• Timba

järfällatråden 9

LillaT: jag tänkte på midnattsloppet eller tjejmilen i augusti och st eriksloppet i september, då kommer jag helt klart bli tvungen att träna över sommaren. dvs har sprungit st eriksloppet innan jag fick barn så det vore ju kul att slå den tiden jag hade då, men då blir det till att träna.
    Kul att du fortsätter att träna, säg till om du vill med ut och springa.

Flingan: Vad kul med med kalas, det blir säkert jättefint med blommorna. Och Grattis Agnes i efterskott !!!

• Timba

Kram på er tjejer hoppas ni har en fin morsdag idag.

• Timba

LillaT: Det var ju en jättebra present, omtänksamt.

• Timba

Utteröga: Härligt  att du har kommit igång med körandet, vilken skola går du hos ?

LillaT: Grattis Tor !!! hipp hipp hurra

Flingan: Du har väl säkert redan testat..men katrinplommon, messmör, päron, psylliumfröskal med mycket vätska.

• Timba
    flingansnö skrev 2011-06-01 10:56:12 följande:

Eva och Tip:  tack för råd! Har provat russin men hon spottar bara ut dem I morse ville hon inte ens ha välling, har kokat mild vetemjölsvälling åt henne, men  i morse spottade hon ut den. Men jag lyckades truga i henne en burk med katrinplommon, så jag hoppas på det. Messmör hjälper inte, det har vi testat. Päron spottar hon ut   Hon dricker vatten, men nu ska jag ge henne saft tänkte jag, så att hon verkligen får i sig MYCKET att dricka. Tänkte blanda lacutulosen i saften.  När ska man söka läkare?

Hoppas att hon mår bättre nu, men annars kan du ge microlax om det är akut. Sök hjläp om hon får ont i magen eller tappar aptiten om det inte redan löst sig.
  • Timba
    BackinBlack skrev 2011-06-01 07:59:47 följande:
    tip: Jag kör privat, med min far som har lärt upp omkring tio andra. Fast jag ska på inrådan ta några lektioner också och då gör jag nog det på Lötsjö trafikskola för den pratar alla gott om. Jag gjorde min introduktionskurs där.

Lilla T: Ja, nu är jag igång igen. Nu ska jag minsann göra det här! Hoppas ni hade en fin dag igår och vad kul med släktkalas i helgen!

Nu ska jag styra upp morgonen, ta fram kläder åt barnen och duscha av mig. Ska springa över gården med fyra maskiner tvätt och sedan in till stan för ännu en intervju. På fredag morgon är det intervju igen och så rullar det på...
    Hoppas det gick bra idag Annica. Och vad bra att du får hjälp av pappa med körningen.

Jag har dåligt samvete över körkortet, vill ju ha det nu. Får ta nya tag i sommar..
  • Timba

Flingan: Vi har sunblocks solskyddskläder fungerar jättebra.

LillaT:Härligt Tor.

Jag har gått och fått borrelia blev biten när jag var på en exkursion i Roslagen, det var därför jag fick influensan, dvs har värsta fina ringen på armen nu..så nu blir det till att käka penicillin igen.
    Ska se till att vi alla blir vaccinerade nu dvshjälper ju inte mot borrelia, men vill verkligen inte få TBE.

• Timba

Hej på er
    Börjar kvickna till nu efter borrelian.
    Tänkte  på om någon av er tänkt att gå på friskis gratis gympa ?
    Jag tänkte gå imorgon, här i kallhäll, börjar 1900.
    Sen kommer jag att vara hemma med Rebecka i sommar så jag hittar gärna på nåt.

• Timba

Blev ingen gympa igår det regnade..men vad kul att ni också är lediga.
    Vill ni göra nåt på onsdag nästa vecka dvs ungarna är på dagis mellan 08-14 ? om det är fint väder finns det ju finfina stränder här i kallhäll ?
    Annars så går Elina ti, ons och tors på dagis, men hon är hemma mån och fredag. Eliott kommer att gå varje dag fram till mitten av juli.

• Timba

Utteröga: Vad kul, vad vill du hitta på ? för min del spelar det inte så stor roll dvs kan fika, gå affärer,bada..

Svar på tråden järfällatråden 9