• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Lilla T, klart vi håller tummarna! vart äär jobbet?

Flingan, jag vill ju inte ens köra bil om jag slipper! (skrattar mig halft fördärvad i ett ekande kök, hahahahaahah!!!!)

Marina, tack för stödet! Du är snäll! Det värsta e att jag e så trött på kvällarna att jag oftast inte orkar va social... Och ja, det har varit alldeles för tufft den här våren/sommaren, och ensamt. I mitten av oktober slutar gokartsäsongen, då kommer jag jobba mina normala tider igen, och förhoppningsvis blir allt lite lättare bara barnen får lite stimulans nästa vecka och jag bara kan få en break. Räknade ut att jag varit utan barn vid max sex tillfällen sedan april. Alltså även extremt korta stunder inräknade...TOTALT!  Blir en ond cirkel tillslut... Ska be doktorn kolla så att jag inte har nån järnbrist eller sånt kul också, kan ju bidra till min eviga trötthet...

Jaja, nu har jag gnällt färdigt, tack för att ni e så goa och läser svammmlet... Puss för det!

försöker iaf ta mig framåt, har ställt en deg på jäsning så vi har bröd imorgon iaf!

• Marina
    Stora syster skrev 2010-08-06 19:25:28 följande:
    Lilla T, klart vi håller tummarna! vart äär jobbet?

Flingan, jag vill ju inte ens köra bil om jag slipper! (skrattar mig halft fördärvad i ett ekande kök, hahahahaahah!!!!)

Marina, tack för stödet! Du är snäll! Det värsta e att jag e så trött på kvällarna att jag oftast inte orkar va social... Och ja, det har varit alldeles för tufft den här våren/sommaren, och ensamt. I mitten av oktober slutar gokartsäsongen, då kommer jag jobba mina normala tider igen, och förhoppningsvis blir allt lite lättare bara barnen får lite stimulans nästa vecka och jag bara kan få en break. Räknade ut att jag varit utan barn vid max sex tillfällen sedan april. Alltså även extremt korta stunder inräknade...TOTALT!  Blir en ond cirkel tillslut... Ska be doktorn kolla så att jag inte har nån järnbrist eller sånt kul också, kan ju bidra till min eviga trötthet...

Jaja, nu har jag gnällt färdigt, tack för att ni e så goa och läser svammmlet... Puss för det!

försöker iaf ta mig framåt, har ställt en deg på jäsning så vi har bröd imorgon iaf!
    Jag förstår det, är själv helt slut på kvällarna men bara hojta till om du behöver det =)

Jo en paus från barnen hade varit skönt utan att den pausen är att jobba =) glad att jag iallafall har pappa hemma...

Flingan tjejmiddag låter skoj...
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

stora syster och mumriksfru: Jobbet är på en skola i Jakobsberg. Tack för tumhållning!

Tjejträff (med medhängande bebis) vore toppenkul!!

• Stora syster

Jaha, vad ska det va för väder idag då tro?

Nä, om mana skulle ta och göra sig iordning så man e redo för dagens äventyr då!!?

Hoppas ni alla får bra lördag!! Kram!

• MrsMumrik
    Stora syster skrev 2010-08-07 08:13:31 följande:
    Jaha, vad ska det va för väder idag då tro?

Nä, om mana skulle ta och göra sig iordning så man e redo för dagens äventyr då!!?

Hoppas ni alla får bra lördag!! Kram!
    Ja, verkligen trist väder idag... I och för sig så kvittar det för mig för jag planerat att spendera den i ryggläge eftersom Selma levt rövare hela natten. Hon har nu vid 1,5 veckas ålder bestämt sig för att inte sova i egen säng och amma konstant natten igenom... mamma är vääääldigt trött och har lite blues idag, men som tur är har jag världens bästa man som skämmer bort mig och tar hand om oss. Blir som mest en tur till Bauhaus idag för att inhandla lite renoveringsprylar till huset.

Ha en fin lördag tjejer!
  • Marina

Idag har jag och André haft en mysig förmiddag med massa shopping av födelsedagspresenter till bästa killen som fyller 3 år på tisdag =)  ska bli riktigt skoj att fira honom och kasta napparna =) känns lite vemodigt men hoppas att det ska gå bra, jag har pratat länge med honom om det och han är väl förberedd, En liten yrkesskada av att jobba med mina autistiska barn man förbereder massa och tydligör det, men det skadar inte är bara bra..

Nu blir det snart nuggets ris och salsa dippa till lunch =) och då denna dag enbart ska bjuda på regn blir det inte mkt roligt gjort..

Ha en skön dag allihopa...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

ja u Elin, det fanns ju massa bra kläder ju! Mira diggade badskorna mest, men hjälp vad hala de v, inte lämpade för klippklättring ^^

Ikväll ska jag o flugan på Lars Winnerbäc konsert på Långholmen. HOppas, hoppas att vi kan fåsitta på hndikapsläcktarn... fasiken inte kul att sitta på marken i regnet annars.. 

• Lilla

Morning tjejer! Pigg och glad, inte... men det är Tor. Bra att nån är det i alla fall.

Mumriksfru: stackare som ammar konstant. Vet hur jobbigt det är. Så hade jag det med dottern... Nu ammar jag med 2-3 timmars mellanrum på natten och oftare på dagen (fri amning, så jag håller inte exakt koll). Hoppas du mår bättre snart! Se till att få prata med någon via BVC annars.

• Stora syster

Lila T, du e vaken tidigt... Hoppas du kan få nån powernap sen idag...

Mirix, jag hade också velat se Winnerbäck, blev ni helt inregnade?

vi hade en mysig lördag, hade alla tre kidesn hemma, det är inte ofta! Jag och Alex hade långprommis vid lunch, hittade lite kantareller också! Sen drog jag med allihopa ner till videoaffären för filmhyrning och lördagsgodisinköp. Alvin och gänget 2 och Wallanders Vålnaden blev det. och Ben&Jerrys och godis såklart. Sen sov jag genom vad som måste varit ett rejält åskoväder enligt alla statusuppdateringar på facebook...;) Vaknade dock av min karl som glömt nycklarna och bankade på dörren vid halv fyra inatt istället....

Idag ska det packas inför dagis och fritis inför imorgon. Ska nog väcka karln snart också och låta honom ta Nilo så jag kan kolla lite djupare in i skogen efter lite mer kantareller... (vågar dock knappt gå i skogen själv, har ju så dåligt lokalsinne att jag går vilse om jag snurrar ett varv, så vi får se hur djupt in det blir... ;)

Nilo har förresten blivit jätteduktig med att gå på pottan, nu säger han till varje morgon efter frukost att han vill gå... På morgonen fixar han både nr ett och två... Svårare senare på dagen, fattar inte varför småpojkar envisas med att  gå och skvätta lite här och där, pinkar de revir tro? ;)

Svar på tråden järfällatråden 9