järfällatråden 9
Ja visst är det....
Ja visst är det....
LillaT: Vad härligt med extra energi! Och pajen låter jättegod! ![]()
Marina: Vad roligt att du känner G.s flickvän
He he he, vi får väl se hur länge det håller i sig! ![]()
Utteröga: Det där har inget med ålderna att göra. Kör de sådär pissigt klagar nog både gamla och unga!!! Jag avskyr busschaufförer som kör dåligt, så skyller de på att de måste köra fort för att hinna i tid... ja eller hur??!! kom då hellre en minut sent och kör stabilt och var trevlig!
Inatt har jag haft en pissig natt.... har sovit i en och en halvtimmes intervaller och bara längtat efter morgonen då jag slipper ligga och vrida mig och få ont överallt.... vid kvart över fem hade jag så ont i höften att jag tillslut gick upp... då hade jag varit vaken sedan kvart i fyra då Gustav kom och kröp ner....
Magnus är iaf hemma idag så jag kan få vila lite under dagen.
Vi ska åka och köpa blommor idag! Våra uteblommor dog under vintern så nu måste vi shoppa nytt, företaget som har hand om blommorna på magnus jobb har utförsäljning idag så jag hoppas på både billiga rosor, clematis och fina krukor, vill att det ska vara fint på balkonen nästa helg när mamma kommer....
Nu kom morogntidningen så nu ska jag dricka en kopp kaffe och drömma om dyra vindslägenheter inne i stan ![]()
Nu har Gustav vaknat iallafall, så nu rullar playhousedisney här hemma... Mangus får sova en timme till, och sen ska jag sova lite till inann det är dags att åka iväg.
FAN vad jag HATAR foglossning!!! Är som ett handikappat MÄHÄ!!!! BLÄ!!!!!!!! Vill inte mer nu!!!!
God morgon! Idag är det lite bättreän det var igår kväll.... jag mådde verkligen int bra påe ftermiddagen igår, men det berodde nog på en kombination av att jag rört mig för mycket och att jag var trött och hungrig. I natt har jag iallfall sovit lite bättre, tror det är för att det regnar så det är inte så varmt. Jag hopaps att det klarnar upp under dagen dock, trist annarrs... fast vi ska mest bara städa idag, vill ju att det ska vara fint när vi kommer hem med bebis!!! ![]()
Hoppas att alla får en bra dag i dag! ![]()
Tack för alla lycka till!
Snart ska jag gå och sova, men har svårt att varva ner ordentligt.... Är nervös.....
Kram på er!
Är vaken, har packat, sovit ngra timmar och nu åker vi strax!!!!
![]()
Hej!! här kommer en kort lägesrapport! Sitter vid ett dåligt tangentbord så det blir inte så långt. Men iaf.
TACK för alla lyckönskningar och Grattis!!! Agnes föddes igår kl 10.47. Hon var liten om man jäför med G, bara 54 cm lång, 4640gram och 38 cm i hattmått! Operatioen var jobbigare denna gång, med många elever i rummet, men Kirurgen var jättebra, hon gav lugn i en annars rätt stressig situation. De kallade också in ett proffs på spinalbedövnig, vilket kändes skönt. Den tog lagom mycket denna gång. Efter op fick Magnus och Agnes stanna på uppvaket med mig, vilket var skönt. De gav migmorfin mot smärtan, som inte hjälpte utan bara fick mig att kräkas och bli yr, sen fick jag ketogan , som iaf inte fick mig att kräkas och hjälpte lite mot märtan.
I natt har Agnes sovit i min famn, jag har sovit bättre än på flera månader.
Amningen funkar bra, men hon får exta tillägg pga sin storlek. Idag har jag fått kommaupp och dusha, och mår riktigt bra, eftervården har varit mycket bättre denna gång, och jag känner att jag kan fungera! Är skönt att kunna ta mig ur sängen.
Hon är iallfall världens vackraste lilla tjej, och jag längar tills jag får komma hem och via upphenne!! Vi har dock bestämt att inte låta Gustav kommahit och hälsa på, det blir för stressit för honom, trist för jag längtar efer honom, men måste tänka på vad som är bäst förhonom.
Ska försöka lägga in en bild ellertvå så ni får se underverket
Kramar i massor!!! // Elin
Just det, jag ska kommentera lite ockå.
LillaT: Hoppas att vändningen går bra! ska tänka på dig MASSOR i morgon!!!!
Ni nya: VÄLKOMNA
Tip: Ta det lugnt.....andas....
Syster: Det där med jobb och pengar är ju det ständiga dilemmat....
oj, nu vknar Agnes, dags för amning..... får kommentera resten senare.
Hej på er! Jag är ledsen att jag som annars brukar vara så snabb att uppdatera är lite långsam
Jag är lite i en bubbla nu och eftersom Magnus är hemma blir det inte så mycket dator tid.... hoppas ni förstår....
Jag mår iallafall rätt bra, har ont i ryggen som inte ger med sig, men det beror nog inte på snittet utan snarare på att kroppen burit så tungt och så plötsligt är den vikten annorlunda fördelad och mindre så det är nog kroppen som inte hinner med. Såret läker bra, avslaget minskar stadigt, amningen börjar funka bra nu, jag var ju så bortskämd med hur lätt det var med Gustav så jag var itne riktigt beredd på att det kunde göra så oooont. Men jag har iaf lycakts få henne att ta rätt grepp nu, så blodblåsorna har gått tillbaka och nu går det lite lättare. Men hon äter inte så ofta så jag får pumpa emellanåt för att inte tuttarna ska spricka!
![]()
Tog mig ner i centrum idag och hämtade ut lite medicin (får mot blodproppar) på apoteket, shoppade två nya amningsbehåar och lite kläder till G och Agnes. sen var jag slut, men jag är så glad att jag klarar det på BARA ALVEDON!!!
Mår mycket bättre än jag gjorde innan förlossningen kan jag lova!!! ![]()
Nu kom Gustav och pappa in från lekparken så nu vill Gustav spela lite på datorn, Kram på er!!
Tittar in och visar att jag lever iallafall! Läser och tänker på er, men har inte riktigt tid och kraft att vara aktiv... vilket känns konstigt fl-beroende som jag varit så länge...
I natt fick vi spendera sex timmar på akuten på danderyd.... min fot svullnade upp igår, helt plötsligt och vi fick åka in, han på vårdguiden skrämde mig rejält så jag var helt säker på att jag skulle dö när vi åkte in. Vi tog med oss lillan, och G stannade hemma med mina föräldrar och sedan kom farmor och farfar och var med hpnom hela kvällen. Idag ska vi ¨åka tillbaka till danderyd och jag ska göra ett UL på foten som fortfarande är stor. Kanske är det en propp, kanske är det bara vätska... jag tror mest på det sistnämnda, och är rätt sur på killen på vårdguiden, men antar att han måste ta det säkra före det osäkra.... Var iaf inte kul att sitta på akuten i 6 timmar igår.... ![]()
I övrigt så har jag så dåligt samvete som utsätter min lilla Gustav för detta trauma med att få syskon.... ÄR det ngn annan som kännt så?
LillaT: Hoppas att du blir frisk nu, det är inte roligt att hosta efter snittet.... det gör ont... Ang mina bröstvårtor så tror jag att mina problem är så minimala att de knappt kan kallas för problem, behöver ingen salva, eller så, har inte blödit ngt alls... Pumpar bort övertrycket nu för att underlätta för henne att suga.
Nu vaknar G, måste gå!