• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

tip: Jag blödde ofta och oregelbundet med p-sprutan också och har blödit såhär konstigt varje gång med mini-piller - oavsett märke. Så nu vill jag sluta helt och få tillbaka min kropp. Typ. Gjorde mitt nya cellprov i maj och det verkar inte ha visat något, men det är allt. Så nu har jag två saker att prata med sambon om - lägenheten och mini-piller.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Bolindermamman: Ja, det finns många jobb inom vår "sektor" nu. Har blivit uppringd om jobb nu när jag äntligen sitter på ett. Hoppas febern går ned.

Elin: Ja, jag tror ju att Vincent är på gång och börjar gå snart. Han ska bara våga. VI är inte oroliga, men en del omkring oss är det. Chrille säger att vi ska strunta i läkartiden, att Vincent kommer börja gå snart ändå.

Stora syster: Ha en bra jobbdag och skönt att få tänka på annat än sjuka barn, ett hem under förvandling och så vidare.

tip: Vilka knepiga filurer att de inte kan komma när de ska. Bra tips om badvattnet, Uma tjatar om att få åka och bada vid en strand, senast igår kväll.

evani: Hoppas Nea mår bättre idag och att ni är på väg mot landet. Funderar på att låta Vincent ta sin spruta precis innan vår semester för det har varit så mycket vab och fp min första jobb-månad så det räcker.

Långt ego-inlägg: Femman är som sagt finare än vi båda tyckte förut. Tycker jag nu. Visst, det är lite slitet, skruv- och spikhål här och där, lite riven tapet på några ställen och kanske några fläckar. Golven är lite trista men hall och kök är ju på gång att bytas i år. Garderobsdörrarna ser finare ut än våra. Köksluckorna SKA bytas om vi flyttar in, så är det bara. Den här lägenheten ser inte värre ut än den vi bor i nu, när vi flyttade in där. Snarare bättre.

Jag tror bara att min sambo behöver betänketid för större projekt och han är lite arbetsskygg nu om det innebär både packning, flytt, uppackning och målning. Medan jag är överdrivet spontan, huvudet före in i projekt och ser fram emot en flytt och en nystart. Jag packar gärna och jag målar gärna.

En dagismamma sa till mig att jag får sätta "hårt mot hårt" - hans s k hobbyrum ryker om vi inte flyttar nu för Vincent ska flytta ut ur vårt rum efter sommaren och vi behöver utrymmena, balkongen är super! Hon med femman tycker om vår öppna spis, fönster i badrummet och planlösningen - det är bara balkongen hon inte riktigt gillar eftersom den ligger vid Skälbyvägen. Men hon verkar intresserad och ska komma nästa vecka och titta med sitt enda hemmaboende barn, en 20-årig son. Månadskostnaden för hyran har en skillnad på 1300 kr.

• Bolindermamman

God morgon tjejer,

Härligt att höra att detta med feber, lös mage, och så vid kindtänder känns igen, då vet jag vad det är.

Är hemma idag me men Tilde är pigg och glad vilket känns jätteskönt! Trist väder idag bara vi som hade täntk att gå ut till sandlådan.

flingan- ja det är skönt om det är så att hon inte fått i sig gluten, tur att jag inte hann "skälla" på fröknarna haha. Nej då det brukar jag inte göra men det är såå viktigt att de håller koll främst under mellis då barnen få mackor och ofta sitter och "delar" med sig o så. Det är svårt att hålla koll det är jag medveten om men hon blir så himla dålig bara av lite gluten plus att det förstör tarmen.

Skönt med G:s mun att allt var ok, tur att tänderna va oskadda det är jag så rädd för så fort det ramlas att de ska skada tänderna.

Ingen annan som har barn med allergi här?

utteröga-ja det känns tryggt . Vart ligger nya boendet förresten? Jag har inte hängt med

tip-nere vid oss alltså? gud sist jag kände för en vecka sen var det iskallt haha, men nu är det ok alltså?
    Önskar er alla tjejer en riktig härlig helg, vi ska ute till vår nyinköpte lilla båt ute på Dalarö och pyssla och sjösätta och kanske åka ut på en liten tur me:-P

Hoppas ni hänger med till Säby Gårds café på onsdag kl 15,00 annars blir det jag o flingan som får äta deras helt FANTASTISKA smörbullar de är verkligen nåt speciellt de!!

• BackinBlack
    Bolindermamman: Skönt att hon mår bättre. Trist väder bara...

