• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Annelie E
    Stora syster skrev 2010-08-08 07:32:09 följande:
    Nilo har förresten blivit jätteduktig med att gå på pottan, nu säger han till varje morgon efter frukost att han vill gå... På morgonen fixar han både nr ett och två... Svårare senare på dagen, fattar inte varför småpojkar envisas med att  gå och skvätta lite här och där, pinkar de revir tro? ;)
    Åhhh vad duktig han är...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Stora syster

Annelie, jag e faktiskt lite chockad över att han går med på att sitta där överhuvudtaget.... Men som marina sa, det e ju alltid bra med rutiner, och vi gör samma procedur varje morgon, det hjälper nog...  Har försökt få honom att kissa ute, men det vill han inte, så det kommer bli svårt att skippa blöjan på dagis...

• Marina

Stora syster han är jätteduktig men känn inte pressen att han inte klarar dagis biten, ju mer du har han blöjfri desto mer kommer han inte vilja ha den, prata med dagis och lämna MASSOR extrakläder, Liam är helt blöjfri på dagis och en dag kom det skvättar i 3-4 par kalsonger för dom var på utflykt och han var lite upptagen hahaha men han kissar ute så det blev bara en skvätt sen sa han till fröken. Vi har ju haft LIam ute naken hela sommaren och på så sätt börja han kissa i buskarna..Men Nilo är fortfarande liten och superduktig, fortsätt erbjuda honom och kör på rutinerna så är han snart blöjfri.. (om han är redo) men dom blir fortare redo om man erbjuder, André var anti blöjor redan som 18 mån pga att han alltid var naken..Liam har vi inte varit lika duktiga med, tänkte börja mer och mer med Isa nu, hade varit såååå skönt att slippa dessa blölor helt.. André var ju 19mån och blöjfri natt och dag men Liam har fortfarande på natten, vet inte riktigt hur jag ska få bort den =(

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

stora syster: vad duktig Nilo är!

matglad: när börjar Bok o bebis igen? Vill gärna gå!

• flingansnö

oj, vad man missar när man är borta en helg.... är för trött för att kommentera allt, men jag har läst iaf!

Vi har varit på landet hela helge, och det har faktiskt varit riktigt trevligt med kräftor igår Vi fick med oss syskonvagnen hem idag också, så vi tänkte oss på en prommenad ikväll fr att inviga den, får se om det inte börjar regna bara. Åskvädret i natt var inte att leka med, jag varuppe och under bara ngra minuter så blixtrade det säkert 10 gånger på varandra rakt över vårt hus, samtidigt som det mullrade konstant! Till och med jag som annars är rätt cool vid åskväer blev lite rädd....

Nu ska jag packa upp och sedan blir det nog promme,

kram

• BackinBlack

God kväll!

Orkar inte kommentera alla inlägg även om jag också har läst igenom dem.

Hann läsa att du ska på intervju för ett jobb Lilla T och jag håller tummarna! Och så är det treårskalas på tisdag med nappöverlämning - så kul!

Det är trött här, jag har haft syster här sedan i torsdags och när de åkte idag drog jag och sambon till Ikea bland alla andra för att kolla möbler. Sedan har jag packat åtta kassar och två lådor, slängt lite i containern och så vidare. Nu ska jag bara ta hand om skörden från kolonilotten och tömma en minibyrå. Jag har packat extra- och regnkläder att ta med till dagis imorgon, kollat koden till jobbet och letat rätt på nycklar och busskort. Nu ska jag bara gå och ta en smörgås eller något. Fullt ös.

Sköt om er!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-08-07 21:07:38 följande:
    Mumrikafru: kikade i ditt galleri. Vad söt Selma är!
    Tack! Vi tycker hon är världens finaste <3
  • Lilla

utteröga: tack för tumhållning! Är nervös och har svårt att slappna av så jag sitter här, men ska försöka sova nu. Hade ni kul i helgen?

• Stora syster

Båda killarna somnade utan problem innna sju igår! Iofs blev jag väckt halv sex imorse, men jag la mig tidigt så det känns rätt ok ändå!

Idag dagis! De ska vaa i en lokal i Jakan tillsammamns med ngr andra då de inte har full styrka än, så vi får se hur det går... Sen ska jag hem och uppdatera mitt cv och söka ett jobb för en uthyrningsfirma som söker både undersköterskor och sjuksköterskor, det skulle va perfekt som extraknäck!

Ska ta en sväng upp på jobbet också när jag ändå är ute och springer i de krokarna. Det märks att jag varit hemma för länge... ;)

hoppas ni alla får en bra dag, på jobb eller hemma!

• BackinBlack
    Lilla T: Förstår att det är nervöst, men det är bara sunt. Spännande är det i alla fall! Helgen var kul och vi hann t o m bli mätta på varandra, men nu är jag igång inför jobb och flytt.

Stora syster: Lycka till med dagis och cv idag.

Mumriksfru: Förstår att det är tufft med amningen i början, mina barn åt varje timme dagtid och väldigt ofta nattetid. Men det går över, jag lovar.

Jag sitter här på jobbet och undrar vilken ände jag ska börja i. Trött så in i bängen, kunde inte somna igår och när jag ville så hade jag en Vincent som skulle ligga på mig och dra mig i håret. Suck. Har 125 nya mejl och en massa pappershöger som jag måste förstå mig på. Puh!

Ikväll är det "möte" med kvinnan med femrummaren hemma hos oss, planering inför flytten. Och så känner jag mig stressad så att jag tänker tacka nej till bröllopsfesten i helgen för det blir inte mycket gjort om vi går på den och sen har vi bara en helg kvar, UTAN barnvakt innan vi flyttar. Det är mycket kvar att göra.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9