Oj tjej, vad ni skriver! Minns ju inte vad jag skulle kommentera.

Vi var på rutin-UL av Tors höfter på DS i morse (görs på alla bebisar som legat i sätesbjudning). Allt såg bra ut. Skönt det! På väg hem stannade vi vid Mulle Mecks lekpark. Vi har pratat om att åka dit ett tag och Idun hade verkligen roligt. Har ni inte varit där, så åk dit.

• Lilla

Flingan: de gjorde UL på Tor. Det tog högst en halv minut. Innan det kände de på höfterna i ca 1 min. Allt såg fint ut!

Marina: nej, det var inte Idun som bestämde namnet. Det var vi vuxna.

Idag har vi haft picknick vid Jarlabankes bro i Täby kyrkby. www.runriket.se/index.htm Vi lekte också och tittade på runstenar. Nu är Idun och pappa en stund i vår lekpark och sen ska Idun cykla och jag promenera en sväng med vagnen. Det känns så skönt att kunna GÅ igen!

Svar på tråden järfällatråden 9