• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Jag funderar på att köpa sådana ketonstickor och hålla koll så att man ligger kvar liksom, är det ngn som testat sånna?

och du är så snygg så en liten pms bula gör inget!

• jossansthlm

min dotter går på skälby förskola.
    ja vi får se till att träffas näst,nästa vecka då :)
    ska vi ses på öppna förskolan då?
    isåna fall får de bli tis-torsdag?

• BackinBlack
    BM: Nej men, stackars liten. Usch vad jobbigt. Bra att ni fick hjälp så fort och att de var bra på AL. ÖF i Barkarby får man inte gå till med syskon som är inskrivna på förskolan, men däremot får gå på kyrkis, dvs ÖF i församlingshemmet vid Järfälla Kyrka.

Stora syster: Ja, jag måste också hitta något som jag kan se fram emot varje vecka. Om än så litet. Imorgon ska jag t ex unna mig en klipptid. För alla mina miljoner. Torr hud har båda mina barn varje vinterhalvår, eller så snart det blir kallare ute. Och Vincent får utslag till och från, eksem i armvecken har han haft också. Får se hur han ser ut när jag träffar honom idag och så hoppas jag läkaren har rätt i att den här flytande Aerius (det var inte Tavegyl) hjälper honom mot klådan.

flingan: Vad duktig du är. Jag tänkte börja göra egna matlådor, oftast får Chrille maten som blir över från middagen. Och här på jobbet har vi två kvinnor som kör en stenhård diet och kommer med röror av olika slag, lax och grönsaker, bönor och keso, rotfrukter och tonfisk med kokt ägg och lättmajonnäs. Ska testa lite jag med. Också för att min familj i övrigt helst inte äter vare sig tonfisk eller lax.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik
    jossansthlm skrev 2010-09-23 12:09:24 följande:
    ok min son är 2mån1vecka
    Nästan lika gammal som min lilla Selma då Var är din son född? Hur är skälby förskola? Vi ska börja kolla lite på förskolor åt Selma.

Snowflake - tänkte mest om du behöver den annars kan jag hejda mig med besök till det lugnar ned sig lite för dig. Vet själv hur det är när "the social calender" blir för full (nu lät jag som en riktig dryg moderat eller hur? )

Bolindermamma - fy vad otäckt! Astrid Lindgrens är suveräna! Hoppas hon mår bättre!
  • jossansthlm
    Mumriksfru både sonen och dottern är födda på KS :) tycker dom var bra där hur gammal är selma?
    vi är nöjda med skälby förskola men jag tycker pedagogerna är bra men dom har nog blivit trötta på alla frågor som jag ställer hela tiden.
    vad gör ni om dagarna?
  • MrsMumrik

Selma är också född på KS. De har varit fantastiska mot oss! Selma är åtta veckor och en två dagar Hjärta 
    Vi hänger hemma ganska mycket för vi håller på och renoverar. Målar och ammar ungefär helat tiden
    Annars blir det många mammafikor också. Har bara varit på ÖF en gång en så länge, men jag tror vi kommer försöka gå dit en gång i veckan när alla besök är över så Selma får träffa lite andra bebbar!

• Bolindermamman

Tack alla ni

Tack Elin då ska vi nog ta oss till kyrkans ÖF nån dag. Flytten går i november, den 6:e närmare bestämt. Och Tilde börjar nya dagiset nu snart den 15 okt, ska bli skojigt! Hoppas hon tycker samma haha

• Lilla

BM: stackars Tilde...

Mumriksfru: båda bebisarna var vakna, men satt i sina babyskydd och blev burna emellanåt. Det gick förhållandevis bra ändå tycker jag.

Ego: jag tror jag har spräckt ett revben. Ska försöka få tid på närakuten... AJ!!

• Bolindermamman

Lilla T-men stackars dig, vad har hänt??

Svar på tråden järfällatråden 9