• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Utteröga: Men om du inte har gjort nåt UL på ett tag, så gå och gör ett. Du ska ju inte behöva blöda sådär. Lägenheten låter toppen, hoppas du bara får karln med dig.

BM: Härligt med båt. Vi var förresten i parken en sväng idag innan regnet, tycker det är skönt där när det är lite sämre väder dvs inte så mycket folk då och lite lättare att ha koll på ungarna.
    Jepp hon badade vid er, fast honär inte så kräsen med temperaturen, men jag tyckte väl inte det var jättevarmt...

Mirix: har hon fått nån spruta nyligen dvs den vid 1,5 år kan man ju bli rejält prickig av efter ca 10 dagar. Annars tänkte jag på svinkoppor ?

Nu sover ungarna så nu ska jag öppna mitt paket från elleos beställde en massa bh på rean och lite annat.

• flingansnö

Tip: Nice med paket!

Här sitter jag i telefon med icabanken, ska föraöka lägga om våra smålån till ett med bättre vilkor... men nu verkar det strula eftersom jag varit sjukskriven under grav..... får väl se hur det går....

• BackinBlack

Elin: Stackars lilla G. Hoppas det avtar och läker fort. Ja, jag avvaktar med att avboka läkartiden, den är inte förrän 14 juli. Som sagt så sa BVC-sköterskan att vi kunde avboka om han börjar gå innan dess och chansen känns ganska stor. Han hade tydligen gått några steg på dagis igår på egen hand.

Anne: Härligt med paket. Jag fönstershoppar på HM Online och Jotex och lite annat till och från, men jag tar mig aldrig till kassan. Jag känner det som om jag har blivit helrenoverad och kollad sista tiden. Var på cellprovet i början av maj och hon gjorde VUL och kollade och såg att jag hade mensen på gång då bland annat. Sedan var jag på UL på läkarhuset i Vällingby och han kollade både sköldkörteln och magen och hittade inget förutom en liten liten grej i halsen som inte var något att oroa sig för. Tydligen. Planen just nu är att sluta med pillrena för jag mår ju inte tiptop av dem. Och det är inte första gången. Så nu har jag mycket att gå igenom med sambon...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Puh, har pratat med banekn nu! Fick lånet men fick inte teckna försäkring ifall jag skulle dö eller så,men det har jag inga planer på så.... Nu kommer vi iallfall att kunna betala av allt på 6 år plus att vi ökar vår disponibla inkomst med 1200kr i månaden vilket är bra nu när jag är föräldraledig och vi inte har så mycket pengar! Det känns toppen! När jag börjar jobba igen kan vi ju öka amorteringen och bli klara ännu fortare!

• BackinBlack

Elin: Vad skönt! Grattis får jag väl säga. Det är alltid en lättnad att fixa sådana där saker. Jag har lovat att kolla över lite när det gäller våra försäkringar, särskilt bilen, men jag har bara inte kommit dit än.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Bolindermamman

utteröga-lägenheten låter ju toppen nu håller jag mina tummar för att du lyckas övertala mannen ... tilde började gå för ca två månader sedan bara...jag ojade mig men hon var väl inte redo helt enkelt sen bara vips en dag gick hon hur bra som helst haha så olika det kan vara!

tip-ja ni hann dit, hade planer på att gå men vips kom regnet. ja ibland är det helt smockat i parken oftast den tiden vi är där runt tre efter förskolan antar att många gör som vi

flingan- bra jobbat med banken!! ang bullarna får vi passa på o springa till säby gård nu
     innan du slutar amma då...bullarna är beroendeframkallande haha

• Lilla

Oj tjej, vad ni skriver! Minns ju inte vad jag skulle kommentera.

Vi var på rutin-UL av Tors höfter på DS i morse (görs på alla bebisar som legat i sätesbjudning). Allt såg bra ut. Skönt det! På väg hem stannade vi vid Mulle Mecks lekpark. Vi har pratat om att åka dit ett tag och Idun hade verkligen roligt. Har ni inte varit där, så åk dit.

• flingansnö

lillaT: gjorde de ul på Tor? Mulle meck är superbra!!

undrar om man kanske ska ha datorn avstängd under detta åskväder..... 

• Stora syster

Herreguuuud tjejer vad ni skriver!! Man hänger ju inte med!! Hahah!

Nilo satte just i sig ett halvt försvarets hudsalva! Smarrigt! Undrar om det kommmer upp igen?!

Jag hoppas ju på att få mamma på nära avstånd, hon föll ju verkligen för huset mittemot oss, och jag har ju minst sagt försummat henne de sista åren... Tänkte att vi kan ju göra upp regler att vi inte springer över utan att kolla först, så maan får ha lite privatliv också! Blir nog min sambo glad över, han e  ju inte lika entusiastisk som jag, men han har ju sin mamma närmare, och hon har ju dessutom varit hemmafru tills alldeles nyligen, så hon har ju kunnat vara här en hel del.

Bolindermamman, jag misstänker att Nilo e alergisk, troligtvis mot tomat. Han har ju problem med eksem, och de blossar upp titt som tätt. Ska köra helt tomatfritt när vi ska va lediga om nån vecka för att kolla...hoppas det är det på ett sätt, för då kan han kanske bli av med eksemen.  Nu har vi varit tvugna att köra superstarka kortisonkrämer i omgångar, och det är inte så kul...

Jag funderar på att ha tjejkväll runt min födelsedag, fyller den 21 juli. Tänkte kolla om nån vill komma, men har ju inte bestämt datum än, och det hänger lite på att köket blir klart tills dess, men kollar redan nu om det finns nån speciell dag folk skulle kunna komma?

Svar på tråden järfällatråden 9