• Lilla

järfällatråden 9

Flingan: åh, grattis till Agnes! {#lang_emotions_flower}

• Lilla

Elin: vad roligt att höra en liten lägesrapport! Sköt om er nu och njut av första tiden med lilla Agnes!

Scruffy: välkommen! Jag är född -76 och bor i Skälby. Har en 3-åring och en liten i magen med bf 10 juni.

Stora syster: hur gick röntgen?

• Lilla

utteröga: är kollegorna trevliga? På mitt jobb skrattar vi mycket, särskilt i fikarummet. Det tycker jag är bra. På förra jobbet var det lite tristare stämning pga en massa nedskärningar etc.

• Lilla

Vi har haft en tuff dag och vändningsförsöket lyckades inte. Vi var på förlossningen i 6 timmar. Han hade vänt sig från tvärläge till nästan säte (lite snett). I morgon blir det info och inskrivning hela dagen (8.30-15) för på måndag blir det planerat snitt!! Först fick vi 8 juni (dvs 2 dagar innan bf), men sen tio minuter senare när vi satt i bilen för att åka hem ringde de och hade fått ett återbud 31 maj istället!

• Lilla

Mirix, Marina och Matglad: Tack gulliga ni! Det blir säkert bra och skönt på nåt vis att veta när det med stor sannolikhet blir, om inte annat för Iduns skull. För egen del känns det supernervöst. Jag har typ aldrig legat på sjukhus (ett dygn för 16 år sen pga UVI och sen när Idun föddes) och en operation känns så stort. Jag är rädd att känna smärta under själva operationen etc. Farmor och farfar kommer vara med Idun, men jättestort tack Kajsa för att ni erbjudit er.

• Lilla

tip: läskigt att du ramlat... Är du mycket öm?

utteröga: ditt jobb verkar kul!

Flingan: grattis till namnbytet (-tillägget)!

Jag har ont i halsen, har börjat hosta och känner mig allmänt som att jag är i början av att bli sjuk. Hade ingen röst alls i morse. Ont i kropen. Suck. Vilken dålig tajming!

Var till BM i Kista för sista gången innan lillkillen kommer ut. Alla värden var bra. Maken kom dit och var med Idun. De lekte en massa i Kids court. Roligt där ju! Det hade jag helt missat. Jag har köpt några höga trosor och tunikor/skjortor som går att knäppa upp rejält för att kunna amma med mindre smärta från såret (tips från en av tjejerna jag träffade på infoträffen på DS igår; hon skulle göra sitt andra kejsarsnitt på måndag). Jag träffade en gammal kompis hemifrån där också! Vad är oddsen för det liksom? Vi kommer från en liten by i Dalarna och har inte setts sen gymnasiet tror jag (dvs ca 15 år sen).

Idag åkte makens föräldrar hem igen (efter ögonoperationen i förrgår). Skönt! De kommer på söndag igen för att vara med Idun de dagar vi är på sjukhuset.

• Lilla

Flingan: hoppas amningen funkar bättre nu! Jag hade tyvärr problem med sår pga amning de första 2 månderna med Idun. Använder du salva och amningsnapp? Det finns ett gelénät (heter Jellynet) på Apoteket som är superbra att sätta mellan bröstvårtan och bh:n (fast jag satte det mellan bröstet och amningsinlägg för mindre kladd). Guld värt för mig förra gången!

Stora syster: tyvärr är jag redan uppe i över 48-timmar på denna bacill... Men jag försöker vila och så. Äter nu frukost vid datorn. Jag vakande visserligen för flera timmar sen och gick upp med Idun som en liten stund, men sen gick maken upp istället så jag la mig. De fixade frukost, men eftersom jag somnade om ville de inte väcka mig utan lät mg sova. Så skönt! Men jag känner mig mosig.

Nu är Idun och maken iväg och köper en storasysterpresent! Vi har köpt så mycket till lillebror nu de senaste dagarna så nu ska STORA tjejen få en STOR sak som vi tänkt på rätt länge - nämligen en rutschkana att ha i trädgården.

Jennypenny: jag känner tyvärr inte heller till Vallvägens förskola. Men grattis till förskoleplatsen! De flesta förskolor brukar ju vara okej, så det blir säkert bra. Jag tycker som de andra att ni ska besöka förskolan och kolla och ställa frågor som är viktiga för er.

Svar på tråden järfällatråden 9