Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Steffi - låter bra! Vi kanske kan gå ut och käka tapas och ta oss ett glas rött

• MrsMumrik

Steffi - jag har lite dåligt med helger fram till mars så vi kanske kan kolla i kalendrarna när vi ses nästa gång?

Kram på er så länge!

• MrsMumrik

Lillgrodan - vad duktiga ni är som ska börja med eget rum! Selma sov ju som en stock jättebra i egen säng till hon var 3 månader sen fick hon sova en vecka i vår säng när vår panna var trasig och det var superkallt i huset och nu 2 månader senare är hon kvar... jag har lovat mig själv och Henrik att börja få henne att ligga i egen säng på nätterna nu när jag kommer hem, men det är ju så mysigt att ha henne bredvid sig! Vet inte hur jag ska klara att lägga henne i egen säng...

LillaBebban - vi la vår tjej längst ned i spjälsängen så hon kände kanten när hon sträckte på sig (min man hade läst i någon bok att det funkade) och så rullade vi två filtar och la på var sin sida om henne så hon fick som ett litet "bo" att sova i och köpte det full ut från första dag och sov i egen säng.

• MrsMumrik

Mamma till två barn - välkommen!

Steffi - bra jobbat! Jag skulle gärna hängt med, men jag planerar ju att börja på Kenzai när jag kommer hem.

Rut - tar du med dig Linus när du tränar? Funkar det bra?

• MrsMumrik

Oj, vad det skrivs! Jag är ju kvar i norr - fikornas mecka så jag hinner inte läsa så mycket, men välkommen alla nya!

Jag börjar blir lite orolig när jag läser om alla er som ska börja jobba och längtar tillbaka till arbetslivet. Jag har ingen lust alls att börja jobba och innan jag fick barn var jag en sån som levde för mitt jobb och jobbade dygnet runt... tänke om lusten aldrig kommer tillbaka?

Lillgrodan - vi har  ergo baby och är jättenöjda med den! Du kan testa min nästa gång vi ses så får du känna på den lite. Jag provade Flingans innan och kände att det var bäst av dem jag provat. Babybjörn får jag bara ont i axlarna av...

• MrsMumrik

Flingan - miss you!!

Lillgrodan - jag har nog fallit ur den dejten. När ska ni ses? Jag ska vaccinera Selma vid 14:00 så jag kan nog inte hänga med och fika efter BVC träffen.

• MrsMumrik

Steffi - vad jobbigt att det inte gick bra med sprutan! Jag är också lite orolig för Selma på onsdag. Jag är nog den som är mest nojjig Gråter

• MrsMumrik

Steffi - STORT grattis!

Nu håller jag på och packar och åker snart hem till Stockholm efter 3,5 vecka i norr! Helt galet! Jag har nästan glömt hur det ser ut hemma

Ses snart tjejer!

• MrsMumrik

Nu är jag tillbaka från norrlandsresan och upptäcker att det nu finns massor med nya i tråden. Kul!

Steffi - jag kom precis tillbaka från tandläkaren och efterföljande shoppingtur så jag hann inte ner till öppna förskolan idag. Visst var ni på den i Barkarby? Tandläkaren gick bra idag fast jag är så rädd för sprutor. Min tandläkare kör andningsövningar och extra bedövning och annat för att det ska funka. Hon är super! Dock är det ju sviiiindyrt att gå till tandläkaren. Gick därifrån 2300 :- fattigare och som tröst plöjde jag igenom hela rean i Kista centrum och blev ännu några kronor fattigare

Nu ska jag ta och börja plocka upp alla julklappar och alla packning från norrland... det bör väl ta en vecka eller så Ser fram emot att ses på onsdag!

Svar på tråden järfällatråden 9