• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-09-24 07:47:04 följande:
    god morgon! ny dag idag! full fart! säger som djungelhjulen rulla på rulla på rulla på sätt faaaaaaaart
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Mirjam: Lycka till med skapandet. Låter spännande, det där med praktiken.

Lilla T: Var det det rådet du fick? Att vila och ta Alvedon? Hmmm... Hoppas att det går över snart.

Marina: Hur mår Isa nu? Hoppas att febern har gått ned. Ja, jag har väl snart provat det mesta på barnen. En vän till mig säger att hon använde olivolja när hennes barn var torra som små. hmmm... Jag räknar med en STOR kväll på tisdag. Sambon ska iväg och se rockmusikal under tiden, får se om jag tar hjälp av min mamma så att jag får spana i lugn och ro eller hur jag gör. Eller om min svägerska, t ex, kan avlasta med barnen medan hon är där.

Och apropå utslagen. Nu hade pedagogen imorse på dagis en teori att de c:a tio prickarna i ansiktet är myggbett, de två i pannan var tydligen det enligt Vincents ansvarspedagog. Jag har givit honom flytande antiallergi-medicin igår kväll, han kliade en gång under natten. Däremot verkar förkylningsastman vara i antågande. Måste hem och kolla igenom hur hans inhalatorer och tub med mask är i för skick.

Nej, dags att jobba lite. Sedan ska jag ha lite snack med min chef här och hoppas på ny energi inför helgen.

Sköt om er!

• Lilla

utteröga: ja, det var det råd jag fick. Maken är hemma idag. Det är ett måste. Ont ont ont. Känns extra surt eftersom jag är grymt träningssugen!

marina: hur är det med Isa? Har hon hög feber?

mirix: kul med praktik! Är du på neptuni? Hoppas bebisen kommer snart!

utteröga & marina: ska bli kul att ses och kika på snygga barnkläder! Tor följer med.

flingan: lycka till med alla dopförberedelser! Låter som du har mycet att stå i.

• flingansnö

Therese: Jag har lite citodn kvar som du kan få om du vill! Det kan man amma på, och det hjälper nog bättre än alvedon iallfall! Jag kan svänga förbi dig på em om du vill.

Och jag har en del att stå i, men det är roliga saker! Nu ska jag fixa alla dukar och göra klart et sista med dopklänningen Hon kommer vara sååååå fin på söndag min lilla A!

• Marina

Hej hej idag mår Isa mkt bättre nästan feberfri men väldans trött då vi va vakna från och till hela natten =( skönt nu med en paus då hon sover...

Lilla T hoppas du mår bättre snart

Utteröga det låter toppen, ska bli riktigt skoj, och barnen löser sig oftast brukar man hjälpas åt med =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Lilla T: Vad bra att mannen är hemma. Och du och Tor är så välkomna på tisdag!

Marina: Vad skönt att hon är feberfri. Har du fått någon egentid nu då?

flingan: Lycka till!

Jag äter Riesen, är trött-trött-trött och har bara en uppgift jag kan lösa för tillfället, en sak jag har försökt reda ut förut. Drar hemåt om tre timmar. Lååånga tre timmar. Mer Riesen.

• Lilla

Flingan: vad gulligt av dig med medicinen, men jag tackar nej. Jag har knappt burit Tor idag så det har gått bra, men så fort jag gör nåt dom jag inte "ska" känns det kan jag lova.

Vi har varit till Vällingby idag. Shoppade lite presenter (dop, 2-årspresent) och så lekte Idun lite där på den lilla lekplatsen utanför Åhléns/Konditoriet. Sen hem för mellisfika och efter det sotade Tor och jag hemma medan Idun och pappa åkte till Gulsippan.

• flingansnö

Godmorgon! Här sitter jag som skulle ha sovmorgon idag..... Gustav är hos farmor och farfar, och magnus och Agnes sover sött..... Agnes har sovit sedan 7 igår kväll!! men jag tror atthon vaknar nu snart, och då lr hon vara hungrig.

Så vad ska jaggöra med en lördagmorgon då? Kaffe kanske?

• Annelie E
    flingansnö skrev 2010-09-25 07:37:02 följande:
    Godmorgon! Här sitter jag som skulle ha sovmorgon idag..... Gustav är hos farmor och farfar, och magnus och Agnes sover sött..... Agnes har sovit sedan 7 igår kväll!! men jag tror atthon vaknar nu snart, och då lr hon vara hungrig.

Så vad ska jaggöra med en lördagmorgon då? Kaffe kanske?
    Det är konstigt det där, att när man får sovmorgon vaknar man tidigt occh när man vill ha sovmorgon då vaknar barnen tidigt...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
Svar på tråden järfällatråden 9