Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Lilla T: Ja, jag har många järn i elden nu. Vill så mycket, samtidigt som jag vill och borde ta det lugnt nu på semestern. Nappen tog ingen av mina barn på en gång, jag envisades och testade och det tog några månader med Uma. Vincent var lite snabbare.

evani: Vad kul! Det är som om man upptäcker nya saker med de små också, det lilla i vardagen.

Stora syster: Ha en bra, inte alltför svettig dag på jobbet.

Själv sitter jag här med illamående och uppsvullen mage. Blä. Drack te igår och tror inte min mage gillade det heller. Svart te. Borde veta bättre.
    Nu på morgonen har jag bakat tekakor, tvättat, diskat och servat två morgonpigga barn medan sambon sov ruset av sig. Om en och en halv timme ska vi vara i Vega på lunchdejt, få grillat till lunch och umgås med en pool på armslängds avstånd.
    Jag har just blåst upp Umas simpuffar. Fast jag skulle behöva ta mig till ett centrum och köpa en överdel till mina bikini-trosor för jag kommer inte klara av att undvika vattnet i den här värmen. Har inte ägt badkläder på tio år, tror jag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lilla T: Jag är här men försöker hålla mig ifrån datorn.

Stora syster:  Putsade du fönster idag? Det blev ju smällvarmt sen. Hoppas ni åkte och badade. Jag ska på 40-årsfest samma dag som din fest så vi är uppbokade då.

flingan: Härligt att ni har en fin semester.

Mirjam: Hoppas det är bättre nu. Är också nyfiken på vad ni hittade i Ullared.

Hinner inte scrolla tillbaka och kolla allt, är varm och vimsig också så det blir nog bara fel.

Det är varmt, svårt att sova och äta. Tycker jag, jag är nog ingen sommarmänniska helt enkelt. Fast jag badade igår för första gången på tio år och det var skönt. Idag fick jag promenera hem för att jag inte fick plats med Vincent när vi hade handlat flyttlådor på Bauhaus. Svetten rann och jag ville bara hem och slänga av mig allt.

Annars är det semester och flytt i huvudet. Vi umgås med andra barnfamiljer och ska träffa nära familjemedlemmar. Jag storstädar lite och går igenom saker. Har precis fått ihop tre flyttlådor med barnkläder och det är bara de ärvda som ska växas i och inte allt fick plats för jag har mer i ett överskåp. Vi kommer nog upp i många lådor innan vi är klara.

Jag har graviddrömmar eftersom jag har slutat med mini-piller men det är säkerligen inget på gång än. Hehe. Mår illa och trött och ont i svanken, men det kan bero på många saker.

Nu ska jag skaka liv i sambon så att han steker hamburgarna. Vi har vilat i omgångar idag, för det är så svårt att sova när det är 30 grader inne.

• BackinBlack

Marina: Vad kul att du har heltid nu!

Stora syster: Ja, myggen är en historia för sig. Fick sju stycken när vi var på Värmdö, varav två är som bölder nästan och ett av dem kliar infernaliskt.

Själv mår jag pyton. Illamående och magen har ballat ur efter gårdagskvällens chips och fanta med rosévin. Suck. Nu ska vi väcka sambon och se vart vi tar oss idag. Skulle behöva handla mat och tvättmedel och sånt, men hur kul är det i värmen?

Imorgon blir det Parken Zoo, vi har väntat och hemlighållit det för dottern för då är hennes favoriter Supersnälla Silver-Sara och Stål-Henrik på scenen.

• BackinBlack

Lilla T: Ja, min mage har inte varit sig lik på länge. Vet inte vad det är, men jag utgår från någon slags stressmage eller katarr. Har slutat med kaffe och te, nu får jag sluta med feta saker och läsk. Fast jag dricker knappt läsk annars ändå. Och så alkoholen...

Stora syster: Har du gått igenom och fått alla fönster målade? Vår lillkille sover NU så det är därför jag kan sitta här. Typ.

Parken Zoo får vänta till på måndag, för de lovar regn åtminstone på förmiddagen imorgon i Eskilstuna. Fantomens grotta är borta, istället är det Kalle Kunskap. Idag har vi varit i kvalmiga värmen och gjort veckans matinköp, som var mer annat än mat såsom blöjor, välling, tandborstar och tvättmedel. Nåja.

