• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

På tal om dop. Vi funderar på att vänta med att döpa Selma till i vår så vi kan ha kalaset hemma i huset. Hon kommer att vara typ 8-10 månader då när vi döper. Är det konstigt? Lite kanske...

• BackinBlack

Lycka till idag Elin!

Såg förresten att det är loppis idag i Orgona. Vet inte vad det är exakt, men det pågår mellan 11 och 15. Vi har shoppat lite gröna växter och är sugna på att hitta gardiner till vardagsrummet (tror det blir ett par mörka, minsann).

Uma kom ut från dansen och storgrät, vägrade gå förra söndagen och idag fick vi testa. Men det gick inte. Så det verkar som om det blir en aktivitetsfri termin, i alla fall inga inplanerade sport-/fritidssysslor.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Elin, vilket härligt och vackert dop! Nu vet jag att jag inte ska sminka mig när jag går på dop heller Vad du sjöng vackert, det var verkligen fint och speciellt. Den sista låten (psalmen?) vi sjöng, vad heter den? Den gillade jag mkt! Fanny tackar för alla kakor :-P (vilket betyder att jag inte fått en enda   )
    Och roligt att få se er Terese! Kul att få ett ansikte på både henrik och Tor, och Idun såg ju hur cool ut som helst. Det hade varit roligt att få sitta ner och språka lite men skulle jag hålla MIra borta från kakorna fick dt bli att jaga istället.. Nästa gång kanske!

Nej ikväll ska jag göra klart inför uställningen imorgon och kanske andas lite.. Hann iaf. klart med JOssans beställning! Hoppas du kommer gilla dom. Det är självkart ingen köptvång, men jag tycker de blev fina och det finns ingen likadan i hela världen! :-*

• flingansnö

Hej! Nu har jag äntligen lite tid att sitta ner och andas! Vilken dag! Dopet blev så lyckat! sången gick bra, men jag hade valt en lite för kort klänning tror jag..... fick flera kommentarer oma tt jag inte sklle böja mig frammåt....     Jag kände mig dock fin och det är väl det viktigaste? Agnes sktte sig superbra, och Gustav också, han hade kostym och var jätefin!!!

Vi fick dock massor av kakor och bulla över.... ngn som vill ha?

nu har vi ätit pizza och Gustav har somnat, jag ska städa upp här hemma och planera för veckan, i morgon ska jagmed G till psykologen och då får Agnes vara med farmor och farfar.... Men de ska vara här så då måste det ju se lite ok ut iaf...

• Annelie E
    MrsMumrik skrev 2010-09-26 10:25:06 följande:
    På tal om dop. Vi funderar på att vänta med att döpa Selma till i vår så vi kan ha kalaset hemma i huset. Hon kommer att vara typ 8-10 månader då när vi döper. Är det konstigt? Lite kanske...
    Våra barn har varit 8 respektive 9,5 månad - har varit kanonbra. Även min kusin har haft barnen i samma ålder vid dop.
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Lilla

Elin: superlyckat dop! Vackert, stämningsfullt, glatt och trevligt! Jag tänkte inte på att din klänning var kort i alla fall. Du var jättefin! Det vore kul att träffas hela familjerna nån gång så M och H också får lära känna varann och så vill jag gärna träffa G mer. Ni har gett så fina namn till er dotter förresten! Jag gillade storyn bakom T. Glömde fråga, är det ok med Agnes sedan hon föll igår? Vilken relation har ni till Agnes fadder? (han är jobbarkompis med en kompis till mig tror jag)

Mirjam: kul att se dig och Mira! Vill absolut ses snart igen så vi hinner prata lite. Lycka till med utställningen och framförallt med bebisen som kommer komma snart! Jag är också intresserad av en vagnmobil. Har du några färdiga? Vad kostar de?

Här hemma håller vi på att möblera om vardagsrummet. Började spontanflytta runt mäblerna igår och nu är det lite kaos, ha ha. Det kan bli bra. Frågan är om vi ska komplettera med a) två fåtöljer eller b) stort bord & stolar. Och om det blir bord och stolar, ska vi köpa bordet eller ska H göra det så att vi får det precis som vill vill ha det?

Utteröga: vad tråkigt med dansen... Men, skulle inte Uma börja på nån sport i närheten av er? Nåt prova på, boll eller vad var det? Vi skulle ju gå på familjegympa på söndagar, Idun och jag, men nu är jag ju skadad så det går inte på nån (?) vecka.

I morgon kommer svärmor och bor hos oss till torsdag. Snällt av henne att komma och hjälpa mig!

• Stora syster

Ojoj, som vanligt så har jag glömt det jag skulle kommentera lagom tills jag kommit till sista inlägget.... ;)
    Kan det bero på att kl är supertidigt ff, det är mörkt, och min hjärna inte fått i sig morgondosen kaffe än?

Kallt e det på morgnarna nu också känner jag! Vi måste verkl se till att vi får en luftvärmepump snart! Men nu dröjer det väl nån vecka innna man kan iinstallera den iaf ,med tanke på att de river ur taket och gör om det.

E  ff inte helt återställd efter fredagens vinpimplande tror jag.. Hm, betyder det att man e för gammal för utgång tro? ,)

Elin, vad skönt att dopet blev lyckat! Nu kan du pusta ut en stund.

Tittar ut, och SER INGENTING!!! det ÄR verkligen beckmörkt ute! Igår vart jag nästan påkörd av en bil, han gjorde världens undanmanöver och hamnade nästan i diket/staketet på trädgårn på andra sidan vägen ist! Jävla sopa! Han gasade på alldeles för mkt för en 30-väg... men det  e nog dags för reflexer nu iaf...

Jaja, det kommer inte ngr smart tankar ur mmin lilla skalle idag, det e nog bäst att lägga ner fl nu och satsa på att fräscha upp sig så man överlever dagen ist! ;)

Ha det så bäst allla!!!

• MiaEd

Olivers vinteroverall har kommit nu!!! Det blev en mörkgrå från Ticket To Heaven till slut, RIKTIGT snygg är den! Den passar perfekt på längden, men han ser lite ut som en teletubbie i den eftersom att han är så smal... Och tyvärr går det inte att dra in den över magen.. Men det får duga, det är dagisoverallen och vi har ett ordentligt underställ i ull från didriksson till den också! Sen så ska det nog införskaffas jacka + termobyxor också... 

• flingansnö

Mia: Oj vad kläder! Jag brukar bara ha en overall till G. Den får han på fsk....  men å andra sidan så brukar viinte gå ut och leka så ofta... vi åker mest på stadsutflykter och då funkar jeans med långkallingar oh jacka tillG.

Mirjam: Agnes gillar sin mobil!! Nästan mer n jag tror jag!

LillaT: Gudfar heter Mikael, han jobbar på försäkringskassan i sollentuna. Vi lärde känna varandra när vi pluggade tillsammans i Sundsvall. Han är en god vän till oss!

mumrik: Tycker det är helt ok att vänta så länge med dop. Vi måste ha våra dop tidigt eftersom vi har stora barn och dopklänningen inte är så stor.... de måste liksom "gå i den"

Syster: Ha ha ha, ja det är nog åldern

Kan berätta att Agnes verkar ha kllarat sig bra efter fallet, inga men verkar det som! Tack och lov!!

• MiaEd

Snowflake: vi är ute varje dag, minst en timme :) Så det behövs kläder..

Svar på tråden järfällatråden 9