Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Gomorron tjejer! Nu är jag tillbaka från en härlig helg i Oslo. Selma skötte sig exemplariskt och det blev en lugn och mysig helg. Vi är väldigt lättade att vi kom hem dock, men tanke på hur det ser ut i trafiken just nu. Nu är det bara att packa om och vända kosan mot norrland och tre veckors mys med familjen!

Flingan - grattis till VG! Fasen vad duktigt du är! Köttbullar, nya golv, BVC samtal, plugg, julstök och välgörenhet. Förstår inte var du får tiden ifrån?

LillaT - vad otäckt med skåpet! Vilken tur att det gick bra!

Lillgrodans mamma - du är så pysslig! Kul idé med stickorna! Vi kanske får ta en pysselkväll tillsammans efter jul!

Ego igen - bion gick jättebra! Selma tar flaskan med ersättning utan knussel nu så efter jul blir det en utekväll på stan för fru Areklew

HÖRRNI ETT TIPS!! - jag fick detta tips av Lillgrodans mamma - SMÖRPAPPER! Att slå in paket till småttingarna med. Går att tugga på och blöta upp ganska mycket utan att det faller isär, kul att prassla med och inga färgämen! Selma blir helt lyrisk! Kan sätta henne i bumbon med en boll smörpapper och hon är nöjd hur länge som helst

Oj vad långt det blev...

• MrsMumrik

God Jul alla tjejer önskar Selma från ett snöigt och kallt (-27 grader) norrland! Hoppas ni får en fantastisk dag i morgon!
  • MrsMumrik

Lillgrodan - ja det är ganska mycket snö, men inget kaos än. Vi hade minus 28 på julafton! Kul med julklapparna! Jag tyckte ni verkade vara en väldigt renlig familj innan

Steffi - skönt att höra att lillkillen mår bättre!

LillaT - längtar till jag kommer hem och kan börja träna igen! Hur går det för dig och Rut?

• MrsMumrik

Rut - jag hörde också om mamma/bebis yogan och jag tänkte gå i vår! Tyckte det verkade jättekul! Jag blir ju i norrland i två veckor till så du kan väl hålla mig uppdaterad om det skulle börja redan nu?

Steffi - skönt att höra att lillen mår bättre. Hoppas han går upp i vikt också! Hört något från BVC gruppen?

LillaT - börjar längta hem nu så jag kan träna! Känns bra! I vår kör vi hårt eller hur?

Flingan - knivig situation... vad säger Magnus? Hur känner du för att vara hemma längre? Finns det ingen annan tjänst som du skulle kunna få med kort varsel? Hur stor chans är det att Magnus får detla i projektet? Oftast brukar det ju funka bäst att vara ärlig.... att gå in till sin chef och säga som det är. "Jag vill delta i projektet, men jag ska också vara föräldrarledig. Hur stor chans har jag att få delta, om den är stor så vill jag gärna skjuta på min föräldrarledighet, men jag skulle behöva vet ungefär hur jag ligger till". Det skulle jag ha gjort. Hans chef uppskattar säkert att han är ärligt och hjälper dem att planera lite. Om det är nej, så går det säkert att lösa en månad med hjälp av farmor, mormor, vänner, gå tidigt från jobbet, ta lite ledigt etc., men om han får delta i projektet så blir det ju svårt för dig att tacka ja till din tjänst.

Ego - börjar få lite lätt lappsjuka redan här uppe. Älskar min mamma och hon är jättebra med Selma, men tre veckor under sina föräldrars tak börjar kännas lite smått jobbigt nu. De har måååånga åsikter om hur man ska göra med sitt barn och man ska också anpassa sig till deras rytm och schema + att min mamma är prommenadsfanatiker och tjatar hål i huvudet på mig om att Selma BEHÖVER frisk luft HELA tiden om jag inte hoppar ur sängen och börjar med en långprommis... oj... nu gnäller jag, det var inte meningen. Min mamma är underbar, men det är bara att inse att allt ändras när man själv får barn.

• MrsMumrik

Rutan - jag är avundsjuk! Jag vill verkligen också träna!! Allt jag gått ned innan jul är typ tillbaka igen nu efter en vecka av julmat

• MrsMumrik

Rut - jag kommer nog vill hänga på! Hänger på finanserna lite bara. Ska till tandläkaren och laga hål, optikern och köpa glasögon, börja babysimmet och så ska maken på Sälenresa i Januari så vi är lite low on cash

LillaT - låter bra! Jag är laddad som fasen! Jobbigt med sömnlösa nätter! Hoppas du får en bättre natt i natt!

Steffi - Osloresan gick jättebra! Hon var jättelugn och sov mest hela tiden och charmade de andra resenärena med skratt och leenden Vad bra att det är den 19/1, då hinner jag hem till nästa träff!

Flingan - glömde säga grattis till jobbet!

Emma - välkommen! Jag har en liten familj boende i Skälby som består av mig, min man, en Selma på 5 månader och två katter.

I dag på nyårsafton ska vi gå ut och spela snökubb, bada utomhusjacuzzi och dricka varm choklad med rom (en tradition) och sen blir det middag med familjen, föräldrarna och morföräldrarna och lite kortspel. Väldigt lugn nyår med andra ord. Mitt nyårslöfte är att ta hand om mig själv och min familj både kroppsligt (köpa gymkort till mig och maken) och ta hand om själen mycket och strunta i alla måsten

• MrsMumrik

Godmorgon och Gott Nytt 2011! Skål

Vi hade en härlig kväll igår med god mat och kortspel med Selmas mormor och gammelmormor och resten av familjen. Jag är rädd för fyrverkerier så jag stod inne och beskådade och Selma sov som en stock.

Flingan - om timlönen är cirkus 10 000:- som spektaklet hamnar på så är det taget! Nä, men allvarligt, hur har det gått med tankarna runt ledigheten?

LillaT - sant vi bor ju faktiskt tekniskt sett i Barkarby

Steffi - hon hade en egen plats som vi ställde bilbarnstolen på, men hon satt hos oss för det mesta. När hon sov så lutade vi ner bilbarnstolen så hon kunde sova i den. Det var en annan med med en liten bebis och hon hade sin bebis sovande i en uppfälld vagn på bagageplatsen (inte så poppis bland de andra resenärerna).

Utteröga - jag är likadan! Fast jag tar det alltid ett steg för långt och innhandlar ALLT till mina nya projekt om det så är träningsgrejer, må-bra-i-själen grejer eller vad det nu kan vara och sen så blir det bara liggande... min nyårslöfte borde vara att inte planera så många projekt

Machina - välkommen tillbaka!

• MrsMumrik

LillaT - vad spännande att höra om det fungerar med tassmetoden! Vad duktiga ni är! Vi har ju nästan lite omvänt problem. Imorse så skulle Henrik ta bussen till Stockholm i två veckor och sen komma tillbaka och hämta mig här så vi hade ställt klockan på 07:00 och Selma var helt yrvaken och förstod ingenting varför vi klivit upp 2,5 timmar innan vår vanliga uppstigning Jag tror hon skulle kunna sova hur mycket som helst... lite orolig för hur det ska gå när jag ska börja jobba.

Svar på tråden järfällatråden 9