Nu ska jag baxa ned några saker från ett överskåp som jag ska gå igenom ikväll, om jag orkar. Har besiktning på tisdag förmiddag och middagsgäster i mitten av veckan och här hemma är det lätt kaos.

• BackinBlack

Mirjam: Vilken liten shoppingtur. Hihi. Måste vara rekord åt andra hållet på Ullared. Har hört så blandade kommentarer om denna vallfärdsort så jag vet inte om jag vill dit eller inte.

Stora syster: Måla... hehe. Jag är lite vimsig. Magen börjar bli bättre, men den är inte bra. Strulig värre.

Nu måste jag gå och se vad barnen vill, de ropar från varsitt rum.

• BackinBlack

flingan: Vilken resa och härligt!

Lilla T: Jag skulle verkligen behöva träna, men frågan är när. Jag återkommer.

Marina: Shit, har ni målat inatt. Blir nog något liknande för oss efter flytten. Och vi var också på Ikea igår. Vi och många andra.

Nu ska jag hjälpa barnen att plocka undan lite, åker bort om ett par timmar, hemma ikväll till nattningen och imorgon förmiddag är det besiktning så det måste ju se någorlunda ut. Ha en fin dag!

• BackinBlack

lillapindi: Välkommen hit! Mysigt med bebis i magen.

Marina: Ja, det går ju. Och duktiga har ni varit.

Bolindermamman: Skansen ska vi också till fast längre fram i tiden.

Lilla T: Vad härligt att få lite ordning och fixa. Duktiga du! Jag tycker det är ok att sy, men inte roligt när man måste.

Nu på morgonen tjatar Uma om att hon vill tillbaka till Parken Zoo. Hon älskade jätte-sköldpaddorna, barnteatern och tivolit (åkte tekopparna en himla massa gånger). Kalle Kunskaps Ordköping var inte så kul däremot, tyckte vi. Idag är det besiktning som gäller och sedan lunch och lek hos Umas "bästa kompis" från dagis som bor i Vega/Skälby.

• BackinBlack

Stora syster: Grattis!

flingan: Usch, vad jobbigt att du är så förkyld och har feber. Hoppas det har avtagit nu.

Mirjam: Jag har tyvärr givit bort en del, men jag har ett par som Vincent vägrar ha på sig - eller egentligen två par - som kanske skulle fungera? Står stl 20/21 men de är inte stora.

Själv är jag själaglad åt regnet, tänder ljus och såsar omkring i pyjamas. Ska sätta mig hos barnen en stund innan jag ska diska. Egentligen skulle jag blogga nu, men jag kom av mig när jag såg att FK faktiskt har betalat ut en massa pengar åt mig.

• BackinBlack

Lilla T: Vad duktigt av I att sluta med blöja och även gå upp och kissa på natten. Kämpigt med så dålig sömn. Hoppas du får vila lite idag.

flingan: Hoppas du blir bättre snart.

Här är det morgonstund innan sex som vanligt och Vincent har sovit sååå oroligt. Fast igår visade han framsteg och gick riktigt bra mellan oss och släpper och snurrar på stället utan att hålla i sig. Nu får han ta och morska upp sig och bli modig så att han blir säker innan han ska tillbaka till förskolan.

Eftersom det är skönt regnrusk ute (tycker jag) ska jag förhoppningsvis ned i källaren och röja inför flytten. Vem vet när vi orkar sen? Fyra helger (varav en är vigd åt bröllopsfest) och två semesterveckor kvar förutom kvällar efter heltidsjobb och två barn att packa, rensa och städa ur.

• BackinBlack

Mirjam: Hoppas att du mår lite bättre nu och att du får vila så mycket du behöver. Ni får gärna komma förbi när det funkar för er. Vi är hemma mest hela tiden, gör bara små dagsutflykter som mest och åker som längst till Enköping över någon dag.

Stora syster: Ja, här tänkte vi börja introducera pottan för Vincent för han får inte bli lika sen som vår dotter. Och han är ju intresserad eftersom han ser henne gå på toa. Dags att ta upp vår BabyBjörn igen.

Nu har jag rensat ut en av lådorna under Umas säng och paketerat lite till. Är så speedad och vill få undan. Har fyllt en papperskasse till med saker som ska till containern också. Nu ropar Vincent.

Svar på tråden järfällatråden 9