• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Bolindermamman

AnnelieE- ja men vi är rätt vana min syster har det så vi visste lite om det innan o så. Vi är mest glada att vi vet vad det var för fel hon var såå dålig där i oktober-december, i november när hon va som värst vägde hon 6 kilo!!! och var då 11 månader, det va hemskt det värsta jag varit med om.

Vi får ju livsmedelsanvisningar upp till hon är 16 år så för 120 kr per gång får vi massor med saker som pasta olika mjöler bröd mm...

Vi bakar en del själv har inte vågat mig på bröd än då hon nästan precis börjat acceperat och äta bröd och då är det Frias vita firmbröd hon gillar

Men vi bakar muffins, kakor, bullar, pizza, gör pannkakor.

Jag förstår vad du menar med trixigt vid bakning det är ju såå noga med att det inte får komma i kontakt med gluten. Är det vanligt i skolan med glutenintollerans? Får ni mycket information om det?

• Annelie E
    Bolindermamman skrev 2010-06-16 21:46:38 följande:
    Jag förstår vad du menar med trixigt vid bakning det är ju såå noga med att det inte får komma i kontakt med gluten. Är det vanligt i skolan med glutenintollerans? Får ni mycket information om det?
    Det ingår inte i utbildningen, så man känner sig som en novis - man får slå på nätet och halvera recepten, ofta är det så stora satser i recepten - tokigt! Vi har ungefär ett barn per läsår, det är vanligare med laktos faktiskt...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Bolindermamman

Oki jag har massa roliga recept jag fått via celiakiföreningen osv så hojta om det är nåt jag ska maila över

Mmm hör fler med laktos...

• Stora syster

Flingan, ja, problemet e ju att jag måste dit, eftersom Jonta inte fick med sig allt sist... Det e väl nåt kungabröllop i helgen, så då e det kanske lugnare på IKEA? De öpppnar väl inte innan 10? Då har jag ätit frulle för länge sen... haha! O alllt känns lugnt, har ju bara en unge att släpa på, och han e rätt ok att muta...

Idag åker stora killen, känns skumt, men han får väl komma hem om han ändrar sig o tröttnar på farmor. Han ska iofs va m pappa en del också...

Nä, om man skulle ta o packa Lokes grejer nu, krävs väl ganska många grejer för tre veckor kan jag gissa...

• flingansnö

Syster: De öppna halv tio för frukost, då får man kaffe, två mackor med pålägg för 10 kr! finns dessutom juice, youghurt, ägg mm, brukar var lugnt och skönt. Sedan hinner man shoppa innan alla andra kommer och sedan är man hemma till lunch!  Men du har nog rätt, bröllopet gör nog att det blir lugnare, är det fint väder bruakr det ju också vara mindre folk...

Här hemma får vi göra om dagens planer, Mange ringde nyss, då hade fsk ringt honom, G har tydligen cyklat omkull och slagit sig i munnen, så vi måste ta honom tillen läkare.... ska ringa vc om en stund och se vad de säger.... Trist....

Mirjam: Har messat dig, men skriver här också... får se om det blir ng date.... vi får se hur det är med G först och om Mange kan vabba hela em eller så...

• BackinBlack

ajan: Grattis till dottern!

Bolindermamman: Ja, igår var det fint väder. Synd att dottern blev dålig av att ha fått i sig gluten. Jag bor i Barkarby med sambo och två barn, har precis börjat jobba igen som ekonomiassistent. Är för tillfället konsult på ett teaterbolag på Söder, ett uppdrag som sägs sträcka sig till nästa sommar, men just nu väntar jag på att mitt första kontrakt - min testmånad - ska förlängas.

flingan: Men stackars G. Hoppas det går bra hos läkaren.

Ni andra får ha det fint i helgen på Ikea. Hade gärna hängt med eftersom min önskelista till Ikea är låååång. Men vi ska gäster då.

Själv mår jag pyrt och hormonellt eller vad det är. Mår illa och är trött om vartannat. Nu känner jag mig som en uppblåst elefant efter lunchen och längtar tills jag får komma ur mina jeans-leggings - vilket blir om sisådär sju timmar eller något.

Ikväll ska jag i alla fall titta på femman ifred, innan jag går till mina föräldrar som har barnen. Chrille ska på Grönan med jobbet och kommer säkert hem kring midnatt. Igår var jag BVC med Vincent för 18-månaderskontroll men han fick inte vaccinera sig eftersom han fortfarande är prickig (sköterskan trodde det var virusprickar) och hon bokade en läkartid om fyra veckor för att Vincent inte går på egen hand än. Suck.

Annars inget nytt. Jag väntar på att min höggravida handledare ska titta in en kortis och gå igenom några saker. Hon är egentligen ordinerad vila, men hon bor granne med jobbet. Ekonomichefen är och tränar. Så nu surfar jag lite.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Stora syster: Hoppas att du mår bättre nu och får njuta lite och inte må sådär hela tiden. Kram.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Matglad

Nä nu tycker jag att ni får ställa upp och komma och låna lite böcker. Här är för lugnt! Kan ni inte ha en träff på bibblan snart?

• Stora syster

Tack Utteröga! Undrar om det e ngr bakterier man dragit på sig, inte helt otroligt efter två små meed öroninflammation... Ska avvakta till efter helgen, då måste jag ju vara frisk, annars får jag väl käka penicillin jag med...

Ska iaf till jobbet imorg, blitr galen av att bara va hemma, kan ju inte leka nånstans, och gubbar överallt, känns så oprivat!!

Mamma ska ev flytta in i huset på andra sidan gatan från oss! Det har varit många turer fram o tiillbax, det e segt på bostadsmarknaden nu, men det verkar som att det blir kontrakt iaf! Har saknat mammsen, och det känns som en bra idé med tanke på barnen. Hon har ju bara varit barnvakt ngr enstaka ggr sen vi flyttade för två år sen. Förut kunde man lämna ungarna där om man behövde va ensam en stund bara, nu blir det ju inte så när  hon bott på andra sidan stan... Skulle iaf va skönt att kunna spontanumgås lite mer!! Men jag vågar inte ropa hej förrän alla papper e klara...

Svar på tråden järfällatråden 9