• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Bolindermamman

flingan-hoppas allt går bra, håller mina tummar!

utteröga-vad roligt en med samma inriktning det är skönt att det finsn så mkt jobb inom ekonomi iaf...man kan välja o vraka känns det som, har fått många roliga erbjudande men bestämde mig till slut för ett...

matglad-åh det va så länge sen vi va på ett bibliotek....det måste vi verkligen börja med nu när Tilde börjat uppskatta det här med böcker o så

• evani

Tittar in en snabbis, svårt att hinna med nu när jag jobbar heltid igen...

Nea vaccinerades förra veckan sin 18 månaders spruta, iofs lite tidigt, men hellre det än mitt i semestern. Tomas fick vabba i måndags, nu har hon  39 graders feber igen så det lutar åt att jag är hemma i morogn... :(

Men vi drar nog till landet i allafall i morgon, ska bygga lite till på huset.

Linnéa föddes 090127
  • Stora syster

Hej Evani! Typiskt att de blir sjuka av sprutorna, slår ju ladrig fel! Det som e bra med sommarn e ju att man iaf kan va ute fast man e hemma och vabbar...

Jag har lärt Nilo hoppa studsmatta idag, han var väldigt tveksam först, men när han väl började hoppa (eh, mer springa) runt på studsmattan ville han aldrig sluta! Han var där en hel timme! Undrar om han kan gå imorgon... ;) SEn skulle mamma vattna, så det slutade med att Nilo fick vattna med en egen vattenkanna, mamma lessnade på att böja sig och hålla i den stora när Nilo också ville hålla och vattna. Det blir nog en bra lite hjälpreda av den unge herrn tillslut!!

Imorg jobb, så nu lägga Nilo, sen bada och sen sova för mig med.

• flingansnö

Puh vilken dag....  Fick tid på VC på förmiddagn och åkte dit, träffade en läkare som konstaterade att det inte var ngn fara med G men att vi skulle hålla lite koll på honom.... Hon tittade i munne på honom och noterade att han hade sår där, men att det inte var ngn fara, alvedon om han får ont bara....  När vi väl kom därifrån var jag så hungrig och trött, Mange var hungrig och trött och G också, vi köpte  kebab och åt i riddarparken... när vi kom hem somande M i soffan och jag kämpade för att hålla mig vaken... Vid tre fick jag liv i mange och sedan fick jag sova.... sov till fem.... Är helt mosig och trött.... Men har iaf två fina sovande barn... ett med fläskläpp dock...

Mirjam: Ledsen att dagen blev kajko och att jag inte var så kontaktbar....

• BackinBlack

Elin: Skönt att det inte var värre med G:s mun i alla fall. Hoppas du får sova inatt.

Jag har just nattat två barn, mamma stannade och läste sagor för Uma medan jag nattade en ofrivillig Vincent. Jag har tittat på femman som ser bättre ut än vad sambon tycker och vad jag först tyckte. Och så har jag just läst att mina mini-piller kan ge cystor på äggstockarna, så jag är upprörd över hela grejen och vill inte ta dem mer nu. Det räcker med att jag blöder med 7-10 dagars mellanrum och sitter just med jordens mensvärk. Blä!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Bolindermamman

Här har vi sjukstuga vi med...

Inte så farligt i för sig men lite feber har Tilde. Inatt hade hon 39 grader sen inget på dagen ca 38 på em och sen inget men nu ligger hon o sover och känns varm igen.,

Dregglar hutlöst så jag funderar på om det kan vara kindtänderna som är på väg.

Har läst att vanliga/ovanliga symptom är att de kräks, får lätt feber kortare tid,  får lös avföring och dregglar när kindtänderna kommer så det är min starkaste gissning.

VAB imorgon med!

• Stora syster

Bolindermamman, så har Nilo haft det VARJE gång han fått ny tand! Dregglat kopiöst, haft feber och risig i magen. Knappast nåt sammanträffande, han har ju fått de flesta tänderna nu.. heheh!! Tur att det snart e över!

Flingan, skönt att det inte var nån fara, vet hur många ggr Loke ramlat ner från träd/cyklat in i stolpar/ lekt med sågen, ja du fatttar, han hade alltid minst en bula i pannan och helt såriga knän när han var i tre-fyraårsåldern... hahah!!

Själv e man på väg till jobbet, har ju vabbat sen måndags fm då de ringde hem mig från fritis. känns konstigt att bara jobba en dag nu, sen ledig tre, men jag blir så sjukt stressad av att va hemma, så det e  väl bäst att åallra sig iväg. Har ju nån inskolning som jag borde ta hand om också...

Ha det så bäst idag girls!!

• flingansnö

Godmorgon!

Jag hoppas på en skönare dag i dag än i går! Ska försöka städa lite här hemma faktiskt... det ser ut som skrutt... och hur kul är det en fredag?

Nu ska vi se om jag kommer ihåg allt som jag tänkt kommentera!

syster: Mamma på andra sidan gatan? Hm... väldigt praktiskt, men kommer du inte att bli galen? Det hade jag lätt blivit av att ha min mamma så nära!
    Roligt med Nilo på studsmattan! Sött!

Utteröga: Vad bra att femman ändå såg ok ut! Och vad jobbigt med pillrena! Knäppt att de inte berättar sånt för en när man börjar med dem.... 
    Ang Vincent och att han inte går, det gjorde inte G heller utan stöd när han var 18 månader, han kunde gå, men vågade inte släppa taget, när hanv ar 19 månader var vi på landet och hade fullt upp överallt och kunde bära honom över gräsmattan hela tiden, så då tröttnade han och reste sig upp och gick själv. 

BM: Trist att hon är sjuk, men om det är kindtänder kanske det är därför hon kräkts och inte pga gluten? Det är ju i så fall bra för då har de skött sig på fsk

Matgald: Absolut kan vi komma ut och ha en date på bibblan! får återkomma om dag och tid.

• Timba

stora syter: vad härligt om hon flyttar nära, det är ju mycket lättare att spotan umgås då, skulle oxå gärna vilja ha mamma närmare..

BM: vad trist att tjejen är sjuk, Elina fick sprutan för en månad sedan och hon blev helt prickig tom fotsulorna..det ju lagom kul när det kliade.

Flingan: skönt att det inte var någon fara med Gustav. och städa är inte kul, här se det oxå hemskt ut efter att hanverkarna sprungit, men känns som att det inte är någon ide..

Utteröga: Har du kollat dig varför du blöder så ofta?, tänkte på att om man redan har lite cystor och myom så brukar man blöda oftare, dvs man kan ju ta bort dem om man har en massa besvär. dvs jag vågar inte käka några p piller nån mer eftrsom jag har haft myom tidigare och vill inte få tillbaka det...
    Men vad bra att lägenheten såg bättre ut nu, ska ni ha den ?

• Timba

Evani: vad trist att Nea är sjuk hoppas hon mår bättre snart.

Här har jag båda barnen hemma och vet sjutton vart byggjobbarna tagit vägen fattar inte att det är så svårt för dem att meddela när de ska vara här och inte vara här.. så nu måste jag ringa och försöka få tag idem så jag att jag kan gå ut med barnen. Och det verka ju som att det kommer att regna, trist..
    Förresten börjar badvattnet bli rättså varmt Elina tog ett litet premiär dopp vid bolinderstrand igår..

Svar på tråden järfällatråden 9