• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Flingan, vad kul att fixa och dona sådär!! Hoppas på ett bra resultat!! Tack btw för att du skrek lite åt mig högre upp i tråden... Ibland behöver man nog banka in vissa saker i mig...Jag vet ju att det du säger är sant...

Jag tog mig en snabbiswalk i skogen imorse, så nice att ha så nära till Järvafältet!! Mys särskilt på morgonen (förutom att jag nästan somnade bland blåbärsriset) när hästarna e enda sällskapet typ...

Nu sitter jag och äter en tomat-, basilika- och mozzarellasallad. Borde varit supergott, men jag har ingen aptit. Lyssnar på Willie Nelson och känner mig lost. Ringde vårdcentralen och ville boka en tid för att jag e så trött och deppig hela tiden. Finns tid tidigast i början av september... Yey! Ska be om en akuttid ist på måndag. Orkar inte va orkeslös längre.

Visst e det skoj att klippa barnen!!? När vi kapade Nilos superlånga kalufs i våras blev han ett halvår större direkt! Tyvärr har han ärvt sin fars hår, de ser ut som att de e med i us marine båda två, jättetunnt hår som står rakt upp, oavsett vad man gör med det...;)

• Mirix

neeeeeej Annika! V va ju supergulg/snygg i sin frisyr! Jaja, jag om någonvet ju att det växer ut igen!

Idag ringde jag dagis iaf. oh det gick jätte bra. De förtod och tyckte det var jtte bra att jag lämnade in Mira så hon fik vara med sina kompisar. Det behöver hon. Sen blir dt ju bara15-18h i veckan..
    Fanny ska försk börja jobba på måndag. 5veckor o sedan 3 veckor ledigt före BF. Hoppas hon fixar det, inte roligt att behöva ligga hemma heller.

Idag ha vi testat Stinsen.. nja.. men vilka pizzor vi åt! En Marina utan dess like!

"Jag e snygg, sexig, rolig...".. min ramsa låter tvärtemot just nu men jag ska försöka mig på att ändra på det när ja sovit klart...

• Marina

Hej på er!!!

Mirix oxh storasyster va tråkigt att ni mår dåligt, ha inte dåligt samvete utan vila upp er ordentligt i stället..

Storasyster låter som om du måste få lite avlastning hemma, det är inte konstigt att du blir deppad och mår
    skit så mkt som du får ta själv och aldrig får träffa mannen din och bara få bli lite ompysslad.. Vi kanske kan ses nån kväll så du får prata ut lite (om du vill förstås) jag kan ta bilen och komma över om du är ensam med barnen.. Sköt om dig och jättebra att du försöker få en läkartid =)

Själv är det full rulle på jobb och att försöka boka höstens me&i träffar, blir en tuff höst då jag hade planerat 70% och me&i inte 100% men det får gå...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Skönt att de fattade på dagis Mirjam! När börjar dina kurser då? Jag skulle faktiskt vilja plugga nu i höst, men behöver den lediga dan i veckan  till ett extraknäck, vad man nu ska hitta på...

Ni som har koll på lagar(?) nån som vet om man har rätt att ta ett extrajobb utan att arbetsgivaren ska godk det? jag har ju bara 80% i landstinget, men vet att alla anställda måste redovisa bisyssla. Men kan de NEKA en den bisysslan sen?

Testade att beställa hem mat från nåt nytt(?) företag som tar från Ica Maxi i Häggvik. Sthlmlivs.se .Bra priser på det mesta (men shit vad maten har gått upp rent allmänt!) och bra utbud! Hoppas de kommer nu på morgonen som utlovat! Mkt billigare alt än att ha bil bara för att kunna handla!! behövde dessutom inte betala nån frakt för denna gäng. Annars e den på 50-.100kr.

Idag ska jag på breakdanceuppvisning i Kallhäll, och så ska jag försöka städa ur slipdamm inför helgen. Och baka matbröd, vi gör av med en förmögenhet bara på bröd, säkert över 500 kr i månaden!

• Lilla

stora syster: hoppas du får en tidigare läkartid! Kram till dig! Så kul att se Loke breakdansa! Lycka till med bakning, städning etc. När det gäller bisyssla tror jag inte arbetsgivaren kan neka det om det och jobbet inte överstiger 100 %, men jag är osäker. Även om det överstiger 100 % kan man ju få ha bisyssla om det inte påverkar jobbet. Ring och kolla. (jag jobbar dock kommunalt, inte i landstinget så det kan ju skilja sig)

Jag har haft en skitnatt. *klag, klag, klag*

Idag blir det lek med fd grannar. Saknar dem så det ska bli kul att ses! Vi tänkte äta picknick ihop.

• flingansnö

Syster: Vet inte vad sm gäller, men jag såg i lokaltidningen att de söker bussförare,de betalar utbildningen åt en och allt! Vore välett kul jobb?

Här har jag just haft Mirjam, Fanny och supersöta coola Mira här! De gick igenom mina påsar med kläder och tg med sig mer än hälften! Toppen att bli av med det!  Mira tyckte det var spännande när jagbytte blöja på Agnes och satt på tvättmaskinen och tittade på hela tiden, hon kommerblir en coo storasyster tror jag!

Ska välförsöka ta  mig ut och leka lite med Gustav nu medans det är fint väder, han spelar dataspel och har spelat upp hela helgens datortid nu tror jag, fattarinte att han kan koncentrera sig såååå länge!

• flingansnö

Börjar det inte bli dags för en tjejmiddag snart igen föresten?

• Lilla

Flingan: jag har inte hunnit kolla på bilderna än... Kan du inboxa mig din e-postadress?

Vi har varit och träffat våra trevliga gamla grannar och lekt med dem i två parker. Skönt med lite gemensamt kaos!   De har en 4-åringen och en 6-månaders.

• Lilla

Just ja, jag ska på jobbintervju på måndag. Håll tummarna för mig då!

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-08-06 15:06:29 följande:
    Just ja, jag ska på jobbintervju på måndag. Håll tummarna för mig då!
    Lycka till Lilla T! (jag tror att jag var syokonsulent i mitt tidagare liv för jag älskar att höra om yrkesval, studier och arbetsintervjuer)
Svar på tråden järfällatråden 9