• Lilla

järfällatråden 9

Jag har tillbringat hela dagen på först Barkarby vårdcentral och sedan Danderyds akutmottagning pga misstänkt blodpropp i benet. Det visade sig vara en ytlig propp, så det var ingen fara. Fick en kräm att smörja med.

Flingan: skönt att gulsoten blivit bättre och bra med viktökningen för Agnes! Det blev ingen vägning eller hembesök av BVC idag, eftersom vi var på akuten då.

Mirix: jo, vi valde mellan andra fornnordiska namn. Tor Arvid Filip blev det (vet inte om jag skrev ut alla namn tidigare). Ni hittar nog nåt fint namn som passar perfekt med Mira! Hur var det, vet ni om det är en kille eller tjej?

• Lilla

Stora syster: krya krya! Vad jobbigt att inte kunna vara hemma och vila när du är sjuk... Men toppen att det händer så mycket på renoveringsfronten! Och grattis till resan! När är det ni åker?

evani: fy för hög feber... Hoppas den håller sig borta nu! Jag hade ont i halsen i 12 dagar (blä) och nu har maken åkt på det också. Jag håller tummarna för att ditt halsonda inte sitter i så länge! Skoj med bröllop! Vill också gå på bröllop. Var flera år sen nu. Lycka till på återbesöket för axeln också!

Mirix: de andra namnen kan jag berätta för dig när vi ses. Hur länge har du kvar på terminen nu?

Utteröga: vad trevligt att komma i gamla kläder igen! Det lär dröja länge här, ha ha. Men det är ju så det ska vara när man har en 9 dagar gammal bebis.

• Lilla

Lilltösa: jag vet tyvärr inte var det finns mamma-barn-gympa, men Friskis & Svettis borde ha.

Flingan: vi var på akuten 13-16, så det var inte så farligt. Fast innan hade vi varit på vårdcentralen i Barkarby, så hela dagen gick åt till detta. Kan man alltså börja med promenader efter 2 veckor?

Är det vanligt att bebisar sover hela tiden? Tor sover i princip dygnet runt. Det känns kumt, för så har Idun aldrig gjort! Om nån vecka när han typ aldrig sover lär jag ångra att jag frågat detta...

• Lilla

Annika: tack! Han är sötaste killen enligt mig! Middagen du blivit lovad låter god! Såg du Iduns rutschkana häromdagen förresten?

• Lilla

Elin: oj, hoppas du får sängen då!

Kajsa: var ligger datateket? Det är alltid kul med studiebesök!

Annika: bolagsdag låter trevligt! Börjar ni med mat på Mosebacke? Det är fint där, med utsikten!

Mirjam: KRAM till dig! Snart är det sommarlov med Mira och F!

• Lilla

Elin: vi har också jobbiga läggningar här... (eller maken och Idun har; jag kan inte lägga henne som det är nu)

• Lilla

Ja, för I är det en reaktion på att ha fått syskon. På dagen funkar det bra i alla fall, hyfsat, bättre och bättre. Hon är jättegullig med lillebror, men trotsigare än vanligt mot oss vuxna.

Mirjam: i morgon är vi fullbokade tyvärr. Ska köpa 4-årspresent, får besök av BVC och besök av nära kompisar som ska träffa T för första gången.

• Lilla

Utteröga och Lilltösa: konstigt med prickarna era barn har fått...

Idag fick jag frukost på säng av min fina familj. Det var en försenad Mors dags-frukost. När det var Mors dag kunde jag inte äta i sängen pga stora magen som tryckte överallt. Nu har jag precis vinkat iväg Idun och pappa som är på väg till 4-årskalas på Lekpalatset i Veddesta. Lite kul att första gången Idun får komma dit är på ett kalas. Själv ska jag äta lasagne till lunch. Den står i micron och blir varm just nu. Tor sover i sin babysitter.

Vad gör ni andra denna lördag?

Svar på tråden järfällatråden 9