• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MiaEd

Någon som vill med till ÖF i eftermiddag?

• MrsMumrik

LillaT - skulle gärna hänga med, men jag har innebodende gäster denna vecka och nästa så jag kan inte just nu, men jag funderar på att göra ett besök där under vecka 40. Har ni köpt dagkort? Jag MÅSTE verkligen börja snart. Vi bor ju som sagt 100 meter därifrån så det finns inga ursäkter

Snowflake - låter bra! Inga problem med smeknamnen, här hemma heter hon nästan aldrig Selma utan en uppskö av smeknamn.  Kärt barn har många namn!

• Stora syster

Mirjam, inte va upprörd, det e ju det som e det fina med vår demokrati, att vi alla kan få rösta olika! Och jag vill bara säga att för mig handlade inte valet om just de frågor som ligger dig nära, som insemination. Och självklarrt håller jag inte med om allt Moderaterna eller de blå öht vill, så är det oftast ju. Varför jag röstade blått var för att jag vill tro att de allra flesta människor har en mkt större kapacitet, de kan jobba om de får jobb! Vill inte tro att människor ska behöva ge upp och gå på bidrag istället! Har själv varit både arbetslös, bostadslös, ensamstående, pluggat, osv. Hade nån sagt åt mig att jag måste leva på bidrag istället för att skärpa mig, då hade jag lika gärna kunnat lägga mig ner och ruttna. Som tyvärr tusen och åter tusen pers gör dagligen! Tro mig, lite mer tro på att folk klarar av att styra upp sina liv skulle göra underverk! Om du har tait illa upp av vår lilla politiska diskussion här så hoppas jag att du ändå kan ta det för vad det är? Kram på ´re! ;)

Ni andra; (och Mirjam med, haha) Ha det så bra idag, nu måste jag rusa mot jobbet, la ner all min FL-tid på Mirjam idag, hihi!! So long!

• MiaEd

Oliver har kissat på sig, igenom allt.. Även ner på tjocka madrassen... Något tips på hur man kan rengöra den?

• MrsMumrik

Stora syster - håller med! Om man ska rösta på ett parti för att man håller med om ALLA punkter på deras partiprogram så får man nog rösta blankt eller starta ett eget parti. På den valvakan jag var i söndags var 80% homosexuella och alla röstar på moderaterna för att de tror att de kan göra bäst för Sverige.

• jossansthlm
    Mirix skrev 2010-09-20 22:51:09 följande:

Tack <3

hej såg precis i ditt bild galleri den fina vagn mobilen du har gjort

du har inte lust att göra en till min son som han kan ha i sin vagn?

• BackinBlack

Mirjam: Väl skrivet.

Jag har fått en dipp efter helgen och försöker banta ned på min datortid, men just idag är jag ensam på min "avdelning" och har lite tid över. Hoppas alla mår bra. Jag är lite tröttare än vanligt, många tåtar att få ihop med ett hem i fortsatt "kaos", två som jobbar heltid och två små barn - dygnet har för få timmar helt enkelt. Hahaha.

Kikar in lite längre fram, någon dag/kväll.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Mirix håller sååå väl med dig fast det har du väl märkt i diskussionerna =) EN SOCCE rakt igenom är jag och dom flesta andra skåningar Skrattande... Men men det är väl bara att hoppas på nästa val, att vi då lyckas få en mänskligare regering, en som inte bara tänker mer pengar...

Tror också många förväxlar dom låga räntorna och massa extra pengar  med moderaterna, alla tjatar hur bra dom fått det tack vare dom men jag tror mkt beror på räntorna och dom är inte pga alliansen....

Nä jag skiter i valet nu och gillar läget =) vad ska man annars göra.. Och vad häller SD så är jag inte förvånad, dom fick varningsklockor redan för 4 år sen men har ändå fortfarande en usel invandrarpolitik så folk tröttnar..

Har man bott i Malmö så förstår man dom, skulle dock ALDRIG rösta på dom men jag förstår att folk tröttnar. Inte kul där jag vet...Men det är fel att sätt att gå och folk är för opålästa =)

Hoppas du hade en fin födelsedag för övrigt Mirix =)
    Själv springer livet från mig, hinner inte nått och bara jobbar jobbar...Men det är väl så det ska va, jobb familj och inte mkt mer..

Ha det bäst allihopa =)

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9