• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

LillaT - vi var också i Vällinby idag och shoppade. Jag tycker det är ett rätt mysigt centrum på vår och höst, men på vintern blir det lite jobbigt med på och av med jacka hela tiden Blev det några bra presenter?

• Lilla

Mumriksfru: jag gillar också Vällingby. Det blev ett målarset till en 2-åring och en hemlig present till en dopbebis. Till Idun blev det mer modellera och ett ritblock.

Idag på fm har vi bakat en rulltårta till 2-åringen som vi ska fira idag. Just nu är maken och dottern och besiktigar bilen medan jag och bebisen är hemma för att sova (bebisen) och laga mat (jag). Men Tor vägrar sova och vill bara vara i famnen så jag sitter i soffan med honom på amningskudden. Vill helst slippa gå omkirng med honom (vilket han vill) för det gör så ont i revbenet då.

Mirix: vad är det du skapar?

Flingan: typiskt att inte kunna sova på sin sovmorgon... men vilken lyx med 4 månaders bebis som sover 12 timmar på natten!

• Mirix

Lilla T, ja det är Neptuniskolan. Och det har verkligen varit en rolig vecka, 7 egna lektioner och MASSA skapande!

Till skolan har vi en utställning som vi jobbat på (själva dessvärre) i 3 veckor. Vi ska välja ett ord eller ett ordspråk och fördjupa oss i det och gestalta det på valfritt/valfria sätt. Eftersom jag tar på mog för mkt så kunde jag inte hålla mig till att göra EN sak (då jag gör praktik nu för att kunna vara ledig när vi egentligen har praktik och bebis är beräknad att komma) så har jag på temat "Skärvor av ett liv" dels tillverkat en trälåda 40*40 som jag fyllt med gips och lagt i krossade (skärvor) porslingsgrisar får min mammas samling ocg en enorm collagetavla, Den föreställer en kropp som är trasig (bruten arm, ben m.m.) och så kommer det två starka ljussken bakom.. det e ju inte så lätt att förklara. Men det är jag som står och det ska se ut som det kommer en bil mot mig. Bilden är gjord i motljus så den är väldigt mörk och sorglig. Den ska symbolisera den biloclycka som jag och min mamma var med i och då min mamma dog. Att jag har valt att göra den i collageteknik (miljarder små bitar) är oxå för att förtydliga "Skärvor av ett liv" temat...  något så när förståeligt? *skrattar*

Idag var vi på loppisen i Vattmyra! Jag älskar loppis men jag vill aldrig ta med Mira igen, suck!

• flingansnö

Mirix: Wow! Det låter som fantastisk konst! Men sorgligt....

LillaT: ja mycketlyxigt med sovande bebis!

Här har det varit upp och ner kan jag lova! Vi var hos ngra vänner i Viksjö på middag med alla barnen. Agnes hade somnat i sin paraplyvagn som stod i hallen. Så råkade en av de stora tjejerna 4 år, springa på den så at den välte rakta bakåt, vilket innebar att Agnes föll med bakhuvudet rakt ner i klinkergolvet!!!! Gahhhh!!! Hon verkar vara ok, men jagkommer definitivt att väcka henne under natten så att jag veta tt hon är ok.

sen kom min bror och hanns tjej förbi, jag har inte träffat honom på typ två år..... och han ville komma förbi med present til AGnes eftersom han inte kunde komma i morgon. och så beättade de att de ska få barn! Hans tjej är i vecka 19! Samtidigt som jag ju blir såååååååå glad så blir jag rädd och orolig.... han är lite speciell min bror.... men han blir nog en bra pappa! Hans tjej verkade jättetrevlig iaf!

Nu sa jag ta med mig G och gå och lägga mig, i morgon blir en hektisk dag!

Kram på er!

• Mirix

Oj då Elin, hoppas vekrligen att hans tjej e reko då. Och att kanske ni eller dina föräldrar kan träffas lite oftare så att ni kan hålla lite koll på dem.

Ser fram emot morgondagen <3

• flingansnö

Idag är det dags...... Puh.... håll tummarna nu för att allt funkar!

Agnes verkar må bra iaf, hon har sovit i sängen bredvid mig i natt så att jag kunde hålla koll på henne. Jag var inställd på attväcka henne ibland, men det behövdes inte förvarje gång jag vara vakenoch kollade henne var hon vaken och låg och drog i sina fötter! Coola tjejen! Vaken och helnöjd i mörkret!

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-09-26 07:32:05 följande:
    Idag är det dags...... Puh.... håll tummarna nu för att allt funkar!

Agnes verkar må bra iaf, hon har sovit i sängen bredvid mig i natt så att jag kunde hålla koll på henne. Jag var inställd på attväcka henne ibland, men det behövdes inte förvarje gång jag vara vakenoch kollade henne var hon vaken och låg och drog i sina fötter! Coola tjejen! Vaken och helnöjd i mörkret!
    Fy så otäckt! Stackar lilla sötisen! Vad skönt att det gick bra i alla fall!

Stor lycka till kram idag
Svar på tråden järfällatråden 9