Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Mirjam: OJ!!!! Stackars Fanny!!! Gud vad läskigt! Vad skönt att bebis är livlig därinne iaf, de är ju väldigt skyddade därinne....

LillaT: Hoppas att allt går bra idag och att du har din lilla pojk hos dig snaaaart och att du inte behöver hosta så mycket! KRAMAR i MASSOR!!!! Tänker på er!

Vad skönt att höra att det är fler av er som har det där dåliga samvetet.... Jag vet ju allt förnuftsmässigt att det är bra med syskonrelationer, och att man har glädje av varandra senare i livet och allt det där, jag menar jag har ju två syskon med komplicerade relationer till, men jag älskar dem ju jättemycket. MEn samtidigt vet man ju att om inte föräldrarna är noga och tänker på hur man gör när man får syskon så får barnen sår för livet....  Jag vill ju bara att GUstav ska fortsätta vara ett tryggt och lyckligt barn!

Och det var inte ngn propp i foten heller, bara vätska.... som av ngn anledning är mer i ena foten än i den andra..... Jag har SKITFULA fötter nu! De ser ut som värsta elefantfötterna... jag menar SÅ tjock är jag inte...

Och nu en amningsfråga, Jag har ju inte jätteproblem med amningen , hon verkar äta rätt bra och få i sig och så, och nu när jag pumpar bort övertrycket går det bättre för henne att få tag ordentligt, MEN det gör fortfarande väldigt ont när hpn börjar suga..... vad kan man göra åt det? Och när går det över? Har ju inte sår på brösten eller så.... vill bara att det ska sluta göra ont...

• flingansnö

Syster: Vad bra att ni fick pratat iallafall... det tär på relationen när man inte hinner umgås och om den ena dessutom har svårt att prata då är det svårt.... Hoppas adet ordnar sig med köket och allt nu! 

• flingansnö

Syster: Fan vad tråkigt med byggare som inte dyker upp!! Förstår att du blir frustrerad! Hoppas att det går bättre på onsdag. Ang åderbråcken, förstår att det känns drygt det med, MEN vad skönt att du fått med dig karl på noterna vad gäller resan!

Utteröga: Vad drygt med boendet! Man fattar ju att hon hittar på om hon ivll ha ha en finare lägenhet, men bra att du kollade upp det! Hoppas att det löser sig med den andra lägenheten.

Vi åkte iväg på shoppingtur idag! Jag hade ett presentkort på 800kr på lindex så det blev barnkläder! Provade lite själv också, men det är inte kul när magen fortfaradne är stor.... Men jag vet ju att den kommer att minska... Men åh vad fina barnkläder det finns!! Flickkläderna är så myckert roligare att handla!! Sen åkte vi till en massa babybutiker och kollade efter en vagn och en säng till A, det funkar inte att ha henne i sängen mellan oss så jag tänkte köpa en sån liten säng att bredvid våran, men de var svindyra, så vi ska leta på blcoket efter ngt liknande eller kanske en vagga eller så. Vi köpte dock en barnvagn, en paraplyvagn med fullt liggläge och en ombonad ROSA mjuklift till. Den får funka som komplement till stora tunga Brion. Det var roligt att shoppa.... fast inte lika kul att titta på kontot efteråt...

• flingansnö

Uppdatering från Therese! En pojke föddes idag kl 15.33. Han var 46 cm lång och vägde 3040g. Alla mår bra!

• flingansnö

Marina och Utteröga: Gud vad ni jobbar och sliter ut er!! Ni måste ta hand om er också!! Äta och andas!!! Jag vet hur svårt det är, men bränn inte ut er nu!

Marina igen: Har du kvar de där bodisarna? Vad ska du ha för dem i så fall, minns inte vad de kostade bara att de var såå fina!

Här hemma har jag just fått G att somna, efter två timmar!! Han är så varm av sig att den här sommarvärmen inte är nådig mot honom... tillslut somnade han naken utan täcke när jag blåt honom på fötterna.... stackarn.....   Nu ska jag färga håret och sedan fixa mina fötter, ska bli underbart, har ju inte kunnat göra ngt alls med dem på läääänge. Köpte nytt nagellack idag så nu blir det fint!

• flingansnö

vi pratade om meandi bodysar i små stl som om du hade de kvar när kolletkonen var slut skulle jag få köpa dem av dig.

• flingansnö

Utteröga: Förstår dina tankar omkring lägenheten..... kanske kan ni fixa en del själva, dvs måla om och så....

Syster: Inte kul med sjuka barn! Stackars lilla Nilo!

Jag tog ut mig igår.... gick alldelse för mycket....s å idag har jag ont i såret som också är rött och svider.... inte bra... Magnus har lovat ta hand om G hela dagen så jag får vila, men han är slö och verkar inte fatta att han inte kan läsa tidningen i en timme när jag måste amma och G uppenabrligen är ledsen..... Nu har de iallafall gått ut, ingen anining om vart, och ´när de kommer hem, sur vara han också när han gick och inte plockade han urr tvättmaskinen som han lovat, så nu måste jag göra det själv iallfall så att min enda passande skjorta torkar till kvällen när vi ska på studentfirande.... Suck..... varför tänker han inte som jag??!!

• flingansnö

Hej hopp!

Ska har varit lite frånvarande inser jag... har ögnat igenom de sidor jag missat men om jag glömmer saker som ni skrivit så får ni förlåta mig....

Idag är första dagen som jag är ensam hemma med Agnes. Det känns både lite läskigt och samtidigt rätt skönt.... att liksom få lite vardag i livet igen. Magnus lämnade G på förskolan idag så jag kunde ha en slömorgon, det var skönt för hon sover forfaraden bästa på dagarna lillskruttan min. Tog iaf med henne till Astrid Lindgrens idag för koll av höftlederna, det är tydligen rutin när de suttit i säte. efter det var jag så trött så när vi kom hem somnade vi i sängen båda två och sov hur länge som helst.... är lite mosig nu, men det var sköööööönt att sova!!!

I morgon blir det bvc besök.

Tip: Jag försöker promma så mycke tjag klarar för smärtan i såret, det ömmar fortfarande en hel del... jag har ingen tape på, den tog de bort på sjukhuset, har dock en trosgördel på som håller allt på plats vilket är skönt.

LillaT: Välkomna hem!!! Lillpojken Tor! Coolt namn! Längtar efter att få träffa honom! Men tycker så synd om dig med hostan, kan inte vara kul!

Mirjam: ta hand om dig! Det rä viktigare att må bra än att vara alla dagar på praktiken.

Nu ska jag klä på mig nåt snyggare än mjukisbyxor, ta Agnes i vagen och gå ner till Ica! Är så lycklig över att kunna gå igen, även om jag blir helt slut av att gå typ 500 m.... men jag antar att man får ta ett steg i taget...

Kram kram

Svar på tråden järfällatråden 9