Ja, lägenheten jag "suktar" efter ligger i området bredvid. Vi bor nu i en 3½ rums lägenhet på 87 kvm vilket inte är panik-litet. Det är bara det att jag vill att sonen flyttar till eget rum snart och det där ½-rummet är fullt av filmer, datorer och annat som jag INTE helst vill ha i vardagsrummet/sovrummet. Femman har ett kök man kan sitta fler än fyra personer i och även slippa klättra över stolarna och den är på 106,5 kvm med insynsskyddad stor balkong. Och två toaletter, en med badkar och plats för vår toppmatade tvättmaskin. Så jag vill så gärna, det är aningens närmare dagis, närbutiken och stationen och två hus ifrån mina föräldrar. Nu ska bara min sambo med på planerna och kvinnan med femman vilja byta/komma till skott. Hon verkar så velig och vi har ju tittat på hennes tre gånger, men igår sa jag rakt ut att jag är intresserad. Så det så.
    Vi bor nu längs Skälbyvägen, snett mittemot Barkarbyskolan. Det här är på Jaktvägen i längan som går längs med vårt lilla centrum.

Oj, vad långt det blev. Sorry.
  • Mirix

Det låter ju toppen Karro med mormor runt hörnet! Jag skulle tacka o ta emot.

De här prickarna alltså--. Mira e en liten prickikorv nu igen men ingen feber, superpigg oh inget kli. Vad är det?? Om det är något hon ätit så ärdet isf. Risifrutti med jordgubssylten som kan vara boven. Det e det ända hon ätit som e nytt. O dum som jagvafc hon en till i går... Jaja det en ingen fara.

Själv blev jag just lite barnledig. Fanny börjar hlv tolv idag och tar med sig Mira till jobbet. Jag ska intill stan en snabbvända.

Elin, du var ju jättelätt att nå, jag fick ju snabbt svar på alla SMS! Jag var orolig för G bara, vi klarade oss ju. Mira gungade o gungade o gungade o gungade. Bara gungade faktiskt..
    Jag tror inte att Agnes hade ändrat mkt på det i jag ska vara hemskt ärlig

• BackinBlack

Mirjam: Hur ser prickarna ut då? För Vincent har några bleka prickar kvar och det har pågått sedan förra veckan. Alla har ju spekulerat vad det är, BVC-sköterskan trodde det var virusprickar. Men han har inga andra symptom - inget kli, ingen feber, ingen hosta eller snuva. Någon sa allergi, men han har inte ätit något utöver det han brukar. Såg ut som små röda prickar som ibland blev små fläckar och sedan bleknade och försvann. De vandrade från överkroppen för att sedan börja komma på armar och ben och sedan lite i ansiktet, händer och fötter. Nu är några bleka kvar på armar och ben.

• Mirix

detlåter som Miras prickar. De e många och täta och bleknar snabbt men verkar komma tillbaka

• BackinBlack

Mirjam: Ja, Vincents såg först ut som vattkoppor snarare än utslag, fast de inte var vätskefyllda utan små prickar. Vårguiden pratade om nässelutslag och BVC om virusprickar, men ingen kan säga något säkert. Skumt. Vi har försökt läsa oss till och titta på bilder på growingpeople.se men inget ser riktigt ut som Vincents prickar. Nåja. Han verkar inte ha mått dåligt av dem och har fått gå på dagis som vanligt, på inrådan av läkaren på VC. Fast han fick ju inte ta någon vaccination i onsdags på 18-månaderskontrollen pga prickarna eftersom man inte vet vad de är för något. Han har som sagt haft dem sedan förra veckan, förra torsdagen.

• Mirix

Nej vi är inte oroliga heller och inte vår sjuksköteskegranne, som ändå jobbar på barnintensiven och borde hålt sig borta om hon trodde etvr farligt. Kanske e det baravärmeutslag

• flingansnö

Skumt med konstiga prickar.... jagblir alltid supernojjig när G får utslag av olika slag, hade jag inte haft Magnus som lugnar ner mig hade jag nog åkt in till akuten för myggbett....

Utteröga: Vi fick ingen läkartdi för G när han inte gick, vår bvc sköterska var inte orolig, eftersom han ju kunde gå med stöd. Hon menade att det är det viktiga. Jag hade dock gått på läkartiden om jag fått en, för jag tycker att det är bättre att kolla för mycket än för lite... men så är jag också rätt nojjig, när G var typ ett år, trodde jag på fullaste allvar att han hade vatenskalle..... *skäms...*

BM: Ser fram emot de där bullarna! Jag har ju ngra veckor/månader kvar när jag kan äta sötsaker utan dåligt samvete.... När jag slutar amma har jag bestämt mig för att börja ta tag i vikten, men tills dess.... mmmmm smörbullar....

TiP: Shit vad drygt med jobabrna som inte kommer som de ska!

Ska uppdatera lite om G också. Han har slagit sig ordentligt i munnen, blödde rätt bra när vi borstade tänderna på honom igår kväll, och jag gav hono smärstillande för att han skulle kunna sova bra. I morse blödde det litegrann också, men han verkar inte ha ont. Han har en tand som är sned sedan han ramlat tidigare och jag tror att det är den som är boven i dramat, han har fått den rakt in i läppen.... Han är för söt dock med sin fläskläpp.....

Svar på tråden järfällatråden 9