järfällatråden 9
Nä men fy!!! Stackars er! Hoppas ni kommer iväg på söndag!
Nä men fy!!! Stackars er! Hoppas ni kommer iväg på söndag!
Stackars dig Therese! Är det Tor som är uppe och härjar på nätterna?
Hej Karin! Vad kul att du hittat hit!
Jag har precis som du helt nyligen börjat leta förskola och har fått några bra tips här inne. Jag bestämde mig för de tre man får välja utifrån vad de här inne som hade barn där sa och så har vi besökt försokolorna och fått känna själv lite hur det var på de olika ställena.
Vet inte om du har sett det, men imorgon är det IKEA dejt med några från där här tråden och på onsdag är det fikadejt med BVC gruppsmammorna. Många fikor blir det
LillaT - vi valde Lasse-maja, Ormbacka, Vålberga, men vi har ännu inte besökt Ormbacka eftersom vi var sjuka den dagen vi skulle dit. Vi fick inte direkt wow-känsla på Vålberga så vi hoppas på Lasse-maja, men de inskolar tyvärr bara i augusti så vi får se hur det blir. Ang. IKEA så tar jag bilen. Shopping på gång
Lillgrodans mamma - vad kul då ses vi på onsdag!
Flingan - kommer du imorrn?
Flingan - nä, men fy vad otäckt! Hur mår han idag? Ska ni åka in? Jag ska till Jakobsberg imorgon vid 13:00. Ska jag svänga förbi med babybjörnen då?
Flingan - shit vad du är duktigt!
Lillgrodan - är det samma prickar hon hade förra onsdagen? Selma får också lite prickar ibland, men jag har inte tänkt att skulle kunna vara något speciellt än sånna där hormonprickar hon fick i början. Kanske ska börja hålla lite noggrannare koll på henne. Vad gör man åt svinkoppor? Det var jättetrevligt idag så det var synd att du inte kunde komma, men vi skulle ta en till fika efter nästa BVC träff.
LillaT - ja nu jäklar! Henrik ska dit på introduktion imorron och jag tänkte gå första passen imorrn eller fredag. Jag tänkte dra till Kista imorrn och shoppa lite. Lust att hänga med dit istället för Vällingby?
Ska jag starta en lista? Vad duktiga vi är på att ses nu tjejer
Julbord IKEA torsdag 16/12
Steffi +1
Mumriksfru +1
Hörrni jag måste bara få skryta lite över min semelbebis idag! Hon har ätit 30 ml ur flaska idag
Jag gav henne 10 ml i morse och Henrik fick äntligen äran att mata vår lilltjej med 20 ml till nu på kvällen. Även om det är lite så är jag SÅ glad. Nu kan jag äntligen gå på bio med min syrra en kväll utan att känna panik!
Flingan - you go girl!
Flingan - jag kan inte på lördag för vi ska på dejt jag och maken. Först lite mys i gamla stan och sen prommis till etthundraett där vi ska äta middag och dricka lite champagne och mysa
LillaT - ses i Kista runt 10 snåret!
Nån annan som är sugen på lunch i Kista idag?
LillaT - tack själv! Supermysigt
Nu har jag bara två klappar kvar att köpa. Selma somnade lite halvt, men vaknade när vi kom hem och gallskrek i typ en halvtimme och sen däckade hon. Nu ligger hon och nanna här bredvid och jag skulle inte bli förvånad om hon sover till imorrn bitti nu.
Steffi - insåg precis att vi drar till Oslo på fredag morgon så jag vet inte om jag hinner med julbordet på torsdag eftermiddag. Kan vi hålla det lite öppet?
Jag hoppar över prommisen imorrn. Måste ut och skaffa de där sista klapparna och försöka sanera hemmet lite inför helgen
Steffi - tisdag funkar bättre för mig! Jag skickade ett sms till Lina igår ang. Karin och Ellis nummer, men fick inget svar. Jag kan prova igen senare om hon inte hör av sig.
Ha det så mysigt på prommisen tjejer!