Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

Steffi - vad bra! Hoppas att det hjälper lille plutten!

Hörrni... lite äckelvarning så jag hoppas ingen läser över frukost, men har era bebisar bajsat grönt någon gång?
    Selma började bajsa illgrönt och vattningt när vi kom hem till norrland och har fortsatt med det i en och en halv vecka. Vi ringde BVC och de sa att vi skulle byta ersättning och sen om det inte funkade sluta helt. Nu har det gått en vecka sen vi slutade och hon bajsar fortfarande grönt fast jag bara ammar. Hon vägrar att äta sig mätt på ena bröstet så jag ammar nästan bara på ena sidan (vilket såklart blir en ond cirkel för det andra) och nu vet jag inte vad jag ska göra... prova ersättningen igen? BVC sa att det var en omställning för magen och att hon kunde fått någon bacill som skulle sköljas ut av sig själv om jag ammade mycket, men det är kvar och lillan är hungrig ofta trots amningen. Hon är glad och verkar må bra och sover och så som vanligt. Vad skulle ni gjort? Provat med ersättning igen?

• MrsMumrik

Flingan - synd att jag inte var hemma då hade kunnat komma till mig och få dig ett glas bubbel och pusta ut  Alkoholistvarning på mig låter det som, men det brukar hjälpa när man har en skitdag. Tror att det är något med smålyxen av att dricka champagne mitt på en vardag    Ang. bajset så är det varierande. Ibland helt vanligt gult bebisbajs och ibland vattning, kesoaktigt grönt. Får se hur det är idag. Ska börja anteckna lite. Funderar på att ge ersättning ikväll eftersom det verkar göra varken till eller från när jag låter bli.

• MrsMumrik

RutanE - när är sista anmälningsdag till yogan?

LillaT - me too!

Steffi - skönt att höra att H går upp i vikt!

Lillgrodan - hahah! Speedbajs Selma bajsar vanligt på förmiddagen och sen brukar det blir grönt på eftermiddagen har jag upptäckt. Hon äter faktiskt väldigt fort och kort. Hon ammar hysteriskt första tre minuterna och sen släpper hon. Det kanske har något med det att göra? Jag ska prova ersättning någon dag igen. Jag kommer hem nästa söndag så vecka 3 är jag back in business

• MrsMumrik

LillaT - resturangidén är ju super! Vi mammor behöver få tillfällen att mumma till oss och gå ut på stan och svira lite ibland Skål

• MrsMumrik

Lillabebban - välkommen!

Matglad och lillgrodan - jag var inne på lilla barkarby hemsidan, men om man klickar på meny så är den tom. Vad har de för typ av mat förutom barmenyn och pizza?

Börjar få panik på snön här nu... det är ca 1,5 meter höga snövallar nu!!Förvånad

• MrsMumrik

Jag ska fixa en överraskningsfest på skälbygård för en 30-åring så jag är inte helt hundra på vilken av dessa lördagar jag kan, men jag återkommer!

• MrsMumrik

Tjejmiddag lördag 26 februari
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Steffi

Tjejmiddag lördag 5 mars
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Lillgrodan
    Steffi